Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vergelijk het met de spijtige massale opkomst van eigen sites. Iedereen schijnt ondertussen wel zijn eigen stukje internet te hebben. In verband daarmee staat de grote hoeveelheid gidsen over hoe je een goede site moet maken. Je word overgooit met tips en wat-te-doen's. Dat hoeft van mij niet, maar curcissen die je leren hoe html werkt ipv wat je er mee moet doen is weer geheel iets anders. Kort gezegt: men hoeft je niet massaal uit te gaan leggen hoe je een boek moet schrijven, maar inzicht in de werking van geschreven taal? Prima!
||
Verwijderd
|
On Writing - Stephen King
Het Naakte Schrijven - Nirav Christophe Zen and the art of writing - Ray Bradbury Respectievelijk het boek wat LUH bedoelt, een boek van de directeur van de dramaschrijfopleiding van de HkU waar je vooral voor dialogen heel veel aan hebt, en een soort essaybundel met essays over schrijven, maar het kon me niet zo boeien. Verder heb ik nog het schrijversboek van Lemniscaat, maar dat is echt bedoeld voor kinderen die willen schrijven, want dat gaat over dat er dingen moeten gebeuren en dat het in dezelfde (werkwoords)tijd moet enzo... Citaat:
![]() Overigens kun je misschien nog wel het beste bestuderen hoe romans bijvoorbeeld geschreven zijn, in plaats van je te verdiepen in schrijfhandleidingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Qua verhaalstructuur en narratologie is 'The Seven Basic Plots - How We Tell Stories' een echte aanrader. Als we het toch over voorbeelden hebben - daar staan praktisch alle 'grote' verhalen/boeken in.
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() LUH-3417 |
![]() |
|
|
![]() |