Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 22:51
love is life
love is life is offline
Mijn vriend en ik zijn nu al iets meer dan twee jaar en een half samen. Vorige week hebben we een gesprek gehad en daar is uitgekomen dat ik verandert ben en da hij meer voor mijn geluk moest zorgen en da ik precies niks deed voor hem en dak da precies allemaal normaal vond wa da hij deed. Ik heb het nooit gemerkt da ik zo was. Achteraf gezien moet ik hem gelijk geven. Ik dacht da het na dat gesprek gedaan was en wa gezegd was gezegd was en da het aan mij was om dingen te veranderen en da het dan wel in orde ging komen. Vandaag is hij bij mij langsgeweest ineens begint hem te wenen da hij mij mist. ik zeg hem da ik daar ni aan kan doen (zijn ma wilt ni da we elkaar tijdens de week zien, dus moeten we da doen zonder da ze het weet).
Een keer da hij thuis is stuurt hij terug een berichtje da hij mij echt mist. heb hem geantwoord da ik er alles aan zou doen om terug te doen zoals in het begin. en hij antwoordt da hij gewoon bij mij wilt zijn en gerustgesteld wilt worden en da hij nimeer weet wa da hij voelt en da hijz ich raar voelt ...

iemand hier ervaringen mee?want weet ni echt hoe ik er mee om moet gaan ...
Oud 09-05-2007, 22:55
Bloem
Bloem is offline
(Ik neem aan dat je uit België komt dus ik verzoek eenieder geen discussies over schrijfstijl te starten)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 23:00
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Is hij jouw leeftijd? En zo ja, laaat hij zich dan door zijn moeder verbieden om jou te zien als hij dat wil?

Voor zover ik het begrijp wil je vriend je nog wel maar moet je wa meer in de relatie investeren? Ik (en het gele forum met mij) weet niet wat je er nu in investeert en wat je vriend investeert, dus ja, moeilijk te zeggen wat je moet doen.

en waarin moet hij gerustgesteld worden?
Oud 09-05-2007, 23:12
love is life
love is life is offline
Wel bv als ik ergens naartoe moet gaan en ik wil ni alleen gaan dan komt hij mee. Als ik iets nodig heb en ik heb geen tijd om het te gaan halen gaat hij. Als mijn ouders of broer de hond ni kunnen uitlaten, dan gaat hij. Ik kies altijd naar wat we kijken op tv,wat we eten, wat we gaan doen,...Het zijn allemaal kleine dingens ma op den duur kan ik best begrijpen da het zwaar doorweegt. En ik wil dan bv nooit is naar een van zijn programma's kijken, als hij ergens naartoe wilt gaan dan ga ik ni mee,...
klinkt belachelijk maar is ook moeilijk om alles duidelijk te verwoorden.

en btw ik wist ni dat het zo aan mijn schrijfstijl af te lezen was dat ik uit belgie kom?
Oud 09-05-2007, 23:15
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Dat is idd vrij duidelijk

Maar goed, ik kan me het standpunt van je vriend voorstellen. Als jij zo gek op hem bent zul je ook wat voor hem over moeten hebben.

Ben je dat wel als het allemaal zo van 1 kant komt?
Oud 09-05-2007, 23:18
luchtballon
luchtballon is offline
Tis wel redelijk duidelijk dat je uit belgië komt hehe.

Iig, zoals je het zo verteld snap ik wel dat hij denkt dat jij alles normaal vind, en je hem toch al 'hebt' en daarom niks meer hoeft te doen (tenminste, dat begrijp ik uit je verhaal?). Dat zal vast niet zo zijn hoor. Maar het zijn toch simpele dingen om op te lossen? Ga samen de hond uit laten, ga eens mee met hem, kies samen wat jullie kijken, laat hem eens dingen kiezen. Tenzij je die moeite niet meer voor hem wilt doen? Een relatie hebben mag leuk zijn, en je mag leuke dingen samen doen
En inderdaad, laat hij zich door zn moeder verbieden jouw te zien als hij ook 20+ is?
Oud 09-05-2007, 23:19
Verwijderd
Citaat:
love is life schreef op 10-05-2007 @ 00:12 :

en btw ik wist ni dat het zo aan mijn schrijfstijl af te lezen was dat ik uit belgie kom?
(Als je 'dat' schrijft i.p.v. 'da' en 'niet' i.p.v. 'ni' is het heel wat minder Vlaams en heel wat begrijpelijker.)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 23:19
love is life
love is life is offline
ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik wil veranderen. maar ik denk dat hij ook even niet meer weet hoe of wat ... examens komen eraan en als hij dit jaar niet slaagt dan mag hij niet meer studeren dan moet hij gaan werken ... ik denk dat hij meer met zijn vrienden wil weggaan enzo ... maar als ik daar met mensen over praat dan zeggen ze mij dat het normaal is. ze zeggen dat de periode rond twee jaar en een half een moeilijke periode is.
Moet mssn ook even vertellen dat we altijd gezegd hebben dat we samen gingen wonen en trouwen enzo na het studeren en dat hij mij vrijdag vertelde dat hij dat niet meer onmiddellijk wou. Dat hij eerst nog wat wou genieten en met vrienden op vakantie gaan enzo...
Oud 10-05-2007, 09:37
Chimera
Chimera is offline
Als hij vindt dat jij altijd bepaalt wat er gedaan wordt, moet hij zelf eens met betere ideeen komen.

P.s. top dat je gewoon nederlands schrijft, dat is echt een stuk leesbaarder.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:01
juno
juno is offline
Jaja, ze kúnnen het blijkbaar wel, gewoon nederlands! (maar waarom dóen ze het dan niet?)

En OT: okee, je bent al die tijd een beetje over hem heengelopen, en dat vond hij niet zo leuk, maar je gaat nu toch je leven beteren, nu je het zelf doorhebt. Komt wel goed.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:56
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als dat inderdaad het probleem was zal je beiden dingen moeten gaan veranderen.

Hij klinkt me nogal als een dwijl in mijn oren. Weinig temperament, weinig initiatief, ...

+ het is normaal dat jullie beiden op anderhalf jaar tijd veranderd zijn. En binnen pakweg een jaar zullen jullie weer veranderd zijn, en nieuwe inzichten en nieuwe ideeën krijgen.

Citaat:
Dat hij eerst nog wat wou genieten en met vrienden op vakantie gaan enzo...
Klinkt dan weer wat minder gezond. Waarom kan hij met jou niet genieten?
Samen dromen enzo moet niet, kan inderdaad, maar als die dromen al jaren op voorhand doorprikt worden met stomme smoesjes... heb ik enkel slechte ervaring mee. Van uitstel komt afstel, of zoiets. Of doe niet zo'n stomme voorspellingen/afspraken, dan kan je tenminste veilig van gedacht veranderen.
Oud 10-05-2007, 12:59
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
love is life schreef op 10-05-2007 @ 00:19 :
Moet mssn ook even vertellen dat we altijd gezegd hebben dat we samen gingen wonen en trouwen enzo na het studeren en dat hij mij vrijdag vertelde dat hij dat niet meer onmiddellijk wou. Dat hij eerst nog wat wou genieten en met vrienden op vakantie gaan enzo...
Ik snap je verhaal niet helemaal (jij bepaalde altijd alle dingen die jullie gingen doen?), maar volgens mij zit daar nu al verbetering in

Hij krijgt waarschijnlijk de kriebels dat hij heel zijn leven bij een persoon 'moet' blijven. Maar ik snap niet waarom hij niet kan genieten en samen met vrienden op vakantie kan gaan terwijl jullie nog wat hebben.
Zijn jullie nu vaak samen? Hebben jullie allebei wel een eigen leven? Laat hem eens wat vrijer en wat vaker met vrienden afspreken. Als hij niet het idee heeft dat hij onder de plak zit, gaat het vast beter
Oud 10-05-2007, 13:04
Verwijderd
Vriendlief en ik gaan vaker apart op vakantie dan samen geloof ik, en dat veranderd vast niet direct als we ooit gaan samenwonen.

Maar ik kan me voorstellen dat hij wel een beetje de kriebels krijgt nu het zo dichtbij komt. Het is ook fijn om een tijdje op jezelf te wonen - niet omdat samenwonen niet leuk is, maar omdat je dan kunt zien dat je het ook helemaal alleen kan. En het is wel plotseling héél vast, dat is ook wel eng.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten