Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2007, 12:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga even op de feiten vooruit lopen, want ik weet nog niet of ik geslaagd ben en of ik wel 'ingeloot' wordt bij BMW.

Maar ik wil dus BMW gaan studeren aan de UU. Nou zijn veel boeken in het engels en is engels mijn slechtste vak. Ik snap wel wat er staat, kan het spreken, verstaan en ook wel schrijven, maar het échte begrijpen gaat mis bij mij.

Nou zal dat allemaal wel snel vooruit gaan als je constant engels leest. En de college's zijn nederlands, dus verbanden leggen tussen de stof en het engels gaat denk ik wel.

Ik zag op de site van de UU dat er mogelijkheden zijn voor cursussen, zelfs een curses "engelse studieboeken". Maar er stond wel bij: min. 8/ max. 10 leerlingen. Uhm, ik ben vast niet de enige.

Heeft iemand hier ervaring mee en is het een aanrader? Zijn er ook andere plekken voor een cursus?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2007, 15:22
Sanctus
Sanctus is offline
Kan je vader je niet helpen
Oud 30-05-2007, 07:21
ducky
ducky is offline
Ik kan je aanraden om te proberen of je bij die cursus (of een andere) kan komen. Zelf ken ik die cursus niet, maar als je nu al onzeker ben over je engelse beheersing is het zeker goed om er wat aan te doen. Dan kan je jezelf later nooit verwijten dat je niks geprobeerd hebt.
En je komt er altijd wel verder mee. Ofwel het blijkt dat je het eigenlijk al wel redelijk beheerst, maar je kan geleerde dingen meenemen om de tekst beter te begrijpen, ofwel je leert er heel veel, wat een groot voordeel voor je studie is.

Ik heb zelf bij de TU Delft engelse cursussen gevolgd, omdat ik "bang" was voor de Engelse master. Ik heb wel wat aan de cursussen gehad, maar ik heb nog steeds moeite met engels. Uiteindelijk heb ik daarom in overleg met de studieadviseur een dyslexietest gedaan en daar kwam uit dat ik dyslexie heb. Moeite met Engels hou ik dus sowieso, maar ik heb er zeker weer dingen van meegenomen, en het heeft me ook wat opgeleverd. (Vanwege dyslexie mag ik sommige dingen in het Nederlands doen, bijvoorveeld).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 09:21
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 29-05-2007 @ 16:22 :
Kan je vader je niet helpen
Nee, door hem ga ik niet beter lezen.

Maar ducky, daar heb je wel gelijk in. Een engelse cursus kan nooit kwaad, al is het gewoon voor het 'zelfvertrouwen'.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 18:18
Vada
Vada is offline
Zelf heb ik geen ervaring met zo'n cursus, maar ik denk dat je veel sneller aan het engels zult wennen dan je zelf denkt. Als je er zelf onzeker over bent, kun je natuurlijk altijd zo'n cursus volgen. Maar voor iedereen die van de middelbare school komt en in een keer engelse boeken krijgt, is het even wennen. In het begin zul je lang niet alles snappen, dan moet je gewoon doorlezen en niet teveel woorden opzoeken. Op een gegeven moment gaat het dan gewoon vanzelf.

Engels is jaren mijn slechtste vak geweest, maar nu lees ik al 3 jaar lang bijna alleen maar engelse literatuur, en het is geen enkel probleem meer.

Wat ik wil zeggen is dus: een cursus kan nooit kwaad, als je dat een goed gevoel geeft. Maar het engels is zo wie zo wennen, en gelukkig gaat dat wennen veel sneller dan je denkt
Oud 01-06-2007, 20:53
Caps
Caps is offline
eerst maar eens slagen lijkt me...
Oud 03-06-2007, 13:23
ducky
ducky is offline
Citaat:
Vada schreef op 01-06-2007 @ 19:18 :
Wat ik wil zeggen is dus: een cursus kan nooit kwaad, als je dat een goed gevoel geeft. Maar het engels is zo wie zo wennen, en gelukkig gaat dat wennen veel sneller dan je denkt
Dat is zeker waar, maar het gaat niet bij iedereen zo even makkelijk. Als iemand er nu al tegen op ziet (zoals ik dus deed tegen mijn master) is het toch juist goed om die cursus te doen. Voor je zelf heb je dan het idee dat je er in ieder geval iets aan gedaan hebt! En door die cursus ben je er juist mee bezig, waardoor dat wennen misschien wel sneller gaat/ondersteund wordt.

Sommige mensen zijn zekerder van hun engels (wat helemaal niet wil zeggen dat ze beter zijn), maar die hebben dat steuntje in de rug niet nodig. Ik denk dat iedereen zelf wel kan inschatten in welke groep hij/zij valt...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten