Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2003, 17:32
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Zijn er mensen die hun chello verbinding delen met een router?

Zo ja wat zijn je ervaringen hiermee, wat betreft het moeilijk doen van Chello? (Of hoor je er niets van).
Kan chello traceren of je gebruik maakt van een router? of ziet chello de router als een gewone pc die verbonden is met internet?

Ik hoop dat iemand hier een serieuze reactie op heeft
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2003, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Wuzzelez schreef:
Zijn er mensen die hun chello verbinding delen met een router?

Zo ja wat zijn je ervaringen hiermee, wat betreft het moeilijk doen van Chello? (Of hoor je er niets van).
Kan chello traceren of je gebruik maakt van een router? of ziet chello de router als een gewone pc die verbonden is met internet?

Ik hoop dat iemand hier een serieuze reactie op heeft
Als Chello iedereen ging schrijven/bellen/mailen, kortom aanspreken op het gebruik maken van meerdere PC's, dan zouden ze heel wat te doen hebben. Oftewel, don't worry, ze gaan echt niet achter je aan.

Vriend van me heeft een Draytek Vigor 2200E router voor Chello, werkt prima .
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:42
Thomas
Thomas is offline
Chello staat het oogluikend toe..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:08
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
wij hebben zelf een sitecom zoveel router met een chello verbinding en chello doete r niet moeilijk over behalve toen we problemen hadden en ik 5 keer per dag meost bellen omdat internet er steeds uit lag. maar ze kunnen wel zien dat je en router hebt maar alleen als je naar de helpdesk belt en ze gaan je helpen dan kunnen ze zien dat je een router hebt is bij ons ook gebeurt en dan willen ze je niet helpen......
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 21:07
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef:
wij hebben zelf een sitecom zoveel router met een chello verbinding en chello doete r niet moeilijk over behalve toen we problemen hadden en ik 5 keer per dag meost bellen omdat internet er steeds uit lag. maar ze kunnen wel zien dat je en router hebt maar alleen als je naar de helpdesk belt en ze gaan je helpen dan kunnen ze zien dat je een router hebt is bij ons ook gebeurt en dan willen ze je niet helpen......
*dit komt bekend voor
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 16:29
Carl Johnson
Carl Johnson is offline
Citaat:
Thompie schreef:
*dit komt bekend voor
hahaha ik had gewoon een netwerk met internet delen toen vertelde dat mens aan de lijn dat ik maar 1 netwerk in me pc hoor te hebben en dat ht verwarrend is om er 2 te hebben
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 17:32
LB06
LB06 is offline
Zolang je je aan de FUP houdt gedoogt Chello het (of weten ze het niet eens). Ik heb iig nooit problemen gehad. Niet met een softwarematige router-firewall en ook niet met een hardwarematige.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 19:16
Thompie
Thompie is offline
Citaat:
LB06 schreef:
Zolang je je aan de FUP houdt gedoogt Chello het (of weten ze het niet eens). Ik heb iig nooit problemen gehad. Niet met een softwarematige router-firewall en ook niet met een hardwarematige.
FUP??? *is da limburgs *
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 21:02
CryptapiX
CryptapiX is offline
fup = fair use policy

chello heeft niets in fup staan dat gebruik van thuisnetwerken tegen hun regels is..
WEL is het zo dat als je een router gebruikt chello geen support bied aan je..

chello kan NIET zien dat je een router hebt mits de router NAT technology gebruikt (en da doen ze allemaal ) ook winroute en sygate enzo gerbruiken NAT

ik ken veel mensen die router hebbe en chello delen, zelf ook gehad.. gaat perfect
Oud 09-01-2003, 01:56
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
CryptapiX schreef:
fup = fair use policy

chello heeft niets in fup staan dat gebruik van thuisnetwerken tegen hun regels is..
WEL is het zo dat als je een router gebruikt chello geen support bied aan je..

chello kan NIET zien dat je een router hebt mits de router NAT technology gebruikt (en da doen ze allemaal ) ook winroute en sygate enzo gerbruiken NAT

ik ken veel mensen die router hebbe en chello delen, zelf ook gehad.. gaat perfect
chello heeft enkel in zijn voorwaarden staan dat een chello abonnement voor thuisgebruik de aansluiting van 1 pc betreft op het netwerk
voor een eventueel meerdere pc's (hetzij via een netwerk) zou er contact moeten worden opgenomen voor een zakelijk abonnement

momenteel staan de kabelproviders het toe zolang je idd binnen de fair use blijft
het is niet duidelijk of en hoelang deze policy doorgaat

daarnaast zien ze dus wel of je er meerdere pc's aan hebt hangen
kweet niet hoe maar ken verschillende mensen die lastig waren en zijn afgesloten met als argument dat ze meerdere pc's op 1 account draaiden

(maar ja die spanden een rechtzaak tegen chello aan omdat je technisch gezien niet 24 uur per dag online bent omdat je daar eerst je pc voor moest aanzetten voordat de modem onlione was)

@ topicstarter: je weet dat je niet directy een router op je chello kan aansluiten??
Oud 09-01-2003, 02:06
Blizz
Blizz is offline
hoe kan chello weten dat je op meerdere pc's internet hebt?, ik bedoel, de controle stopt toch bij de router of niet? of komen ze daar ook nog 'doorheen'
Oud 09-01-2003, 06:44
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Blizz schreef:
hoe kan chello weten dat je op meerdere pc's internet hebt?, ik bedoel, de controle stopt toch bij de router of niet? of komen ze daar ook nog 'doorheen'
ze kunnen inderdaad door de router heen komen, dat is bij ons ook gebeurt maar dat is inbraak op privacy en dan kun je ze aanklagen.......dus meestal doen ze dat niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:08
CryptapiX
CryptapiX is offline
ik ken iemand die bij chello werkte..
heb het gevrage

chello kan NIET zien dat je netwerk hebt als je NAT gebruikt..
met standaard windows sharing zien ze het wel
Oud 09-01-2003, 20:54
Martin
Martin is offline
Je hebt er weinig aan maar @home staat het delen van een internetverbinding gewoon toe. Op hun website staan zelfs links naar websites waar dat kan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:42
LB06
LB06 is offline
Ik zeg ook helemaal niet dat je maar 1 pc mag aansluiten in de FUP staat, het staat nl. in de algemene voorwaarden. Het maakt ze echt niet zo veel uit. Ze willen vooraal de grootgebruikers aanpakken die in de top zoveel van datatransfers staan aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 22:37
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
chatfreak schreef:
Je hebt er weinig aan maar @home staat het delen van een internetverbinding gewoon toe. Op hun website staan zelfs links naar websites waar dat kan.
bepaalde asdl mag het ook (mag je zelfs servers draaien)
maar zoals diegene boven mij zegt gaat het erom niet helemaal leeg te trekken
Reageren

Regels voor berichten