![]() |
|
Moet je dit zien:
Geachte heer/mevrouw Narusegawa, Uit metingen in ons netwerk is gebleken dat u over de afgelopen periode excessief veel data heeft gebruikt. Ter illustratie: u gebruikt meer data per dag dan de gemiddelde chello klant per maand. Dit gedrag veroorzaakt dermate veel overlast in ons netwerk dat dit niet langer past binnen de kaders van de AUP. Wij verzoeken u bij deze uw datagebruik drastisch te minderen. Bij de laatste controlemeting stond het dataverbruik (van 1 maand) op: 42330 MB. Indien u niet voor 10-07-2002 uw dataverbruik aangepast heeft zullen wij op grond van de artikelen 9.2 t/m 9.5 en artikel 21 van de Algemene Voorwaarden uw verbinding helaas moeten afsluiten. Wij kunnen u dan alleen weer aansluiten onder aanvullende voorwaarden. Tevens zullen de kosten van heraansluiting aan u worden doorberekend. Bij herhaling van uw excessieve datagebruik behouden wij het recht voor om u zonder voorafgaande waarschuwing af te sluiten. Hoogachtend, chello abuse abuse@chello.nl http://subscriber.chello.nl/support/...nevoorwaarden/ http://subscriber.chello.nl/support/...ableusepolicy/ *** Disclaimer *********************************** This message and any attachment are confidential and may be privileged or otherwise protected from disclosure and may include proprietary information. If you are not the intended recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system. If you are not the intended recipient you must not copy this message or attachment or disclose the contents to any other person Dit bericht ontving ik op 8/7/2002 van Chello. Ik heb dus twee dagen om mijn dataverkeer aan te passen. Schandalig. Vrees dat ik mijn verbinding wel vaarwel kan zwaaien ![]() Groetjes, Naru Narusegawa
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Niet dat ik er last van heb .. god praise ADSL ![]() |
![]() |
|
Je hebt op zich gelijk, maar neem het volgende in overweging:
Als ik zoveel gebruik dat andere gebruikers geen snelheid meer overhouden, hoe komt het dan dat ik nog steeds met gemak mijn maximumsnelheid van 150kb/s haal. Stel dat ik inderdaad zoveel bandbreedte gebruik dat anderen een slechte verbinding krijgen... dan zou ik niet meer mijn maximum snelheid kunnen halen. Beetje onduidelijk zo geloof ik ![]() - Stel er is 1 gebruiker op een centrale die maximaal 150kb/s kan. De gebruiker downloadt iets met 150kb/s, niets aan de hand. - Stel er komt een gebruiker bij en beide gebruikers downloaden wat. Dat heeft tot gevolg dat de snelheid van elke gebruiker door midden wordt gespleten. Iedere gebruiker haalt dan dus een maximumsnelheid van 150 / 2 = 75kb/s. Het lijkt mij daarom niet logisch om me ervan te beschuldigen dat ik zoveel bandbreedte gebruik dat andere gebruikers er hinder van ondervinden. Ik haal namelijk gewoon 150kb/s. Groetjes, Naru Narusegawa
|
chello had je tijdig op de hoogte moete stellen ?
chello mag je ZONDER waarschuwen afsluiten... en 42 gig acceptabel ? jij gaat mij niet wijsmake dat jij 42 gig aan LEGALE dingen download... dat jij allemaal gamez/appz en muziek download moet jij weten... (wie doet da nie ![]() ik ben blij da je nie in me buurt woont ![]() en dat van die 2 dage.. als je beetje had nagedacht had je zelf kunne bedenke da de gemiddelde chello user dom is en ong 2 gb per maand gebruikt (gewoon surfen chatten enz) dus daar zit jij met je 42 gb per maand (wat ong 1.5 gb per DAG is) ver boven... woon je in regio amsterdam btw ? ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
ji haalt 150 omda er weinig mensen bij je in buurt op zelfde kastje zitte
maar AL DIE users bij elkaar in heel nederland.. gebruiken zoooveel chello heeft 4 1gigabits backbones de top 100 van meest verbruikende chello users gebruiken al 1 gigabit.. dan blijft er dus nog 3 over voor de rest van HEEL NEDERLAND en DAAROM valt chello zoveel uit
|
Verwijderd
|
Ah zo, op die manier
![]() Maar goed, volgens mij is er wel sprake van een FUP (Fair Use Policy) bij de meeste providers. http://www.tweakers.net/nieuws/20885 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
is al lang veranderd ![]()
||
Citaat:
![]() het is gewoon r eige schuld.. simpel
|
Chello had me volgens de voorwaarden inderdaad gewoon mogen afsluiten, daar heb je gelijk in
![]() Je theorie over die gehele snelheid in nederland klopt echter niet helemaal volgens mij... Ik zal mijn voorbeeld nog een stapje verder uitbreiden. Stel je hebt twee routers (centrales) die we A en B noemen. Aan elke router hangen dus twee users die elk 75kb/s halen. In totaal wordt er van elke router dus 150kb/s gehaald en van beide routers samen 300kb/s. Router A en B hangen allebei aan router X, die ergens anders in Nederland staat. Dat betekent dus dat router X minimaal 300kb/s aan moet kunnen om de gebruikers die snelheid te kunnen leveren. Stel router C wordt aangesloten op router X. Ook van router C wordt met 150kb/s gedownload. Dat betekent dat als router X maar 300kb/s aan kan, dat de snelheid van de routers A, B en C zullen worden verminderd. Dat heeft op zijn beurt weer tot gevolg dat elk van de gebruikers die aan router A, B en C hangen, ook een lagere snelheid haalt. Hieruit kun je dus de conclusie trekken dat router X (en de routers waar X weer aan verbonden is), een lijn heeft die snel genoeg is om het dataverkeer te huizen. Anders zou ik, als gebruiker aan router A, ook een verminderde snelheid ondervinden. Groetjes, Naru Narusegawa
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Sorry mensen, het duurde lang om mijn voorgaande bericht te typen
![]() ![]() Groetjes, Naru Narusegawa
||
Citaat:
![]() Groetjes, Naru Narusegawa
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Groetjes, Naru Narusegawa
||
Citaat:
als wij op zelfde backbone zitten (1 van de 4) die zich in 2e splits.. ikj links jij rechts en zo blijven we uit elkaar gaan ondervind ik uiteindelijk alsnog last van jouw dataverkeer gebruik niet direct maar ik hag mischen dan wel 160 kunne hale ipv 158 ![]() en als de top 100 van gebruikers werde afgesloten (dus ook jij) dan kon de rest dowloade met 250kb/s
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Stel je hebt 1 grote router, met een snelheid van 1MB/s. En stel, dat daar 8 centrales aanhangen, met dus elk een snelheid van 128KB/s. Deze laatste snelheid wordt dus behaald en verdeeld over de aansluitingen op die centrale. Dus dat jij die snelheid haalt, betekent alleen maar dat er in jouw gebied weinig aansluitingen zijn die duidelijk van die bandbreedte snoepen. Maar nu is het dus zo, in theorie, dat die 1MB/s niet gegarandeerd zijn; maar elke centrale wel die 128KB/s kan behalen. Dus ben jij lekker aan het downloaden met misschien 96KB/s en moeten de andere centrales het ook met deze lagere snelheid doen .. met het verschil dat daar misschien meer mensen op zitten *ziet snelheid in de grond kelderen* ![]() Het bovenstaande is geheel hypothetisch uiteraard ![]() |
![]() |
|
Oke, ik geloof dat het me begint te dagen
![]() ![]() Groetjes, Naru Narusegawa
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Of dat nou werkelijk zo is, boeit ze weinig hoor ![]() ![]() Je komt zo op gemiddeld 1.4GB per dag ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
nou uit die cijfers haal ik echt wel op dat dat teveel is.. als jij vind da da moet kunne ben je wel ERG raar.. als je 12 uur per dag download gebruik je continue de max download die er is.. aso
|
Maar als ik de snelheid van anderen roof, dan vermindert mijn eigen snelheid toch ook? Als je bijvoorbeeld twee downloads aanzet vanaf dezelfde server, dan haalt elke download de helft van de snelheid die je kunt halen als je maar één download van die server aan hebt staan toch? Of werkt dit anders?
![]() UITDRUKKELIJKE GROETJES, NARU NARUSEGAWA ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dus als een server max. 8 verbindingen toelaat, worden deze verdeeld over zijn upload .. wanneer iemand iets wil downloaden van die server als er al 8 anderen bezig zijn, wordt hij gewoon genegeerd ![]() Maar over het algemeen wordt het wel verdeeld ja ![]() |
![]() |
|
Nou, ik download heel veel anime (Japanse tekenfilms) omdat die in Nederland weinig te krijgen zijn
![]() De groetjes liet ik net weg omdat het een bericht van één zin was, maar hier komen ze weer: Groetjes, Naru Narusegawa
|
Die hebben we al
![]() ![]() ![]() Groetjes, Naru Narusegawa
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar, als het goed is, moet je de Eutelsat hebben ![]() Waarom eigenlijk 3 schotels? zodat iedereen op een andere satelliet tegelijk kan kijken ofzo? ![]() (waarom geen motortje met meerdere LNB's en dan meerdere receivers?) |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Internet] Chello AUP datalimiet petitie vampiro | 40 | 02-03-2005 09:58 | |
Software & Hardware |
[Chello] Mening? Onpartijdig | 19 | 05-04-2003 18:41 | |
Software & Hardware |
[router+chello] Wuzzelez | 15 | 10-01-2003 22:37 | |
Software & Hardware |
[Chello] De mail van 's pap en 's mam is kapot denk ik.. Rhinus | 4 | 31-07-2002 11:44 | |
Software & Hardware |
Chello al weer duurder! Moonspell | 28 | 15-04-2002 16:17 | |
Software & Hardware |
chello ftp en die van mijn quicknet? Rembo | 0 | 08-02-2002 11:46 |