Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2002, 07:41
Narusegawa
Narusegawa is offline
Moet je dit zien:

Geachte heer/mevrouw Narusegawa,

Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te minderen.

Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 42330 MB.

Indien u niet voor 10-07-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer aansluiten onder aanvullende voorwaarden. Tevens zullen de kosten van heraansluiting aan u worden doorberekend.

Bij herhaling van uw excessieve datagebruik behouden wij het recht voor om u zonder voorafgaande waarschuwing af te sluiten.

Hoogachtend,

chello abuse
abuse@chello.nl http://subscriber.chello.nl/support/...nevoorwaarden/
http://subscriber.chello.nl/support/...ableusepolicy/

*** Disclaimer ***********************************

This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person

Dit bericht ontving ik op 8/7/2002 van Chello. Ik heb dus twee dagen om mijn dataverkeer aan te passen. Schandalig. Vrees dat ik mijn verbinding wel vaarwel kan zwaaien

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 07:46
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
42 gb!?!??!??

Dat is best veel hoor, ik download max. 20 gb, en dan download ik al echt veel, en ik ben echt niet dag en nacht aan het leechen...

Zo moeilijk is dat toch niet om wat minder te downen?
Oud 09-07-2002, 07:50
Narusegawa
Narusegawa is offline
Hmm, persoonlijk vind ik 42GB niet erg veel voor een kabelverbinding, maar ik hou het zelf niet echt bij. Heb inmiddels wel zo'n traffic-bijhouder geïnstalleerd overigens Ik zal ook proberen rond de 20gb te blijven vanaf nu, als ik niet afgesloten word hehe

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 08:03
Unexplained
Unexplained is offline
En terecht!

Door mensen zoals jij gaat mijn verbinding zo traag als poep door een rietje.

Schandalig dat je een dienst als kabelinternet op deze manier parasiteert ten koste van andere gebruikers. En je lijkt er nog trots op te zijn ook.
Oud 09-07-2002, 08:07
Narusegawa
Narusegawa is offline
Hallo,

Nou nou, dat is wel erg aanvallend meteen he Unexplained
Ik ben niet specifiek trots op mijn dataverkeer, maar ik vind zelf dat ik normaal gebruik maak van mijn verbinding. 42GB in een maand vind ik echt niet absurd veel voor een kabelverbinding.

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 08:35
CryptapiX
CryptapiX is offline
42 gig per maand
jesus dan moet je wel faackkin veel download.. ik heb zon 30 per maand.. en das al veeel

en idd door jowu gaat mijn chello verbinding naar de kut...
ennu dit had je ook van te vore kunne wete.. als je de FUP en AUP had geleze had je wel kunne bedenke dat 42 gig teveel is

dus die 2 dagen zijn echt je eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 08:40
Verwijderd
Wat download jij allemaal?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 08:43
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
42 gig per maand
jesus dan moet je wel faackkin veel download.. ik heb zon 30 per maand.. en das al veeel

en idd door jowu gaat mijn chello verbinding naar de kut...
ennu dit had je ook van te vore kunne wete.. als je de FUP en AUP had geleze had je wel kunne bedenke dat 42 gig teveel is

dus die 2 dagen zijn echt je eigen schuld
Nou, daar ben ik het niet mee eens Ik zie bovendien nergens in de Algemene Voorwaarden staan dat 42GB teveel is. Er staat wel dat het niet de bedoeling is dat je overmatig veel dataverkeer genereert, maar zoals ik eerder vermeld heb, ben ik van mening dat 42GB acceptabel is voor een kabelverbinding.

Tot zo ver kan ik er nog in komen dat de waarschuwing mijn eigen schuld is, omdat ik het blijkbaar verkeerd ingeschat heb. Ik mis echter even het punt waarop een correctieperiode van 2 dagen mijn eigen schuld is? Mij lijkt dat Chello mij hier tijdig van op de hoogte moet stellen, zodat ik echt tijd heb om mijn downloadgedrag aan te passen

En die beschuldigingen dat ik jullie verbinding zou vermorzelen vind ik helemaal absurd

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 08:45
Narusegawa
Narusegawa is offline
Aanvulling om boze reacties te voorkomen: Inmiddels heb ik dus mijn downloadgedrag dusdanig aangepast zodat ik niet boven 20GB per maand kom

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
En die beschuldigingen dat ik jullie verbinding zou vermorzelen vind ik helemaal absurd
Dat is geregeld per centrale toch? Bij kabel deel je wel de verbinding met anderen, dus je knijpt wel de 1 of ander zijn bandbreedte weg

Niet dat ik er last van heb .. god praise ADSL
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 08:51
Narusegawa
Narusegawa is offline
Je hebt op zich gelijk, maar neem het volgende in overweging:

Als ik zoveel gebruik dat andere gebruikers geen snelheid meer overhouden, hoe komt het dan dat ik nog steeds met gemak mijn maximumsnelheid van 150kb/s haal. Stel dat ik inderdaad zoveel bandbreedte gebruik dat anderen een slechte verbinding krijgen... dan zou ik niet meer mijn maximum snelheid kunnen halen. Beetje onduidelijk zo geloof ik

- Stel er is 1 gebruiker op een centrale die maximaal 150kb/s kan. De gebruiker downloadt iets met 150kb/s, niets aan de hand.

- Stel er komt een gebruiker bij en beide gebruikers downloaden wat. Dat heeft tot gevolg dat de snelheid van elke gebruiker door midden wordt gespleten. Iedere gebruiker haalt dan dus een maximumsnelheid van 150 / 2 = 75kb/s.

Het lijkt mij daarom niet logisch om me ervan te beschuldigen dat ik zoveel bandbreedte gebruik dat andere gebruikers er hinder van ondervinden. Ik haal namelijk gewoon 150kb/s.

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 08:53
CryptapiX
CryptapiX is offline
chello had je tijdig op de hoogte moete stellen ?
chello mag je ZONDER waarschuwen afsluiten...

en 42 gig acceptabel ? jij gaat mij niet wijsmake dat jij 42 gig aan LEGALE dingen download...
dat jij allemaal gamez/appz en muziek download moet jij weten...
(wie doet da nie ) maar dat jij daardoor andere verbindingen gaat afknijpe (want dat doe je bij zulk verbruik) vind ik n zeer slechte zaak
ik ben blij da je nie in me buurt woont

en dat van die 2 dage..
als je beetje had nagedacht had je zelf kunne bedenke da de gemiddelde chello user dom is en ong 2 gb per maand gebruikt (gewoon surfen chatten enz)
dus daar zit jij met je 42 gb per maand (wat ong 1.5 gb per DAG is) ver boven...

woon je in regio amsterdam btw ?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 08:55
CryptapiX
CryptapiX is offline
ji haalt 150 omda er weinig mensen bij je in buurt op zelfde kastje zitte
maar AL DIE users bij elkaar in heel nederland.. gebruiken zoooveel

chello heeft 4 1gigabits backbones
de top 100 van meest verbruikende chello users gebruiken al 1 gigabit.. dan blijft er dus nog 3 over voor de rest van HEEL NEDERLAND en DAAROM valt chello zoveel uit
Oud 09-07-2002, 08:56
Verwijderd
Ah zo, op die manier

Maar goed, volgens mij is er wel sprake van een FUP (Fair Use Policy) bij de meeste providers.

http://www.tweakers.net/nieuws/20885

Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 08:57
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
******** schreef:
Ah zo, op die manier

Maar goed, volgens mij is er wel sprake van een FUP (Fair Use Policy) bij de meeste providers.

http://www.tweakers.net/nieuws/20885

oud bericht
is al lang veranderd
Oud 09-07-2002, 08:59
Verwijderd
http://info.nld.chello.nl/products_conditions.php?#25

*kuch*
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:02
CryptapiX
CryptapiX is offline

het is gewoon r eige schuld.. simpel
Oud 09-07-2002, 09:03
Narusegawa
Narusegawa is offline
Chello had me volgens de voorwaarden inderdaad gewoon mogen afsluiten, daar heb je gelijk in

Je theorie over die gehele snelheid in nederland klopt echter niet helemaal volgens mij... Ik zal mijn voorbeeld nog een stapje verder uitbreiden.

Stel je hebt twee routers (centrales) die we A en B noemen. Aan elke router hangen dus twee users die elk 75kb/s halen. In totaal wordt er van elke router dus 150kb/s gehaald en van beide routers samen 300kb/s.

Router A en B hangen allebei aan router X, die ergens anders in Nederland staat. Dat betekent dus dat router X minimaal 300kb/s aan moet kunnen om de gebruikers die snelheid te kunnen leveren.

Stel router C wordt aangesloten op router X. Ook van router C wordt met 150kb/s gedownload. Dat betekent dat als router X maar 300kb/s aan kan, dat de snelheid van de routers A, B en C zullen worden verminderd. Dat heeft op zijn beurt weer tot gevolg dat elk van de gebruikers die aan router A, B en C hangen, ook een lagere snelheid haalt.

Hieruit kun je dus de conclusie trekken dat router X (en de routers waar X weer aan verbonden is), een lijn heeft die snel genoeg is om het dataverkeer te huizen. Anders zou ik, als gebruiker aan router A, ook een verminderde snelheid ondervinden.

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
en 42 gig acceptabel ? jij gaat mij niet wijsmake dat jij 42 gig aan LEGALE dingen download...
Euhm .. dat lijkt me compleet irrelevant. Daarnaast download ik soms wel enkele GB aan legale software (diverse Linux distro's en alles wat ik maar leuk vind en opensource is )
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:05
Narusegawa
Narusegawa is offline
Sorry mensen, het duurde lang om mijn voorgaande bericht te typen Maar over die FUP, ik vind dus niet dat ik overmatig veel dataverkeer genereer. Zie mijn vorige bericht voor de verklaring

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:07
CryptapiX
CryptapiX is offline
maar uiteindelijk komt allles uit op die 4 gigabits lijn
an als jij op rooter Z zit en ik heeeelemaal i nde andere tak ondervind ik daar alsnog last van
niet direct maar met 100 van jouw soort wel
Oud 09-07-2002, 09:08
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
maar uiteindelijk komt allles uit op die 4 gigabits lijn
an als jij op rooter Z zit en ik heeeelemaal i nde andere tak ondervind ik daar alsnog last van
niet direct maar met 100 van jouw soort wel
Sorry, dat volg ik niet helemaal. Kun je dat uitleggen voor me? Bedankt

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:08
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
*routertheorie*
Denk je nou echt dat Chello zo'n backbone heeft? Zoiets is ongelooflijk duur en ze moeten ook op de 1 of andere manier weer geld binnenhalen, dus laten ze meer gebruikers toe dan die backbone zou aankunnen op maximale snelheid. Het staat zelfs nadrukkelijk in de overeenkomst dat ze je geen minimale snelheid garanderen!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:10
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
******** schreef:
Denk je nou echt dat Chello zo'n backbone heeft? Zoiets is ongelooflijk duur en ze moeten ook op de 1 of andere manier weer geld binnenhalen, dus laten ze meer gebruikers toe dan die backbone zou aankunnen op maximale snelheid. Het staat zelfs nadrukkelijk in de overeenkomst dat ze je geen minimale snelheid garanderen!
Ik heb geen flauw idee of Chello zo'n backbone heeft, maar ik kan toch echt mijn maximum snelheid halen... dus als ze niet een backbone hebben die snel genoeg is, waar komt die snelheid dan vandaan?

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:12
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Narusegawa schreef:

Sorry, dat volg ik niet helemaal. Kun je dat uitleggen voor me? Bedankt

Groetjes,

Naru Narusegawa
in jouw therie splits elke router zich op..
als wij op zelfde backbone zitten (1 van de 4) die zich in 2e splits.. ikj links jij rechts en zo blijven we uit elkaar gaan
ondervind ik uiteindelijk alsnog last van jouw dataverkeer gebruik
niet direct maar ik hag mischen dan wel 160 kunne hale ipv 158

en als de top 100 van gebruikers werde afgesloten (dus ook jij) dan kon de rest dowloade met 250kb/s
Oud 09-07-2002, 09:16
Narusegawa
Narusegawa is offline
Ehm bedankt voor je uitleg, maar ik snap het nog steeds niet eigenlijk Backbone splitsen naar links en naar rechts?

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Ik heb geen flauw idee of Chello zo'n backbone heeft, maar ik kan toch echt mijn maximum snelheid halen... dus als ze niet een backbone hebben die snel genoeg is, waar komt die snelheid dan vandaan?
Distributielogica

Stel je hebt 1 grote router, met een snelheid van 1MB/s. En stel, dat daar 8 centrales aanhangen, met dus elk een snelheid van 128KB/s. Deze laatste snelheid wordt dus behaald en verdeeld over de aansluitingen op die centrale.

Dus dat jij die snelheid haalt, betekent alleen maar dat er in jouw gebied weinig aansluitingen zijn die duidelijk van die bandbreedte snoepen.

Maar nu is het dus zo, in theorie, dat die 1MB/s niet gegarandeerd zijn; maar elke centrale wel die 128KB/s kan behalen.

Dus ben jij lekker aan het downloaden met misschien 96KB/s en moeten de andere centrales het ook met deze lagere snelheid doen .. met het verschil dat daar misschien meer mensen op zitten *ziet snelheid in de grond kelderen*

Het bovenstaande is geheel hypothetisch uiteraard
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:21
CryptapiX
CryptapiX is offline
en zo is het maar net
dus kap met dat groot verbruik

btw woon je in regio adam ?
Oud 09-07-2002, 09:23
Narusegawa
Narusegawa is offline
Oke, ik geloof dat het me begint te dagen Maar het is toch logisch dat wanneer er in het gebied veel mensen veel downloaden, de snelheid daalt, omdat er minder bandbreedte over is "voor de rest". Maar omdat ik de maximumsnelheid haal, beïnvloed ik de rest dus niet. Want die grote 1MB/s routers, hangen ook weer aan een grotere router. Ik begin in de war te raken

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:23
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
btw woon je in regio adam ?
Nee, ik woon niet in regio Amsterdam

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:27
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Narusegawa schreef:

Nee, ik woon niet in regio Amsterdam

Groetjes,

Naru Narusegawa
(voor chello is die regio groot btw )
jammer
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Oke, ik geloof dat het me begint te dagen Maar het is toch logisch dat wanneer er in het gebied veel mensen veel downloaden, de snelheid daalt, omdat er minder bandbreedte over is "voor de rest". Maar omdat ik de maximumsnelheid haal, beïnvloed ik de rest dus niet. Want die grote 1MB/s routers, hangen ook weer aan een grotere router. Ik begin in de war te raken
Het gaat er ook om dat jij mogelijkerwijs anderen in jouw gebied van hun snelheid berooft of in de toekomst zou kunnen beroven

Of dat nou werkelijk zo is, boeit ze weinig hoor 42GB/M is echter veel

Je komt zo op gemiddeld 1.4GB per dag dat is gewoon 1MB per minuut als jij - altijd - online bent
Met citaat reageren
CryptapiX
CryptapiX is offline
owja
kap met die groetjes
vreselijk irri (no offense)
Oud 09-07-2002, 09:29
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
******** schreef:
Het gaat er ook om dat jij mogelijkerwijs anderen in jouw gebied van hun snelheid berooft of in de toekomst zou kunnen beroven

Of dat nou werkelijk zo is, boeit ze weinig hoor 42GB/M is echter veel

Je komt zo op gemiddeld 1.4GB per dag dat is gewoon 1MB per minuut als jij - altijd - online bent
da en is dan 96.4 kb/s

nou uit die cijfers haal ik echt wel op dat dat teveel is..
als jij vind da da moet kunne ben je wel ERG raar..

als je 12 uur per dag download gebruik je continue de max download die er is.. aso
Oud 09-07-2002, 09:29
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
owja
kap met die groetjes
vreselijk irri (no offense)
Tsss, ik vind die naam wel grappig

Welke taal is dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:30
Narusegawa
Narusegawa is offline
Maar als ik de snelheid van anderen roof, dan vermindert mijn eigen snelheid toch ook? Als je bijvoorbeeld twee downloads aanzet vanaf dezelfde server, dan haalt elke download de helft van de snelheid die je kunt halen als je maar één download van die server aan hebt staan toch? Of werkt dit anders?

UITDRUKKELIJKE GROETJES,

NARU NARUSEGAWA

Oud 09-07-2002, 09:30
Narusegawa
Narusegawa is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsss, ik vind die naam wel grappig

Welke taal is dat eigenlijk?
Japans
Oud 09-07-2002, 09:32
CryptapiX
CryptapiX is offline
dat werkt heel anders..
maar goed je download sooo fackin veel..
je heb echt geluk da je ni in regio amsterdam woont
Oud 09-07-2002, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Maar als ik de snelheid van anderen roof, dan vermindert mijn eigen snelheid toch ook? Als je bijvoorbeeld twee downloads aanzet vanaf dezelfde server, dan haalt elke download de helft van de snelheid die je kunt halen als je maar één download van die server aan hebt staan toch? Of werkt dit anders?
Hangt van het maximale aantal connections af van die server

Dus als een server max. 8 verbindingen toelaat, worden deze verdeeld over zijn upload .. wanneer iemand iets wil downloaden van die server als er al 8 anderen bezig zijn, wordt hij gewoon genegeerd

Maar over het algemeen wordt het wel verdeeld ja
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Japans
Ghehe Ik dacht al zoiets ook door die avatar
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:36
Narusegawa
Narusegawa is offline
Ah, okeej
Oud 09-07-2002, 09:37
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
maar goed je download sooo fackin veel..
Ik snap eigenlijk niet wat er allemaal dermate te downloaden is?

En dan nog op die snelheid .. als je nagaat dat die bij verre niet met elke server gehaald wordt :/

Wat download je in godsnaam?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:37
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
Narusegawa schreef:
Ah, okeej
jah groetjes
Oud 09-07-2002, 09:39
Narusegawa
Narusegawa is offline
Nou, ik download heel veel anime (Japanse tekenfilms) omdat die in Nederland weinig te krijgen zijn

De groetjes liet ik net weg omdat het een bericht van één zin was, maar hier komen ze weer:

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Nou, ik download heel veel anime (Japanse tekenfilms) omdat die in Nederland weinig te krijgen zijn
Ah zo .. misschien is het aanschaffen van een satelliet receiver een betere oplossing
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:43
Narusegawa
Narusegawa is offline
Die hebben we al Met drie schotels zelfs Zal binnenkort inderdaad eens gaan kijken naar van die decoderbakjes, want ik hoorde dat één van de ASTRA satellieten Japanse zenders heeft

Groetjes,

Naru Narusegawa
Oud 09-07-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Narusegawa schreef:
Die hebben we al Met drie schotels zelfs Zal binnenkort inderdaad eens gaan kijken naar van die decoderbakjes, want ik hoorde dat één van de ASTRA satellieten Japanse zenders heeft

Maar, als het goed is, moet je de Eutelsat hebben

Waarom eigenlijk 3 schotels? zodat iedereen op een andere satelliet tegelijk kan kijken ofzo?

(waarom geen motortje met meerdere LNB's en dan meerdere receivers?)
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:46
CryptapiX
CryptapiX is offline
veel anime ?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEL anime bedoel je
43gb per maand.. waar laaaaat je die zooi ?
Oud 09-07-2002, 09:47
Verwijderd
Citaat:
CryptapiX schreef:
veel anime ?
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL VEEEEEEEEEEEEL anime bedoel je
43gb per maand.. waar laaaaat je die zooi ?
DVD writer?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 09:53
CryptapiX
CryptapiX is offline
Citaat:
******** schreef:
DVD writer?
maar als ik 43gb per maand download
heb ik geen tijd meer over om ze te kijke
Reageren

Regels voor berichten