Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Overigens wat ik ook nog herinner, metro's bijvoorbeeld staat ook niet in het engels, enkel chinese tekens, dus moet je al puzzelen met je reisplan en dergelijke om te vinden of je de goede richting uitgaat. Als je echt wilt een vakantie doen, zonder organisatie en op eigen houtje, dan zou ik je eerder India of Nepal ofzo aanraden, de bevolking spreekt daar al sneller een woordje engels, of verstaan een woordje engels... en over het algemeen ook veel vriendelijker dan chinezen ...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De karakters zijn inderdaad niet te onderschatten, maar die kan je wel op voorhand opzoeken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is per week 500 euro, tja zoiets kan je niet zeggen he. Maar het is er relatief goedkoop. |
![]() |
||
Citaat:
taxi is +- 1 euro voor 10km geloof ik en met bus kost je +-20 cent. 3* hotel is ook niet duur (maar wel afhankelijk waar je verblijft). gegeven prijzen zijn in euros ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
maar de prijzen van taxi (en bus volgens mij ook) zijn overal zelfde... die taxi is trouwens niet 1euro voor 10 km, maar 1euro voro 2km ofzo herinner ik me net.. ![]()
Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 10:51. |
![]() |
||
Citaat:
En taxi 1 €voor 2 km lijkt me aannemelijker ![]() ![]() en ja hotels hangt inderdaad af waar en hoe enz.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik raad je aan om naar Yangshuo te reizen en van daaruit naar het noorden te reizen tot aan Xi-an en Beijing. De slaaptrein is van harte aan te bevelen. Verder is China goedkoop. Ik heb me overal veilig gevoeld (als je maar je kop erbij houdt) en je kunt genoeg internetten (hoewel Nu.nl geblokkeerd is....). Ik zou je vele tips kunnen geven, maar ik wacht liever op gerichte vragen. |
![]() |
||
Citaat:
Meestal is het ond + ww + rest Wo jiao ... Ik heet ... Wo bu shi... Ik ben niet... En het voordeel is dat je de werkwoorden niet moet vervoegen, zoals in het Nederlands. Het nadeel is natuurlijk de uitspraak, de sterke gelijkenissen tussen de verschillende woorden en de karakters. Hoe leer je het nu, via een boek of zo? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar we krijgen de eerste paar weken dat we daar zijn wel een intensieve dagvullende cursus chinees. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar het zal er allicht op vooruit gaan ![]() |
![]() |
|
Wij hebben ze uiteindelijk door het Visum-buro laten regelen, althans, dat gebeurt nu. Dan betaal je wat meer (het dubbele ongeveer van de standaard visum-kosten), maar je levert de aanrvaagformulieren met paspoorten etc. in, en je krijgt later alles met Visa terug.
In dit geval was het wel handig, want anders zouden we voor de Mongoolse visum naar Brussel moeten gaan (of meer dan 1 keer) ivm met de ambassade (of het gebrek van een heir in Nederland). De Chinese en Russische zou ngo wel kunnen, die zitten in Den Haag www.visum-buro.nl
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() 'Wo poe ghwee djong wun' (ik schrijf 't fonetisch op) betekent 'ik spreek geen chinees', dus das altijd handig ![]() ![]() ![]() In elk geval, chinees is best lastig ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo,
Afgelopen maand heb ik 5 weken door China gereisd en het ging super makkelijk. Iedereen wilt je helpen en met een goed reisboek met chineze tekens kom je heel ver. Verder is alles spotgoedkoop. Ik kan het alleen maar aanraden. Het is werkelijk prachtig alleen het eten is super vies! En manieren hebben ze echt niet. Voor fotos en info www.robeneline.waarbenjij.nu Succes! |
![]() |
|
Ik ben 2 maanden geleden in China geweest, maar niet het deel wat jij wil bereizen. Kan je een heleboel vertellen, bovenal dat het super was!!
![]() maar als je gericht wat wil weten, kun je mij beter vragen, anders kan ik wel een heel boek voor je schrijven ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb gisteren de site bekeken en ook alle foto's die erop staan. Leuk om te zien! Ik ben er nog niet helemaal uit welk deel ik wil bereizen maar heb wel zo'n mijn plannen. Ik stuur je wel een PM. Goede Fee: heel veel plezier en succes daar!!! Hopelijk heb je zin en tijd om na terugkomst (of daar) wat neer te zetten in dit topic! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
sgirl: ben benieuwd naar jou ervaringen, misschien dat je ze hier wilt posten. |
![]() |
||
Citaat:
tibet gedaan 4 jaar geleden, ook geen problemen Dit jaar zijderoute , sinds Xiahe niets dan problemen , we boeken deze reis voor bepaald klooster , zetten ze ons vanuit Xiahe in een stad waar klooster dag rijden vandaag is "it's a mistake sorry" , boeken allemaal 3 sterren hotels, krijgen 0 of 2 sterren hotels en andere dan de geboekte, de chauffeur was te laat , ze laten ons opstaan om 7u zionder ontbijt omdat we 8u moeten rijden en een veerpont overmoeten en de laatste boot om 16u is , komen we om 12u in de satd aan zonder boot gezien te hebben na 5u rijden enz...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om even terug te komen op jouw vragen; iedereen in onze groep had een excursiepakket dus al die excursies deden we met z'n allen. En alleen op excursie is ook niet aan te raden, want chinezen spreken echt geen woord Engels! Het is een heel vol programma, maar dan zie je wel heel veel. Ik ging samen met mijn ouders, broertje en zusje en naast het excursieprogramma hebben we ook nog genoeg tijd gehad om zelf dingen te gaan bezoeken. We hadden, denk ik, ook erg veel geluk met 't reisgezelschap, daarvan was meer dan de helft onder de dertig, dus dat was enorm gezellig. Je kunt heel goed alleen reizen, in onze groep zat een meisje van 20 dat alleen reisde. Volgend jaar wil ik zelf misschien ook alleen gaan met Shoestring, naar India of Maleisië ofzo. ![]()
||
Citaat:
En mocht je richting Pingyao gaan, daar zit een verschrikkelijk mooi hostel. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bedankt voor je reactie! Ik was van plan wat noodles mee te nemen en nog wat van dat spul. Zit zoiets standaard in elke trein? Ik dacht alleen in de wat luxere treinen voor langere afstanden. Wat is de naam van het hostel in Pingyao en aan wat voor prijs moet ik denken voor hostels in China? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
China belooft meer milieumaatregelen Verwijderd | 22 | 27-09-2009 12:08 | |
Amnesty International liegt over China Promillage | 7 | 03-09-2007 05:56 | |
Verslechterde relatie VS - China door bemoeienis in Darfoer (Soedan)? Gatara | 51 | 21-11-2004 17:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
China's zogenaamde birth population control Isa | 16 | 31-05-2004 17:34 | |
Wapenembargo tegen China dreigt opgeheven te worden Verwijderd | 54 | 02-02-2004 14:07 | |
Verhalen & Gedichten |
[ Verhaal ] Ik. Koning van China. Verwijderd | 35 | 26-07-2003 15:23 |