Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 14:42
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Hoe kan ik het beste mijn bovenbenen sterker maken. Ik bedoel meer spiermassa kweken.

En ik wil absoluut niet giga bovenbenen hoor. Maar mijn knie banden moeten sterker worden, zodat mijn knie wat meer zekerheid heeft (dokterpraat..)

Wat is in de sportschool goed voor de bovenbenen?? Ik ben overigens nog nooit in een sportschool geweest. Of kan je ook thuis er prima aan werken...

Ik voetbal, fiets, loop hard etc. maar dat is dus te weinig voor de bovenbenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2007, 16:03
adon1s
adon1s is offline
Squats, pistols, deadlifts, lunges, step ups. Zoek die dingen eens op! De oefeningen die je dan tegenkomt kan je ook zonder gewicht doen, zeker pistols is een goeie oefening om sterkere benen mee te kweken zonder gewichttraining te doen. Sprint-intervalletjes zullen ook helpen als je niet met gewichten aan de gang wilt. Is maar net wat je wilt he..

Uitleg pistols:
http://www.powerathletesmag.com/pages/pistols.htm
Oud 12-04-2007, 20:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Emma Fa... schreef op 12-04-2007 @ 15:42 :
Hoe kan ik het beste mijn bovenbenen sterker maken. Ik bedoel meer spiermassa kweken.

En ik wil absoluut niet giga bovenbenen hoor. Maar mijn knie banden moeten sterker worden, zodat mijn knie wat meer zekerheid heeft (dokterpraat..)

Wat is in de sportschool goed voor de bovenbenen?? Ik ben overigens nog nooit in een sportschool geweest. Of kan je ook thuis er prima aan werken...

Ik voetbal, fiets, loop hard etc. maar dat is dus te weinig voor de bovenbenen.
Ik heb onlangs ook zulke oefeningen moeten doen, het beste is naar een kinesist gaan, zodat die je de correcte oefeningen kan aanleren. En geloof mij, het scheelt veel als je de oefeningen juist doet.
Oud 12-04-2007, 20:19
Verwijderd
Mag je wel nog fietsen? Met weerstand fietsen (Daar valt dus ook spinnen etc onder ) is ook een goede oefening, maar opletten dat je het niet te zwaar doet dan
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 20:35
Lenny K
Lenny K is offline
die pistols zijn heel erg goede oefeningen
Oud 13-04-2007, 09:16
Verwijderd
muurzitten
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:07
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Hee, bedankt voor de oefeningen! Ik ga ze bekijken
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:08
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Citaat:
Ertur schreef op 12-04-2007 @ 21:19 :
Mag je wel nog fietsen? Met weerstand fietsen (Daar valt dus ook spinnen etc onder ) is ook een goede oefening, maar opletten dat je het niet te zwaar doet dan
Op dit moment kan ik nog niet fietsen. Ik kan nu langzaam aan lopen. Maar mijn been kan ik nog niet buigen. Als het goed is, is het over een paar dagen al een stuk beter! Maar moet het per dag bekijken...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:12
Emma Fa...
Emma Fa... is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 12-04-2007 @ 21:09 :
Ik heb onlangs ook zulke oefeningen moeten doen, het beste is naar een kinesist gaan, zodat die je de correcte oefeningen kan aanleren. En geloof mij, het scheelt veel als je de oefeningen juist doet.
Nog nooit van een kinesist gehoord, dat moeten we ff opzoeken! Je hebt inderdaad gelijk, dat het veel scheelt als je de oefeningen correct uitvoert!

Zo te horen heb jij de oefeningen eerst niet zo 'juist' uitgevoerd....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 16:42
Verwijderd
kinesist = fysiotherapeut.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2007, 17:46
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Emma Fa... schreef op 13-04-2007 @ 17:12 :
Nog nooit van een kinesist gehoord, dat moeten we ff opzoeken! Je hebt inderdaad gelijk, dat het veel scheelt als je de oefeningen correct uitvoert!

Zo te horen heb jij de oefeningen eerst niet zo 'juist' uitgevoerd....
Jawel jawel, ik heb ze altijd juist uitgevoerd, maar bij de kiné werd er ook gewezen op details en dan merkte ik het verschil echt wel tussen hoe je de oefening ongeveer juist uitvoert en volledig juist...
Oud 17-04-2007, 20:36
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Ik doe muurzitten (minuutje of 4 nu, begon bij 2. Ik doe het voornamelijk voor basketbal, ik wil wel kunnen dunken binnenkort )

Vraagje over pistols, belast je daar je knieën niet enorm mee?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 21:50
adon1s
adon1s is offline
Tuurlijk, maar daar worden ze toch alleen maar sterker door. Gewoon rustig opbouwen.
Reageren

Regels voor berichten