Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2006, 12:58
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb het gekke idee in m'n hoofd gekregen om deze zomer naar China te gaan. Uiteraard Peking en dan ook nog wat andere mooie steden/plaatsen.
Ik vroeg me af of het goed te redden is om daar zelfstandig op vakantie te gaan. Geen georganiseerde stedentrip dus.

Ik heb met name bedenkingen over accomodaties en de taalbarriere. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Oud 21-01-2006, 13:38
Kali
Kali is offline
Ik ben ooit een week naar China geweest, alles georganiseerd qua vervoer en hotel, doch 1 uitstap gedaan op eigen houtje naar de chinese muur en een aantal van die graven.
Aangezien het in de hotels ene fortuin kostte , gewoon op straat naar zo een busdienst gestapt, ze spraken geen woord engels, en je moet je maar zien te redden met gebarentaal, op zich viel het wel mee, maar om een langere peiode op zo'n manier trachten te reizen is vrees is lastig.
De chinezen (zelfs in peking) spreken nauwelijks tot geen engels, tenzij in hotels en zelfs daar is het niet echt deftig
Oud 21-01-2006, 13:47
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik wil eigenlijk liever niet met een georganiseerde reis omdat ik dan aan veel te veel dingen vast zit. Aan de andere kant is het natuurlijk vervelend als ik mijzelf niet verstaanbaar kan maken.

Ik ga me nog eens wat meer hierin verdiepen.

Bedankt iig.
Oud 21-01-2006, 16:15
phensicske
phensicske is offline
Waarom zou je niet overwegen een woordje Chinees te leren? Dingen als hotel, eten, de weg vragen en dergelijke kan je wel nog leren tegen dat het zomer is.
Oud 21-01-2006, 16:25
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
phensicske schreef op 21-01-2006 @ 17:15 :
Waarom zou je niet overwegen een woordje Chinees te leren? Dingen als hotel, eten, de weg vragen en dergelijke kan je wel nog leren tegen dat het zomer is.
Ik heb het helaas al een beetje te druk met mijn studie en werk.
Oud 21-01-2006, 16:51
Kali
Kali is offline
Citaat:
phensicske schreef op 21-01-2006 @ 17:15 :
Chinees is ontzettend moeilijk hoor, plus mijn ervaringen zijn dat ze je gewoon maar uitlachen en nog niet antwoorden.

Overigens wat ik ook nog herinner, metro's bijvoorbeeld staat ook niet in het engels, enkel chinese tekens, dus moet je al puzzelen met je reisplan en dergelijke om te vinden of je de goede richting uitgaat.

Als je echt wilt een vakantie doen, zonder organisatie en op eigen houtje, dan zou ik je eerder India of Nepal ofzo aanraden, de bevolking spreekt daar al sneller een woordje engels, of verstaan een woordje engels... en over het algemeen ook veel vriendelijker dan chinezen ...
Oud 21-01-2006, 17:24
Blenderhead
Blenderhead is offline
Tjah, het idee rijst nu in me op om dit toch toch maar een jaartje te verschuiven. Als alles meezit wordt het Zuid-Afrika.
Oud 22-01-2006, 12:50
Verwijderd
Ik ga er over 6 weken heen, ik ga ruim een maand en niet georganiseerd dus als je iets wilt weten hoe ik het ga doen. Vraag maar raak, heb wel wat gelezen dus misschien kan ik je helpen.

Ik ga naar Beijing, Xi'an, Shanghai, Hongkong en Kumming, ja ik ben stedengeil
Oud 22-01-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Blenderhead schreef op 21-01-2006 @ 18:24 :
Tjah, het idee rijst nu in me op om dit toch toch maar een jaartje te verschuiven. Als alles meezit wordt het Zuid-Afrika.
Ach met wat geduld kan je echt wel door china reizen hoor. In de grote steden spreken er tegenwoordig steeds meer mensen engels. Als je de lonely planet erbij hebt komt het echt wel goed. En je kan genoeg dingen voor je laten doen, als je maar geld hebt.
Oud 22-01-2006, 18:55
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Kali schreef op 21-01-2006 @ 17:51 :
Chinees is ontzettend moeilijk hoor, plus mijn ervaringen zijn dat ze je gewoon maar uitlachen en nog niet antwoorden.

Overigens wat ik ook nog herinner, metro's bijvoorbeeld staat ook niet in het engels, enkel chinese tekens, dus moet je al puzzelen met je reisplan en dergelijke om te vinden of je de goede richting uitgaat.

...
Ja, ik weet dat het een moeilijke taal is, maar ben ervan overtuigd dat een basis zoals ik het beschreef zeker nog kan geleerd worden in 6 maand tijd.

De karakters zijn inderdaad niet te onderschatten, maar die kan je wel op voorhand opzoeken.
Oud 27-01-2006, 13:33
phensicske
phensicske is offline
Weet iemand hoe duur het is om in China te verblijven?

(eten, herberg/hotel, vervoerskosten?)
Oud 27-01-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 27-01-2006 @ 14:33 :

Ligt eraan wat je wil he. China heeft vele prijsklasse maar wat voor een antwoord had je verwacht dan.

Het is per week 500 euro, tja zoiets kan je niet zeggen he. Maar het is er relatief goedkoop.
Oud 28-01-2006, 01:36
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
phensicske schreef op 27-01-2006 @ 14:33 :

afhankelijk waar je bent: eten=+- 10 euro per week (en dan bedoel ik elke dag uit eten, zo goedkoop is eten daar jah)
taxi is +- 1 euro voor 10km geloof ik en met bus kost je +-20 cent.
3* hotel is ook niet duur (maar wel afhankelijk waar je verblijft).

gegeven prijzen zijn in euros
Oud 28-01-2006, 06:55
Kali
Kali is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 28-01-2006 @ 02:36 :
afhankelijk waar je bent: eten=+- 10 euro per week (en dan bedoel ik elke dag uit eten, zo goedkoop is eten daar jah)
taxi is +- 1 euro voor 10km geloof ik en met bus kost je +-20 cent.
3* hotel is ook niet duur (maar wel afhankelijk waar je verblijft).

gegeven prijzen zijn in euros
Valt ook te zien waar je blijft, is het in een stad , dan is het veel duurder...
Oud 28-01-2006, 10:47
bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Kali schreef op 28-01-2006 @ 07:55 :
Valt ook te zien waar je blijft, is het in een stad , dan is het veel duurder...
ik had over stad...maar tis verschil waar. hotels midden in stad is naturuljik duurder dan ergens in buitenwijk stad. eten valt nog steeds mee. maar nog steeds is duur een groot woord
maar de prijzen van taxi (en bus volgens mij ook) zijn overal zelfde...
die taxi is trouwens niet 1euro voor 10 km, maar 1euro voro 2km ofzo herinner ik me net..

Laatst gewijzigd op 28-01-2006 om 10:51.
Oud 28-01-2006, 11:00
Kali
Kali is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 28-01-2006 @ 11:47 :
ik had over stad...maar tis verschil waar. hotels midden in stad is naturuljik duurder dan ergens in buitenwijk stad. eten valt nog steeds mee. maar nog steeds is duur een groot woord
maar de prijzen van taxi (en bus volgens mij ook) zijn overal zelfde...
die taxi is trouwens niet 1euro voor 10 km, maar 1euro voro 2km ofzo herinner ik me net..
Peking city moest je wel echt de lokale restaurants weten zijn ( lees: een smerig klein straatje dat niet duidelijk was) alvorens je inderdaad supergoedkoop kon eten
En taxi 1 €voor 2 km lijkt me aannemelijker toch volgens mijn herinnering
en ja hotels hangt inderdaad af waar en hoe enz.
Oud 29-01-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 22-01-2006 @ 13:50 :
Ik ga er over 6 weken heen, ik ga ruim een maand en niet georganiseerd dus als je iets wilt weten hoe ik het ga doen. Vraag maar raak, heb wel wat gelezen dus misschien kan ik je helpen.

Ik ga naar Beijing, Xi'an, Shanghai, Hongkong en Kumming, ja ik ben stedengeil
Best leuk die steden. Leef je uit, zou ik zeggen. Ik zou in Hong Kong eindigen, zodat je daar je koopziekte kunt botvieren. Shanghai zou je kunnen overslaan; deze stad is best aardig, maar er is niet heel erg veel te beleven en het ligt aardig uit de route. Shanghai is minder leuk om te shoppen dan Hong Kong, de cultuur is minder dan Beijing (en eigenlijk iedere andere stad die je wilt bezoeken).

Ik raad je aan om naar Yangshuo te reizen en van daaruit naar het noorden te reizen tot aan Xi-an en Beijing. De slaaptrein is van harte aan te bevelen.

Verder is China goedkoop. Ik heb me overal veilig gevoeld (als je maar je kop erbij houdt) en je kunt genoeg internetten (hoewel Nu.nl geblokkeerd is....). Ik zou je vele tips kunnen geven, maar ik wacht liever op gerichte vragen.
Oud 02-02-2006, 15:23
Verwijderd
Ik vertrek begin maart voor 3 maanden voor m'n afstudeerstage, naar Nanchang in de provincie Jiangxi (schrijffouten daargelaten )

Ben bezig mezelf een woordje chinees aan te leren maar er blijft werkelijk geen enkel woord hangen Er zit niks van logica in die zinnen zodat het te beredeneren is, en dat mis ik. Maar, ik heb nog 'n maand
Oud 03-02-2006, 15:30
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
saffie schreef op 02-02-2006 @ 16:23 :
Ik vertrek begin maart voor 3 maanden voor m'n afstudeerstage, naar Nanchang in de provincie Jiangxi (schrijffouten daargelaten )

Ben bezig mezelf een woordje chinees aan te leren maar er blijft werkelijk geen enkel woord hangen Er zit niks van logica in die zinnen zodat het te beredeneren is, en dat mis ik. Maar, ik heb nog 'n maand
Ik vind het wel redelijk logisch.

Meestal is het ond + ww + rest

Wo jiao ...

Ik heet ...

Wo bu shi...

Ik ben niet...

En het voordeel is dat je de werkwoorden niet moet vervoegen, zoals in het Nederlands. Het nadeel is natuurlijk de uitspraak, de sterke gelijkenissen tussen de verschillende woorden en de karakters.

Hoe leer je het nu, via een boek of zo?
Oud 06-02-2006, 23:04
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 03-02-2006 @ 16:30 :
*knip*
Ik leer het uit 'n heel erg standaard boekje, vol met standaardzinnen als: 'zeg wat is de weg naar 't vliegveld' en 'mag ik nog wat rijst bij deze kip'. Maar doordat ik standaardzinnen leer snap ik de logica van de zin nog niet, evenals de uitspraak (want die staat er wel bijgeschreven, maar dan doe ik het vast nog fout! )

Maar we krijgen de eerste paar weken dat we daar zijn wel een intensieve dagvullende cursus chinees. Ik heb er weinig vertrouwen in, maar het zal er allicht op vooruit gaan
Oud 07-02-2006, 15:33
R-J-N
R-J-N is offline
ik vertrek 16 maart via Rusland en Mongolië naar China, om daar een maand rond te reizen met een vriend. Wij hebben het georganiseerd via Passaat Reizen, dwz al het vervoer en overnachtingen is geregeld met en bij locale contactpersonen, de rest is aan ons zelf. Dus geen georganiseerde (groeps)excursies. Enige ecursie die we doen is een 7-daagse jeeptocht door Mongolië, maar dat zijn alleen ik, m'n reisgenoot, een gids en de chauffeur en in die 7 dagen is heel veel ruimte om 'ongeorganiseerd' bezig te zijn.

Mocht je gerichte vragen hebben over China, waar we heen gaan etc. PM me gerust ff
Oud 10-02-2006, 21:00
TRXD
TRXD is offline
R-J-N:

Waren de visa voor de 3 landen die je gaat bezoeken een beetje goed te regelen? Ik loop al lang met de gedachte rond om een reis te maken door China, Mongolie en Rusland.
Oud 11-02-2006, 18:04
R-J-N
R-J-N is offline
Wij hebben ze uiteindelijk door het Visum-buro laten regelen, althans, dat gebeurt nu. Dan betaal je wat meer (het dubbele ongeveer van de standaard visum-kosten), maar je levert de aanrvaagformulieren met paspoorten etc. in, en je krijgt later alles met Visa terug.

In dit geval was het wel handig, want anders zouden we voor de Mongoolse visum naar Brussel moeten gaan (of meer dan 1 keer) ivm met de ambassade (of het gebrek van een heir in Nederland).

De Chinese en Russische zou ngo wel kunnen, die zitten in Den Haag

www.visum-buro.nl
Oud 15-02-2006, 11:45
TRXD
TRXD is offline
Het is heel jammer in mijn ogen dat het Russische visum een hoop moeite is. Ik zal eens kijken hoe ik het doe. Naar Brussel kan ik op zich wel een keer gaan want dat is niet zo heel ver van hieruit.

Zie aub ook mijn reactie op je antwoord in de andere topic!!
Oud 09-03-2006, 09:05
thunder110
thunder110 is offline
Ja, als je echt van plan bent rond te trekken in china is het handig om wat chinees te kunnen. Hoewel het ook stikt van de dialecten in China, dus het is geen garantie dat je begrepen zult worden .
maar gaaf,gaaf
Oud 14-03-2006, 21:09
TRXD
TRXD is offline
Ja dat Chinees lijkt me lastig. Een paar woordjes is misschien soms makkelijk en wordt wellicht ook wel op prijs gesteld door de bevolking.
Oud 16-03-2006, 06:08
Verwijderd
Citaat:
TRXD schreef op 14-03-2006 @ 22:09 :
Ja dat Chinees lijkt me lastig. Een paar woordjes is misschien soms makkelijk en wordt wellicht ook wel op prijs gesteld door de bevolking.
Ik zit nu sinds 2 weken in China en heb 2 weken chinese les gehad... mensen wat is dat lastig!! Je moet echt zo'n bandje ofzo hebben met uitspraak, want uit een boekje is het niet zelf te leren. Het woord 'ma' bijvoorbeeld, kun je op 4 (!!) verschillende manier uitspreken en heeft daardoor ook 4 verschillende betekenissen (waaronder paard en moeder ).

'Wo poe ghwee djong wun' (ik schrijf 't fonetisch op) betekent 'ik spreek geen chinees', dus das altijd handig Maar verder is het wel 'n leuke taal als je het wat doorhebt.. de dagen van de week en de maanden maak je door de getallen aan 'n bepaald woord toe te voegen, dus das simpel. En ook werkwoorden zijn makkelijk: een werkwoord hoef je niet te vervoegen, en ook kent 't geen verleden of toekomende tijden dus das heel makkelijk. Maar spreek 't maar eens uit

In elk geval, chinees is best lastig , maar daarnaast is China een geweldig land, met een bijzondere cultuur, en het kost allemaal geen fluit (weet alleen niet hoe het in grote steden als Bejing en Shanghai is).
Oud 16-03-2006, 11:53
TRXD
TRXD is offline
Saffie: bedankt voor je uitgebreide reactie!!!

Leuk om te lezen. Waar zit je op het moment als ik vragen mag?
Oud 26-03-2006, 19:44
TRXD
TRXD is offline
Niet meer in de topic gekeken denk ik?
Oud 20-05-2006, 16:08
R-J-N
R-J-N is offline
kijk in me reply op de TransSib post:

www.koningenkaizer.waarbenjij.nu
Oud 21-05-2006, 08:21
Verwijderd
Hallo,

Afgelopen maand heb ik 5 weken door China gereisd en het ging super makkelijk. Iedereen wilt je helpen en met een goed reisboek met chineze tekens kom je heel ver. Verder is alles spotgoedkoop. Ik kan het alleen maar aanraden. Het is werkelijk prachtig alleen het eten is super vies! En manieren hebben ze echt niet.

Voor fotos en info www.robeneline.waarbenjij.nu

Succes!
Oud 23-05-2006, 17:19
R-J-N
R-J-N is offline
haha..ik verbaasde me best over het feit dat je het eten zo vies vind daar! Of je houdt er natuurlijk helemaal niet van, maar ik heb toch echt wel de lekkerste dingen gegeten daar, met als 'hoogtepunt' de zoetzure varken!!
Nee, maar er zijn natuurlijk een heleboel dingen die je niet aan kunnen staan, zoals hond, maar dat ben ik eerlijk gezegd nergens tegengekomen op de kaart (wat niet wil zeggen dat ik dat niet gewoon gekregen kan hebben) en een enkele keer kreeg je ook echt een hele kip met alles er op en eraan als je die bestelde, maar swa..

En de manieren ja..dat is wel ff wennen, hoewel ik van iedereen vernomen heb dat het al een stuk minder is geworden hoor je nog regelmatig geroggel om je heen of aan de tafel naast je. En in 5 weken China was m'n reisgezel de enige die ik hoorde boeren in een restaurant, die kon zich lekker uitleven, want het broodje aap klopt wel, maar heb zelf geen Chinees horen boeren
Oud 24-05-2006, 14:31
phensicske
phensicske is offline
Hoeveel geld kost alles (ticket, uitstapjes, eten...) en hoe kan je het zo lowbudget mogelijk houden?
Oud 04-07-2006, 16:54
Verwijderd
Ik ga een maand met me ouders naar China. We gaan gewoon zelf rondreizen, maar we zijn ook chinees he. Beter dan zo een georganiseerde vakantie naar mijn idee. Dan zit je vast met al die tijden en shit.

Dan kunnen we tenminste ook zelf bepalen waar we eten. Zijn er trouwens nog dingen die ik zeker weten mee moet nemen of moet zien. Dingen die je zelf was vergeten of zo.
Oud 12-07-2006, 18:28
TRXD
TRXD is offline
Nog mensen die onlangs in China zijn geweest of mensen die het leuk vinden om er wat over te vertellen?
Oud 13-07-2006, 10:18
R-J-N
R-J-N is offline
Ik ben 2 maanden geleden in China geweest, maar niet het deel wat jij wil bereizen. Kan je een heleboel vertellen, bovenal dat het super was!!

maar als je gericht wat wil weten, kun je mij beter vragen, anders kan ik wel een heel boek voor je schrijven kijk andere ook even op www.koningenkaizer.waarbenjij.nu ons reisverslag
Oud 13-07-2006, 19:37
Goede Fee
Goede Fee is offline
Ik vlieg aanstaande zondag richting China, ben benieuwd.
Oud 13-07-2006, 20:48
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
R-J-N schreef op 13-07-2006 @ 11:18 :
Ik ben 2 maanden geleden in China geweest, maar niet het deel wat jij wil bereizen. Kan je een heleboel vertellen, bovenal dat het super was!!

maar als je gericht wat wil weten, kun je mij beter vragen, anders kan ik wel een heel boek voor je schrijven kijk andere ook even op www.koningenkaizer.waarbenjij.nu ons reisverslag
R-J-N:

Ik heb gisteren de site bekeken en ook alle foto's die erop staan. Leuk om te zien! Ik ben er nog niet helemaal uit welk deel ik wil bereizen maar heb wel zo'n mijn plannen.

Ik stuur je wel een PM.

Goede Fee: heel veel plezier en succes daar!!! Hopelijk heb je zin en tijd om na terugkomst (of daar) wat neer te zetten in dit topic!
Oud 15-07-2006, 21:43
lingua
lingua is offline
Ik ga ook deze zomer.
Met een georganiseerde reis.
Oud 17-07-2006, 09:40
Kali
Kali is offline
Ik snap niet wat jullie fantastisch aan China vinden, bende bedriegers die geen woord engels kunnen of willen verstaan ... en ik spreek uit ervaring na reeds een week bedrogen te worden!
Oud 18-07-2006, 23:03
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
Kali schreef op 17-07-2006 @ 10:40 :
Ik snap niet wat jullie fantastisch aan China vinden, bende bedriegers die geen woord engels kunnen of willen verstaan ... en ik spreek uit ervaring na reeds een week bedrogen te worden!
Ik ben benieuwd wat je het meeste tegenstaat en wat je dan negatief vindt aan China? Heb je ook positieve ervaringen?

sgirl: ben benieuwd naar jou ervaringen, misschien dat je ze hier wilt posten.
Oud 21-07-2006, 11:57
Kali
Kali is offline
Citaat:
TRXD schreef op 19-07-2006 @ 00:03 :
Ik ben benieuwd wat je het meeste tegenstaat en wat je dan negatief vindt aan China? Heb je ook positieve ervaringen?

sgirl: ben benieuwd naar jou ervaringen, misschien dat je ze hier wilt posten.
5jaar geleden transsiberische gedaan , geen problemen mee gehad
tibet gedaan 4 jaar geleden, ook geen problemen

Dit jaar zijderoute , sinds Xiahe niets dan problemen , we boeken deze reis voor bepaald klooster , zetten ze ons vanuit Xiahe in een stad waar klooster dag rijden vandaag is "it's a mistake sorry" , boeken allemaal 3 sterren hotels, krijgen 0 of 2 sterren hotels en andere dan de geboekte, de chauffeur was te laat , ze laten ons opstaan om 7u zionder ontbijt omdat we 8u moeten rijden en een veerpont overmoeten en de laatste boot om 16u is , komen we om 12u in de satd aan zonder boot gezien te hebben na 5u rijden enz...
Oud 04-08-2006, 20:35
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 13-07-2006 @ 20:37 :
Ik vlieg aanstaande zondag richting China, ben benieuwd.
China was ongelofelijk mooi! We hebben in 15 dagen verschrikkelijk veel gezien; de Chinese muur, Terracotta leger, mausoleum van Mao, plein van de hemelse vrede, tempels, pagodes en natuurlijk de natuur. Drie nachtelijke treinreizen van 12 uur en een treinreis van 30 uur, gewoon tussen de meereizende chinezen. Heerlijk eten en behoorlijk goede hotels, één super mooi guesthouse en de busreizen die enorm goed geregeld waren. Wat mij betreft volgend jaar weer!
Oud 04-08-2006, 20:54
Nyawa
Citaat:
Goede Fee schreef op 04-08-2006 @ 21:35 :
China was ongelofelijk mooi! We hebben in 15 dagen verschrikkelijk veel gezien; de Chinese muur, Terracotta leger, mausoleum van Mao, plein van de hemelse vrede, tempels, pagodes en natuurlijk de natuur. Drie nachtelijke treinreizen van 12 uur en een treinreis van 30 uur, gewoon tussen de meereizende chinezen. Heerlijk eten en behoorlijk goede hotels, één super mooi guesthouse en de busreizen die enorm goed geregeld waren. Wat mij betreft volgend jaar weer!
Je ging met Shoestring toch, goed bevallen dus? Ik wil namelijk misschien ook volgend jaar met Shoestring mee, vandaar, en China is één van de bestemmingen die nog op mijn - overigens veel te lange - lijstje staan. Heb je veel vrijheid tijdens die reizen of doe je veel met de groep? En was je btw alleen of met vrienden/familie (ik zou dan namelijk alleen gaan, vraag me af of er ook jonge alleenreizenden zijn)?
Oud 05-08-2006, 11:20
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Nyawa schreef op 04-08-2006 @ 21:54 :
Je ging met Shoestring toch, goed bevallen dus? Ik wil namelijk misschien ook volgend jaar met Shoestring mee, vandaar, en China is één van de bestemmingen die nog op mijn - overigens veel te lange - lijstje staan. Heb je veel vrijheid tijdens die reizen of doe je veel met de groep? En was je btw alleen of met vrienden/familie (ik zou dan namelijk alleen gaan, vraag me af of er ook jonge alleenreizenden zijn)?
Het is echt heel goed bevallen! En we gingen inderdaad met Shoestring, alles was erg goed geregeld wat betreft vervoer en reisbegeleiding. Alleen toen we naar huis zouden gaan was er iets mis gegaan met het boeken van een vlucht. Na een hoop geregel en heel hard rennen over het vliegveld is het uiteindelijk toch nog goedgekomen en konden we toch terug naar Amsterdam.
Maar om even terug te komen op jouw vragen; iedereen in onze groep had een excursiepakket dus al die excursies deden we met z'n allen. En alleen op excursie is ook niet aan te raden, want chinezen spreken echt geen woord Engels! Het is een heel vol programma, maar dan zie je wel heel veel. Ik ging samen met mijn ouders, broertje en zusje en naast het excursieprogramma hebben we ook nog genoeg tijd gehad om zelf dingen te gaan bezoeken. We hadden, denk ik, ook erg veel geluk met 't reisgezelschap, daarvan was meer dan de helft onder de dertig, dus dat was enorm gezellig. Je kunt heel goed alleen reizen, in onze groep zat een meisje van 20 dat alleen reisde.
Volgend jaar wil ik zelf misschien ook alleen gaan met Shoestring, naar India of Maleisië ofzo.
Oud 13-08-2006, 11:21
TRXD
TRXD is offline
Ik zal waarschijnlijk rond 10 november in Beijing zijn (ik weet het, dan is het koud). Ik wil vanuit Beijing Tianjin bezoeken en dan verder reizen naar het zuiden en aftakken naar centraal China. Iemand tips of aanraders/ afraders voor een mooie route of treinreizen in China in het algemeen?
Oud 13-08-2006, 12:50
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
TRXD schreef op 13-08-2006 @ 12:21 :
Ik zal waarschijnlijk rond 10 november in Beijing zijn (ik weet het, dan is het koud). Ik wil vanuit Beijing Tianjin bezoeken en dan verder reizen naar het zuiden en aftakken naar centraal China. Iemand tips of aanraders/ afraders voor een mooie route of treinreizen in China in het algemeen?
In de trein is een warm water kraantje, dus als je lang in de trein moet zitten is het handig om oploskoffie, cup-a-soup of noodles mee te nemen.
En mocht je richting Pingyao gaan, daar zit een verschrikkelijk mooi hostel.
Oud 17-08-2006, 15:32
TRXD
TRXD is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 13-08-2006 @ 13:50 :
In de trein is een warm water kraantje, dus als je lang in de trein moet zitten is het handig om oploskoffie, cup-a-soup of noodles mee te nemen.
En mocht je richting Pingyao gaan, daar zit een verschrikkelijk mooi hostel.

Bedankt voor je reactie! Ik was van plan wat noodles mee te nemen en nog wat van dat spul. Zit zoiets standaard in elke trein? Ik dacht alleen in de wat luxere treinen voor langere afstanden.

Wat is de naam van het hostel in Pingyao en aan wat voor prijs moet ik denken voor hostels in China?
Oud 17-08-2006, 17:40
Kali
Kali is offline
Citaat:
TRXD schreef op 17-08-2006 @ 16:32 :
Bedankt voor je reactie! Ik was van plan wat noodles mee te nemen en nog wat van dat spul. Zit zoiets standaard in elke trein? Ik dacht alleen in de wat luxere treinen voor langere afstanden.

Wat is de naam van het hostel in Pingyao en aan wat voor prijs moet ik denken voor hostels in China?
De samowar (want zo noemt het koked water aan de trein) heb je in elke trein, en niet enkel in de slaaptreinen maar ook dag en zittreinen...
Oud 26-08-2006, 01:30
Verwijderd
Citaat:
R-J-N schreef op 23-05-2006 @ 18:19 :
haha..ik verbaasde me best over het feit dat je het eten zo vies vind daar! Of je houdt er natuurlijk helemaal niet van, maar ik heb toch echt wel de lekkerste dingen gegeten daar, met als 'hoogtepunt' de zoetzure varken!!
Nee, maar er zijn natuurlijk een heleboel dingen die je niet aan kunnen staan, zoals hond, maar dat ben ik eerlijk gezegd nergens tegengekomen op de kaart (wat niet wil zeggen dat ik dat niet gewoon gekregen kan hebben) en een enkele keer kreeg je ook echt een hele kip met alles er op en eraan als je die bestelde, maar swa..

En de manieren ja..dat is wel ff wennen, hoewel ik van iedereen vernomen heb dat het al een stuk minder is geworden hoor je nog regelmatig geroggel om je heen of aan de tafel naast je. En in 5 weken China was m'n reisgezel de enige die ik hoorde boeren in een restaurant, die kon zich lekker uitleven, want het broodje aap klopt wel, maar heb zelf geen Chinees horen boeren
De kip weet ik nog goed, ik zat in een klein restaurant met nog 2 zweden aan tafel, toen kwam er een kip op tafel die echt nog vers was. Je zag de poten, de snavel, er zat zelfs bloed op. Verder is het natuurlijk een geweldig land, ik wil terug!
Advertentie

Regels voor berichten