Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb iets gehad wat r een btje op lijkt, maar dan duurde die relatie maar 2 maanden. Ik was echt altijd met me vriendin. Wel leuk in t begin, maar later werd ik er helemaal gek van, maar zij bleef me maar bellen enz. Ik kon er op een gegevan moment niet meer tegen en toen ben ik naar haar toe gegaan en heb t uitgemaakt. Daarna voelde ik me echt veel beter. Zij heeft wel dagen liggen janken, maar dat moet je dr maar voor over hebben, anders komt het nooit goed met je. Dus als ik jou was, zou ik er maar een punt achter zetten. Bij jou ligt het natuurlijk veel moelijker dan bij mij, maar ik zou het toch doen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Denk er goed over na en kies alsjeblieft voor jezelf! Als jij 'ongelukkig' bent dan heeft het geen zin meer, hoe cru dat ook klinkt! |
![]() |
|
Mja.. het is een hele moeilijke situatie.. 3 jaar wil je ook niet zomaar weggooien.. We hebben samen hele leuke dingen beleefd, nog trouwens. Na 3 jaar kan je nooit verwachten dat het gaat zoals in de eerste maanden, maar toch moet er de vonk zijn om volledig van je relatie te kunnen genieten.
Ik wil er aan werken, ik wil hem niet zomaar aan de kant schuiven, daarvoor betekent hij teveel voor mij. 't Is niet dat ik van em af wil, maar wil gewoon een beetje meer ademruimte en niet het gevoel hebben dat we vastgetimmerd zitten aan elkaar. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Keej, dan toch een korte reactie.
Dit is denk ik een van de redenen dat t ook hier is uit gegaan. Hij heeft t nooit zo gezegd, maar ik ken mezelf een beetje en vind t wel moeilijk om toe te geven maar toch. Hij heeft denk ik gewoon meer ruimte nodig en meer vrijheid. Nu is het dus uit. We zijn 14 maanden samen geweest. En ja, we hebben het er beiden erg moeilijk mee, maar we zijn nog steeds gewoon goede vrienden.. Naja, je schiet er vast niets mee op, maarja. *knuft* |
![]() |
|
Ik krijg men vrijheid van hem, dat is men probleem niet. Als ik zeg, ik ga met die vriend(in) naar dat café, daar heeft hij niks op tegen. Maar hij zegt 100x op een dag dat ie van me houdt (heeft op lange termijn nix speciaals meer, lijkt meer alsof je tegen iemand "goededag" zegt). We waren dan afgelopen weekend apart.. belt hij me 5x op een dag.. en dit was ook niet de bedoeling.
Op de duur voel ik me gewoon een beetje veel gevangen.. En soms vraag ik me dan af.. ligt het niet gewoon aan mij? Erger ik me niet te veel.. ik weet het allemaal niet meer hoor ![]() |
![]() |
|
Ja ik heb het er al over gehad met hem.. maar hij houdt niet zo van serieuze gesprekken.. en ik heb die wel nodig.
Ik zei op een avond tegen hem dat men vlammetje weg was.. en hij denkt dan dat dit opgelost geraakt met een kusje en een knuffel en zo simpel zit het nou eenmaal niet in elkaar. Als ik zeg dat ik wat meer tijd voor mezelf wil, dan denkt hij al dat ik hem ga verlaten en zo.. en hij wil hier ook niet echt voor openstaan |
![]() |
|
Ben ook gewoon zo bang.. dat moest het gedaan raken, ik in een diepe put ga vallen..
![]() En we kunnen ook niet onmiddelijk uit mekaar want we huren een studio samen en dat contract loopt nog tot einde augustus :/ Maar dan moet ik wel beslissen of ik verder met hem blijf samenwonen of ik alleen op een kamer ga.. MOEILIJK! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik het zo hoor zou ik even de tijd voor mezelf nemen als ik jou was. Even alles op een rij zetten. Wat wil je nou eigenlijk? Wat verwacht je van een relatie? Wat verwacht je van hem? Wat verwacht je van jullie relatie? Waar ben je blij mee? Waar niet mee? Wat zou je anders willen zien? Is dat reeel? Etc...
|
![]() |
|
Wat ik verwacht van een relatie is heel simpel. Er voor elkaar zijn, leuke dingen samen beleven, maar toch elkaar wat space geven.. Hij zou ook verwachten dat ik hem elke minuut van de dag kus en ik ben hier niet zo voor te vinden.. en als ik dan weiger dan denkt hij dat ik hem niet meer graag zie.
Het zou een stuk makkelijker zijn als hij een beetje meer een "prater" was.. Ik kan mijn gevoelens heel makkelijk verwoorden, maar hij heeft hier heel veel last mee.. bij hem is het zo meer van 'ik ben blij, ik ben droevig, enz...' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus nee dit advies deel ik niet ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() @TS: moeilijke situatie, en zeker als het voor hem niet bespreekbaar is. Ik denk toch dat je met hem moet gaan praten, en als hij niet wil dat je meteen weer alleen gaat hokken, misschien zou je dan een avond of twee zonder hem kunnen doorbrengen? met je mede-studenten lekker in de kroeg ofzo? zo heb je toch wel meer vrijheid denk ik..hoop ik.. succes ermee, leef met je mee ![]()
|
Dumpen zal ik zeker niet doen.. daarvoor is onze relatie te duurzaam en al te mooi geweest.. drie jaar, daar wil ik voor vechten en niet zomaar opgeven.. dat vind ik een beetje wegvluchten van de problemen.
We moeten er gewoon aan werken. Ik ga idd een keertje op de week met medestudenten op café, me een beetje uitleven. Misschien dat dit helpt, dan profiteer ik toch wat van men nog jonge leventje. |
![]() |
|
een vriendin van me heeft weleens precies hetzelfde gehad... ik weet niet of het bij jou ook hetzelfde is, maar zij werd er eigenlijk een beetje 'gek' van omdat ze hem te vaak zag... het werd een beetje te 'benauwd'!
ze heeft toen 2 weken totaal geen contact meer met hem gehad om te kijken of ze hem zou missen... misschien is het een optie! in ieder geval veel sterkte! en vecht ervoor 3 jaar is niet niks... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
19 is jong. Ik heb op dit moment de ziekte van Pfeiffer en mijn geest is ook een beetje toe aan rust, dus op dit moment zou ik (zelf ook 19 en studerend) het wel fijn vinden een tijdje samen te wonen. Maar als ik straks weer de oude ben wil ik absoluut ruimte om een avond gewoon te kunnen zappen of te eten wat Ik wil en alleen in bad te liggen en verder niks zeggen, of zoenen, of wat dan ook. Het hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar ik denk dat toch wel de meeste van de relaties tussen studerende mensen het beste werken als ze een beetje LAT-ten. Zit je niet op elkaars lip, blijft het spannend en kun je zelf bekijken of de relatie bestendig is. Later kun je altijd nog alles samen doen en dat soort dingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kan er verder niet veel over zeggen...Ken jullie situatie niet, en jullie karakters ook niet dus ja.. Iig veel succes! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik herken het... met mijn vriend heb ik nu bijna 1,5 jaar. We zien elkaar elke dag, hij zegt minstens 2 keer per dag dat ie van me houdt, we bellen vaak, we doen alles samen. Dit wordt me soms ook te beklemmend want als ik dan even weg wil met een vriendin dan wil hij meegaan. Maar als ik nou moet indenken dat ik hem zou moeten missen of dat ik er een eind aan wil maken omdat het me te beklemmend wordt dan zou ik ook nooit die stap kùnnen zetten. We hebben teveel gedeeld tesamen om dit zomaar op te geven, we zijn beste maatjes, we vertellen elkaar alles, hij begrijpt mij beter dan mijn ma.
Eén ding heeft me veel goed gedaan, onlangs is hij een week naar Spanje gegaan bij familie, ik wilde niet mee. Ik heb de tijd gehad om te bezinnen en alleen te zijn. Ik raad je alleszins aan om de 'ademlucht' die je wil, deze te grijpen door een tijdje afgezonderd te leven, begin met een week, een week gaat snel voorbij. Als hij je echt zo graag ziet als je beweert dan zal hij je zeker die tijd gunnen, het zal hem misschien ook eens goed doen, echt waar! En in een relatie is het vooral belangrijk alles te vertellen wat op je lever ligt, schrijf een brief, zoals iemand al aanraadde, schrijf wat je hier schrijft, hij zal dit zeker niet negatief opvatten! |
![]() |
|
Verwijderd
|
kan je niet op kamers gaan in hetzelfde huis?
en dan bedoel ik, hij een kamer op de tweede verdieping en jij één op de derde, ofzoiets? ik en mijn vriend delen nu iets van een twee maanden één kamer (omdat we heel graag en vaak bij elkaar willen zijn, en ik me in zijn kamer beter thuisvoel dan op de mijne, drie straten verder...) volgend jaar komt de kamer onder die van m'n vriend vrij, en dat wordt de mijne ![]() kunnen jullie misschien ook doen... dan hebben jullie allebei een beetje je zin... jij hebt meer ruimte voor jezelf en hij is toch dicht bij jou, er zit per slot van rekening niet veel afstand tussen jullie in, je bent op een paar seconden bij elkaar... en je kan bijvoorbeeld afspreken dat wanneer er momenten zijn dat je alleen wil zijn, hij dat dan ook respecteert... hij weet dan immers dat je gewoon veilig op je kamertje zit, dat er je niks kan overkomen... 't is maar een idee... xxx |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
dip madyliefje | 7 | 24-04-2005 08:16 | |
Psychologie |
dip stinkypinky | 6 | 17-02-2005 21:31 | |
Psychologie |
Het Puberteit en dip/depressie/levensmoeheid topic justanothern00b | 51 | 10-02-2005 15:15 | |
Psychologie |
een dip vanieta | 3 | 26-09-2003 19:38 | |
Liefde & Relatie |
tijdelijk dipje of ... Fly-girl | 2 | 17-05-2003 18:31 | |
Liefde & Relatie |
dip erger dan ruzie seven | 6 | 16-04-2002 17:33 |