Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2007, 18:15
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Hallo mensen,

Ik heb het 2 weken uitgemaakt met mijn vriend na 2 en een half jaar. Het ging gewoon niet meer voor mij. Hij vond het echter nog steeds erg leuk en is nu helemaal kapot ervan. Voor mij was het al een tijdje duidelijk dat ik niet oud met hem ging worden.

Nu is het zo dat wij samen in een vriendengroep van jongens terecht zijn gekomen, en dat ik met alle jongens veel lol heb gehad altijd, voornamelijk met 1 ervan. In deze jongen dacht ik tot een maand terug alleen een hele goede vriend gevonden te hebben, een echte soulmate omdat we op geestelijk gebied perfect aansluiten. Met mijn vriend had ik dit niet op alle fronten, redelijk andere normen en waarden, andere humor etc. Dit versterkte mijn gevoelens over het einde van mijn relatie.

3 weken terug werd het mij oppeens ontzettend duidelijk dat ik knetterverliefd was op deze vriend. Ik heb het er toen met deze vriend over gehad en hij bleek al veel langer ook gek op mij te zijn. Ik heb het 5 dagen later uitgemaakt met mijn vriend.
Alles wat ik in die 5 dagendeed voelde heel nep tegenover mijn vriend, maar aan de andere kant wilde ik het ook een beetje soepel brengen.
Dat soepele brengen lukte niet echt, hij vroeg wat er aan de hand was en ik heb het uitgemaakt met als reden dat het niet meer klikte geestelijk. Dit was natuurlijk ook waar, maar ik zei er niet bij dat ik dat in onze gezamelijke vriend wel had gevonden.

De dag nadat ik het uitmaakte ging ik voor een week naar Praag. Mijn ex heeft die hele week nog gehoopt dat het goed kwam. Met die vriend heb ik de hele week veel contact gehad. Ik werd almaar gekker op hem. Toen ik terug kwam zag ik hem tijdens het uitgaan en erg laat op de avond hebben we voor het eerst gezoend. 1 andere vriend van de vriendengroep was hierbij. De dagen erna hebben mn nieuwe liefje (verschrikkelijke benaming maar ik weet even geen andere) en ik het stuk voor stuk aan alle vrienden proberen te vertellen. Ze reageerden er allemaal vrij goed op.
Afgelopen zaterdag heb ik het tegen mijn ex verteld. Hij ging ontzettend door het lint. Ik wilde niet tegen hem liegen hierover. Ik vind achteraf dat alles een beetje te snel is gegaan, maar verder vind ik niet dat ik iets verkeerd heb gedaan. En die vriend ook niet. Door mijn vriend word ik afgeschilderd als een ontzettende heks, verraadster, noem maar op. Ik vind het heel erg dat het zo is gelopen. Het is nooit de bedoeling geweest om hem zo'n pijn te doen, maar ik kan het natuurlijk ook niet aan laten, (dat heeft hem het meeste zeer gedaan). Dat ik verliefd ben op een van zijn beste vrienden vind hij een schop na.

Ik snap heel goed dat mijn exvriend zich erg genaaid voelt en heel verdrietig en boos is. Echter maakt hij er zo'n drama van dat hij mij of onze vriend niet meer wil zien. Aangezien we altijd met de hele groep bij elkaar zaten is dit nu erg moeilijk. De rest van de vrienden lijden er ook onder en mijn exvriend oefent erge druk uit dat ze een kant moeten kiezen. Ik wil vooral dat niemand zich er verder mee bemoeit en mijn exvriend de tijd te geven om erover heen te komen, en het daarna op te lossen.

Ik vind het echt heel rot voor hem, en het is helemaal nooit mijn bedoeling geweest om hem pijn te doen, maar ik heb hem niet bedrogen, tegen hem gelogen, ben niet vreemdgegaan. Ik ben alleen verliefd geworden op een goede vriend van hem.

Mijn ex probeert me nu een schuldgevoel aan te praten en ik begin te twijfelen, ben ik echt zo'n boosdoener?

alvast bedankt.
Oud 09-05-2007, 18:25
Farfalla
Farfalla is offline
Natuurlijk voelt het lullig voor je ex-vriend, maar ik vind niet dat het iets is waar jij schuld aan hebt. Je hebt het netjes afgehandeld. Aan de andere kant vind ik dat je je vriendje wel wat mag laten uitrazen omdat hij nog echt in de rouw zit, maar het is niet de bedoeling dat hij je echt zwart gaat maken en je slecht laten voelen. Dan lijkt mij afstand nemen het slimste wat je kunt doen.
Oud 09-05-2007, 18:43
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is langs beide kanten nog wel begrijpelijk. Neen, jij bent geen boosdoener, maar dat je het amper een paar weken geleden uit hebt gemaakt met een smoesje en dat het blijkbaar was omwille van een andere kerel (en dan nog wel een vriend van hem) zet natuurlijk wel zijn wereld op zijn kop.

Jammer dat hij zo reageert, want misschien had je toch op een iets rustigere reactie gehoopt. Kan je nu toch maar weinig aan veranderen. Reageer er niet op, speel vooral het spelletje 'jullie moeten nu allemaal een kant kiezen, dus kies mijn kant' niet mee, en gun hem nu ook maar een paar weekjes om zelf tot rust te komen.

Trouwens, de kans dat anderen er zich wel nog mee gaan bemoeien lijkt me toch vrij groot. Want het gaat natuurlijk ook om hun vriendengroepje, en daarin zijn de verhoudingen toch wel drastisch veranderd. Dan moet je ze er toch minstens een mening over laten hebben. En die verder ook accepteren, net zoals zij jouw nieuwe relatie ook zullen 'moeten' accepteren, en jouw break-up en je ex zijn break-up en jouw/hun andere vriend zijn nieuwe relatie.

Pff, wat een toestanden. Leuk soapmateriaal, lijkt me.
Oud 09-05-2007, 18:56
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ken het, eigenlijk dezelfde situatie. Ik reageer hier later nog wel uitgebreid op.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 19:00
Poepkind
Poepkind is offline
Ik begrijp best dat je ex nu heel erg boos en verdrietig is. Maar je hebt je gevoelens niet in de hand, dus je bent niet een heks ofzo. Ga niet in op zijn boze gepraat, en laat hem in zn sop gaarkoken. Hij komt vanzelf weer tot rust, en vind een ander leuk meisje
Oud 09-05-2007, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Zonnemeisje schreef op 09-05-2007 @ 19:15 :
Echter maakt hij er zo'n drama van dat hij mij of onze vriend niet meer wil zien.
Ja, dat is toch niet raar? Dat zou ik ook gedaan hebben in zijn positie, met de (ex-)vriendin van je vrienden rotzooi je niet. En dat hij geen contact meer wil met jou is ook volkomen voor de hand liggend, want dat gebeurt bij vrijwel iedere relatie die wat voorstelde (voor hem dan).
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 20:10
Verwijderd
Je hebt inderdaad niet bewust iets fout gedaan, maar zijn woede is wel heel begrijpelijk. Ik denk dat jij je andersom ook behoorlijk genaaid had gevoeld. Je hebt je gevoelens natuurlijk niet kunnen bepalen en niet heel anders kunnen handelen, maar dat maakt niet dat iemand zich niet heel verraden kan voelen. Of jij het nu bedoelt hebt of niet, je hebt hem heel erg veel pijn gedaan. Ik denk dat je hem zijn boosheid moet "gunnen". Natuurlijk is het vervelend dat hij kwaad op je is en had je het liever anders, maar hij is hier degene die zijn vriendin is verloren aan 1 van zijn beste vrienden en hieroverheen moet zien te komen. Je kunt dan niet willen dat hij, omdat dat makkelijker is voor jou, hier heel kalm op reageert en vrolijk in de vriendengroep wilt hangen en zien hoe verliefd jullie zijn.

Het lijkt me heel erg logisch dat hij jou en je nieuwe vriend (voorlopig) niet wilt zien, dat doet hem gewoon veel te veel pijn. Hopelijk bekoeld het in de loop der tijd een beetje, maar voor nu is dit iets waar je weinig macht over hebt gok ik.

Het is wel heel vervelend dat hij de overige vrienden dwingt een kant te kiezen, al is dat ook best begrijpelijk. Hij voelt zich verraden en zoekt zekerheid in vrienden die hem boven jou verkiezen, nadat jij een vriend van hem boven hem verkoos. Hopelijk geven zij niet toe aan zijn wens, maar staan hem wel bij.

Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 20:21
dallie
dallie is offline
Je bent inderdaad de boosdoener, want je hebt de nieuwe relatie min of meer geregeld terwijl je al een relatie had. Dat is onfatsoenlijk.

Ik snap niet dat mensen dat hier goedpraten, zoiets doe je gewoon niet. Allereerst is het de zaak of je de huidige relatie wel of niet wil. Secundair is of een ander je leuk vindt. Dat zou geen factor in het uitmaken van je huidige relatie moeten zijn.

Een charmantere aanpak was de volgende geweest: Uitmaken met je vriend zonder dat je weet wat die leuke vriend van hem van je vond. Vervolgens misschien paar weken wachten om je vriend te sparen naar gelang hoe graag je rekening met hem wil houden. Dan contact opnemen met die leuke vriend en kijken of hij wat in je ziet.

Dat was wat charmanter geweest niet? Als je een relatie van twee jaar hebt en je spring meteen in een andere dat zou ik gewoon raar vinden. Alsof je er hup zo overheen bent en meteen een andere gast pakt.

Je hebt je vriend nu het gevoel gegeven dat je hem dumpt voor een ander en dat is niet fijn. Ik spreek ook uit persoonlijke ervaring. Liever dat het gewoon uitgaat door persoonlijke verschillen, dan dat er een andere gast in het spel is onmiddelijk.

Jouw stomme handelen rechtvaardigt niet onredelijkheid van de kant van je ex, maar maakt het wel goddamn voorspelbaar en begrijpelijk.

Laatst gewijzigd op 09-05-2007 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 20:42
luchtballon
luchtballon is offline
Als hier de andere kant van het verhaal had gestaan had iedereen ook gereageerd met dat jij een ontzettende bitch bent en je huidige vriend een ontzettende klootzak want dat soort dingen maak je niet tegenover je beste vrienden en exen én vriendengroep.
Oud 09-05-2007, 20:47
dallie
dallie is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 09-05-2007 @ 21:42 :
Als hier de andere kant van het verhaal had gestaan had iedereen ook gereageerd met dat jij een ontzettende bitch bent en je huidige vriend een ontzettende klootzak want dat soort dingen maak je niet tegenover je beste vrienden en exen én vriendengroep.
Als ik het van haar kant bekijk zie ik al gebreken in de manier waarop gehandeld is.

Als we de kant van de ex erbij halen dan zal het nog wel erger worden want dan krijg je zijn gevoelens en hoe hij voelt dat het gelopen is etc.
Oud 09-05-2007, 21:05
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Citaat:
dallie schreef op 09-05-2007 @ 21:21 :
Je bent inderdaad de boosdoener, want je hebt de nieuwe relatie min of meer geregeld terwijl je al een relatie had. Dat is onfatsoenlijk.

Ik snap niet dat mensen dat hier goedpraten, zoiets doe je gewoon niet. Allereerst is het de zaak of je de huidige relatie wel of niet wil. Secundair is of een ander je leuk vindt. Dat zou geen factor in het uitmaken van je huidige relatie moeten zijn.

Een charmantere aanpak was de volgende geweest: Uitmaken met je vriend zonder dat je weet wat die leuke vriend van hem van je vond. Vervolgens misschien paar weken wachten om je vriend te sparen naar gelang hoe graag je rekening met hem wil houden. Dan contact opnemen met die leuke vriend en kijken of hij wat in je ziet.

Dat was wat charmanter geweest niet? Als je een relatie van twee jaar hebt en je spring meteen in een andere dat zou ik gewoon raar vinden. Alsof je er hup zo overheen bent en meteen een andere gast pakt.

Je hebt je vriend nu het gevoel gegeven dat je hem dumpt voor een ander en dat is niet fijn. Ik spreek ook uit persoonlijke ervaring. Liever dat het gewoon uitgaat door persoonlijke verschillen, dan dat er een andere gast in het spel is onmiddelijk.

Jouw stomme handelen rechtvaardigt niet onredelijkheid van de kant van je ex, maar maakt het wel goddamn voorspelbaar en begrijpelijk.
Ik heb niet de relatie "geregeld" voordat het uit was, dat heb je verkeerd begrepen. Ik wist al langere tijd dat ik niet oud zou worden met mijn ex en in vond in zijn vriend eigenschappen waarnaar ik op zoek was in mijn eigen relatie en die ik bij mijn ex niet kond vinden. Dit maakte voor mij hoe dan ook duidelijk dat mijn toenmalige relatie niet veel meer voor kon stellen. ALs die vriend mij niet zou willen had ik het alsnog uitgemaakt, gewoon omdat ik wist dat het niet meer was wat ik wilde.

Verder ben ik het wel met je eens dat we hadden moeten wachten, dat was netter geweest.

Maar bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik heb er sowieso iets aan. xx
Oud 09-05-2007, 21:11
Pandora
Pandora is offline
Citaat:

Waarom, als dit is zoals het is? Had ze erover moeten liegen? Wat ze misschien had kunnen doen is niets (voorlopig iig) met die jongen beginnen, uit respect voor de ex. Maar ik kan begrijpen dat dat in zo'n geval van hevige wederzijdse verliefdheid ook geen gemakkelijke keuze is.

ts: Ik denk overigens dat je beter je de komende tijd niet teveel met je ex kunt bemoeien. Hetzelfde geldt voor je nieuwe vriend. Probeer je ex voorlopig zo veel mogelijk te ontzien. Het is logisch dat hij zich op dit moment ontzettend genaaid voelt (ookal is dat misschien onterecht), je had moeilijk kunnen verwachten dat hij jullie na het 'goede nieuws' kwam feliciteren.
Oud 09-05-2007, 21:18
dallie
dallie is offline
Citaat:
Pandora schreef op 09-05-2007 @ 22:11 :
Waarom, als dit is zoals het is? Had ze erover moeten liegen? Wat ze misschien had kunnen doen is niets (voorlopig iig) met die jongen beginnen, uit respect voor de ex. Maar ik kan begrijpen dat dat in zo'n geval van hevige wederzijdse verliefdheid ook geen gemakkelijke keuze is.

ts: Ik denk overigens dat je beter je de komende tijd niet teveel met je ex kunt bemoeien. Hetzelfde geldt voor je nieuwe vriend. Probeer je ex voorlopig zo veel mogelijk te ontzien. Het is logisch dat hij zich op dit moment ontzettend genaaid voelt (ookal is dat misschien onterecht), je had moeilijk kunnen verwachten dat hij jullie na het 'goede nieuws' kwam feliciteren.
Ze had niet moeten liegen, maar ze had ook niet hoeven uitvinden of haar liefde wederzijds was? Dat is het enige wat ik niet fatsoenlijk vindt... Dat kan je ook uitvinden nadat de relatie uit is. Terwijl je met hem hebt kan je toch niks aan met die informatie, dus waarom zou het er toe doen. En zelfs in een geval van heftige wederzijdse liefde kan je rekening houden met een ander... Het is geen vrijpas om over anderen heen te walsen!

Ik denk niet dat het onterecht is dat hij zich genaaid voelt overigens. Dit had charmanter aangepakt kunnen worden.
Oud 09-05-2007, 21:23
thetramp
thetramp is offline
Citaat:

Volgens mij is het zelf begrijpelijker dat een relatie beeindigd wordt odmat je iemand anders tegen het lijf bent gelopen. dan weet je tenminste dat ze iemand anders leuker vindt. daar kan je niets tegen doen en moet je ook geen hoop koestern. Als je vriendin je komt vertellen dat ze 't niet meer ziet zitten en wil stoppen met de relatie zonder echt een reden op te geven dan kan je nog hoop koesteren dat het terug goed komt. Anderzijds als ze afkomt dat ze iemand anders is tegengekomen in de relatie zal het waarschijnlijk ook wel enige tijd aanslepen..

Als ze dan een maandje later met een andere kerel op de proppen komt, begin je je toch wel vragen te stellen over de eerlijkheid van je ex.

TS: ik vind het zeer begrijpelijk dat je ex zo reageert, hij zal je heel graag zien en als het dan nog met een vriend is... nu ja.. leuk zijn die dingen niet
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 21:30
dallie
dallie is offline
Citaat:
thetramp schreef op 09-05-2007 @ 22:23 :
Volgens mij is het zelf begrijpelijker dat een relatie beeindigd wordt odmat je iemand anders tegen het lijf bent gelopen. dan weet je tenminste dat ze iemand anders leuker vindt. daar kan je niets tegen doen en moet je ook geen hoop koestern. Als je vriendin je komt vertellen dat ze 't niet meer ziet zitten en wil stoppen met de relatie zonder echt een reden op te geven dan kan je nog hoop koesteren dat het terug goed komt. Anderzijds als ze afkomt dat ze iemand anders is tegengekomen in de relatie zal het waarschijnlijk ook wel enige tijd aanslepen..

Als ze dan een maandje later met een andere kerel op de proppen komt, begin je je toch wel vragen te stellen over de eerlijkheid van je ex.

TS: ik vind het zeer begrijpelijk dat je ex zo reageert, hij zal je heel graag zien en als het dan nog met een vriend is... nu ja.. leuk zijn die dingen niet
Het is begrijpelijk dat je een relatie beeindigd omdat je verliefd bent op een ander. Dat je vervolgens gaat uitvinden of die ander je ook leuk vindt is fout!
Oud 09-05-2007, 21:34
Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Citaat:
dallie schreef op 09-05-2007 @ 22:30 :
Het is begrijpelijk dat je een relatie beeindigd omdat je verliefd bent op een ander. Dat je vervolgens gaat uitvinden of die ander je ook leuk vindt is fout!
Waarom, ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, dan vind ik ookdat je erachteraan moet gaan als je iets wil.

Het is alleen niet netjes om het zo snel te doen
Oud 09-05-2007, 21:40
dallie
dallie is offline
Citaat:
Zonnemeisje schreef op 09-05-2007 @ 22:34 :
Waarom, ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, dan vind ik ookdat je erachteraan moet gaan als je iets wil.

Het is alleen niet netjes om het zo snel te doen
Daar had je ook mee kunnen wachten toch tot de relatie uit was? Uiteraard bestaat de kans dat hij een ander meisje leuk vindt in die tijd maar dan was het simpelweg niet voorbestemd he?

Ik vind het opportunistisch als je zo gehandeld hebt met als motivatie dat je verantwoordelijk bent voor je eigen geluk. Jij maakt de relatie uit, stel je dan ook soepel op en ga niet ook nog eens opportunistisch handelen. Schik je een beetje in, zoals je zelf al zei was die gast er kapot van. Je mag best wat voor iemand anders over hebben, zeker als je van hem gehouden hebt.

Ik zou dit nooit flikken, kennelijk stel ik hogere eisen aan mezelf dan de meeste mensen hier. Ben ik nu een moraalridder?
Oud 09-05-2007, 21:48
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ben het wel met dallie eens. Maar ik vind het vooral erg omdat het al een goede vriend van je was. En van hem. Je begint gewoon niet iets met de beste vrienden van je ex, in ieder geval niet binnen een half jaar ofzo.
Jullie verpesten jullie vriendschap met je ex, en de goede omgang in de vriendengroep. Een nieuwe liefde is niet je enige geluk. Ben je nu blij hiermee?

En inderdaad: al je liefde verklaren aan iemand anders voordat je het uitgemaakt hebt, en het dan nog 5 dagen volhouden waarin je elkaar blijkbaar ook nog gezien hebt.

Maarja, je bedoelde het vast allemaal heel goed enzo, maar je kan best beter nadenken.
Oud 09-05-2007, 21:55
dallie
dallie is offline
Citaat:
Zonnemeisje schreef op 09-05-2007 @ 22:05 :
Ik heb niet de relatie "geregeld" voordat het uit was, dat heb je verkeerd begrepen. Ik wist al langere tijd dat ik niet oud zou worden met mijn ex en in vond in zijn vriend eigenschappen waarnaar ik op zoek was in mijn eigen relatie en die ik bij mijn ex niet kond vinden. Dit maakte voor mij hoe dan ook duidelijk dat mijn toenmalige relatie niet veel meer voor kon stellen. ALs die vriend mij niet zou willen had ik het alsnog uitgemaakt, gewoon omdat ik wist dat het niet meer was wat ik wilde.

Verder ben ik het wel met je eens dat we hadden moeten wachten, dat was netter geweest.

Maar bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik heb er sowieso iets aan. xx

Ik heb het 2 weken uitgemaakt met mijn vriend na 2 en een half jaar. Het ging gewoon niet meer voor mij. Hij vond het echter nog steeds erg leuk en is nu helemaal kapot ervan. Voor mij was het al een tijdje duidelijk dat ik niet oud met hem ging worden.

3 weken terug werd het mij oppeens ontzettend duidelijk dat ik knetterverliefd was op deze vriend. Ik heb het er toen met deze vriend over gehad en hij bleek al veel langer ook gek op mij te zijn.

Ik heb het 5 dagen later uitgemaakt met mijn vriend.
Ik heb het wel goed begrepen, of je verhaal is inconsistent?
Oud 09-05-2007, 22:15
Pandora
Pandora is offline
Citaat:
dallie schreef op 09-05-2007 @ 22:18 :
Ze had niet moeten liegen, maar ze had ook niet hoeven uitvinden of haar liefde wederzijds was? Dat is het enige wat ik niet fatsoenlijk vindt... Dat kan je ook uitvinden nadat de relatie uit is. Terwijl je met hem hebt kan je toch niks aan met die informatie, dus waarom zou het er toe doen. En zelfs in een geval van heftige wederzijdse liefde kan je rekening houden met een ander... Het is geen vrijpas om over anderen heen te walsen!

Ik denk niet dat het onterecht is dat hij zich genaaid voelt overigens. Dit had charmanter aangepakt kunnen worden.
Allereerst, ik zei niet dat het per definitie onterecht is. Vandaar de 'misschien'. Ik vind oncharmant ook niet inherent aan onterecht, overigens. Maar verder ga ik daar nu niet over oordelen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt - over het niet moeten uitvinden of de liefde wederzijds was - maar ik kan me ook voorstellen dat dit soort dingen je min of meer kunnen overkomen; overdonderen. Soms wijzen die dingen zich ook min of meer vanzelf (het elkaar leuk vinden). Ook ík vind, net als jij, dat je rekening kunt houden met de ander (ik had het zelf in zo'n geval dan ook anders gedaan), maar ondanks de enigszins onhandige aanpak is de situatie nu zoals die is. Ze is verliefd op een ander, en niet meer op haar vorige partner. Lullig voor hem, maar daarom niet minder waar.
Oud 10-05-2007, 09:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
@TS
Ik stel je voor niet naar deze loser te luisteren, 'dallie' heeft hele vreemde verwachtingen van vrouwen en relaties.

Je hebt niks verkeerds gedaan. Je relatie liep al een tijd kut, en je bent verliefd geworden op een ander. Dat gebeurt gewoon, en daar kun je niks aan doen. Het is klote en complex dat het iemand in die vriendengroep is, maar dat kun je ook niet bewust even uitschakelen.

Dat je vriend het er moeilijk mee heeft is begrijpelijk, maar dat hij zo kwaad is en eigenhandig die vriendengroep aan 't slopen is, is gewoon kansloos. Ik denk dat 't tijd is dat vanuit die groep hem eens goed de waarheid verteld wordt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 10:42
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind niet dat je perse de boosdoener bent. Maar ik vind wel dat je het niet handig hebt aangepakt. Maar dat is nu niet meer terug te draaien. Je had beter wat meer tijd tussen de twee relaties kunnen laten. Wat rustiger kunnen beginnen met je nieuwe vriend en misschien eerst nog 'in het geheim' afspreken.

Maarja, dat is achteraf gepraat! Ik hoop voor je dat je vriend bijtrekt en dat het gezellig in de vriendengroep blijft!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:05
Chimera
Chimera is offline
Wat een geneuzel dat ze beter had kunnen wachten enzo. Dat doe je niet als je iemand heel erg leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:31
dallie
dallie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 12:05 :
Wat een geneuzel dat ze beter had kunnen wachten enzo. Dat doe je niet als je iemand heel erg leuk vindt.
Vreemde gedachten? Ik ben gewoon geen immorele opportunistische klootzak zoals jij. Ik heb nergens gezegd dat het belachelijk is dat iemand verliefd wordt op een ander. Wachten is zo moeiijk als je iemand leuk vindt

Mensen die meer dan hun piemel volgen kunnen wel degelijk wachten.

Laatst gewijzigd op 10-05-2007 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:42
Sherco
Sherco is offline
Ik snap de reacties hierboven wel, natuurlijk wil je er wat mee doen als je je enorm verliefd voelt.
Wat ik alleen niet snap is; hoe kun je je zo enorm verliefd voelen en daar bewust wat mee gaan doen, zonder het aan je vriend te vertellen? Ik heb zelf ook wel eens gevoelens voor anderen gehad tijdens een relatie, en daar heb ik het altijd met mijn vriend over gehad. In sommige gevallen besloten we samen door te gaan, in andere dat het beter was om het uit te maken.
Ik begrijp dat je het graag met je nieuwe vriend erover wilde hebben, maar om het nou achter de rug van je ex om te doen vind ik een beetje vreemd. Zo kom je inderdaad over als iemand die alvast "een nieuwe" wil hebben voor ze het uit maakt, iemand die niet zonder vriendje kan zitten.
Maargoed, als jij je prettig voelt bij de gang van zaken zoals deze gegaan is, laat dan vooral niemand jou op andere ideeen brengen, vooral niet een beledigde en gekwetste ex die nu dingen zegt waar hij later spijt van heeft...
Oud 10-05-2007, 11:58
juno
juno is offline
Hey, shit happens. Liefde laat zich niet dwingen. Het was niet zo elegant misschien, en nee, ook niet zo leuk voor je ex, maar soms heb je daarin niets te kiezen.

Christ, ik ken iemand die met de broer van haar ex is getrouwd, en dat is daar ook geen reden geweest voor een familieruzie ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dallie schreef op 10-05-2007 @ 12:31 :
Vreemde gedachten? Ik ben gewoon geen immorele opportunistische klootzak zoals jij. Ik heb nergens gezegd dat het belachelijk is dat iemand verliefd wordt op een ander. Wachten is zo moeiijk als je iemand leuk vindt
Waarom zou je wachten? Serieus. Boeiend dat d'r ex het klote vindt, da's logisch, maar daar komt 'ie ook wel overheen. Dat die ex zo reageert is abnormaal, dat zij op een ander verliefd wordt absoluut niet.

En ik weet niet helemaal wat er bij jou misgelopen is, maar jochies die gaan lopen mekkeren dat meisjes niet volgens de regeltjes werken zijn over het algemeen gewoon gekwetste zielepoten.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:14
Verwijderd
De "boosdoener" lijkt me ook meer de nieuwe vriend van de TS.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 13:14 :
De "boosdoener" lijkt me ook meer de nieuwe vriend van de TS.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:19
juno
juno is offline
Ja, die zie ik ook niet zo, zelfs niet na herlezing van het verhaal.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:57
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
juno schreef op 10-05-2007 @ 12:58 :
Hey, shit happens. Liefde laat zich niet dwingen. Het was niet zo elegant misschien, en nee, ook niet zo leuk voor je ex, maar soms heb je daarin niets te kiezen.
Dit

Het is gewoon een samenloop van omstandigheden. Heel ongelukkig, dat wel. Je ex heeft alle recht om kwaad te zijn (dat zou ik ook zijn in zijn positie), dus laat hem maar lekker uitrazen en ontloop hem een beetje de komende tijd. Hij heeft gewoon tijd nodig om het te verwerken. Hopelijk kiezen je vrienden niet één kant
Oud 10-05-2007, 13:01
Verwijderd
vind dat je het netjes gedaan hebt door het vrij open te spelen en netjes, bijtijds, te vertellen..

je hebt hier helaas niet met ratio, maar met gevoelens te maken en het is ook heel begrijpelijk dat jouw ex, zeker zo snel na jullie relatie, hier uiterst ongelukkig mee is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:06
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wat een naaistreek van je huidige vriend t.o.v. je ex. Ik zou zijn kop een lange tijd niet meer hoeven te zien
En van jou trouwens ook.
Oud 10-05-2007, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 13:18 :
Waarom?
Omdat als je een beetje fatsoen hebt je niks begint met de ex van een van je vrienden?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:11
juno
juno is offline
Hoezo, omdat hun gekwetste ego dat niet aankan?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:12
dallie
dallie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 13:12 :
Waarom zou je wachten? Serieus. Boeiend dat d'r ex het klote vindt, da's logisch, maar daar komt 'ie ook wel overheen. Dat die ex zo reageert is abnormaal, dat zij op een ander verliefd wordt absoluut niet.

En ik weet niet helemaal wat er bij jou misgelopen is, maar jochies die gaan lopen mekkeren dat meisjes niet volgens de regeltjes werken zijn over het algemeen gewoon gekwetste zielepoten.
Er zijn niet universele regels, ik geef mijn mening over waar ik mij prettig bij voel. Als een ander zich op zijn of haar manier van handelen prettig voelt: Prima!

Dat ze op een ander verliefd wordt is inderdaad niet abnormaal, dat zeg ik toch ok niet. Ik zou wel rekening houden met een persoon waar ik een relatie mee had. Dat is toch ook niet raar? Je voelt je er toch ook niet fijn bij als die persoon zich kut voelt? Ik zou een deel van de vervelende gevoelens op me nemen om de ander iets te ontlasten. Maar uiteraard is dit een matter of personal preference.
Oud 10-05-2007, 13:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 14:08 :
Omdat als je een beetje fatsoen hebt je niks begint met de ex van een van je vrienden?
Als een vriend van me iets met een ex zou beginnen, prima, moet 'ie zelf weten. Het is niet voor niets een ex. Maargoed, kennelijk kunnen een hoop mensen hier geen einde aan een relatie breien zonder mekaar het licht niet meer in de ogen te kunnen gunnen.

Citaat:
dallie schreef op 10-05-2007 @ 14:12 :
Dat ze op een ander verliefd wordt is inderdaad niet abnormaal, dat zeg ik toch ok niet. Ik zou wel rekening houden met een persoon waar ik een relatie mee had. Dat is toch ook niet raar? Je voelt je er toch ook niet fijn bij als die persoon zich kut voelt? Ik zou een deel van de vervelende gevoelens op me nemen om de ander iets te ontlasten. Maar uiteraard is dit een matter of personal preference.
Niemand gaat een relatie met een persoon niet aan om de gevoelens van een derde persoon niet te kwetsen. Als je op die manier bezig gaat, kun je een relatie altijd wel vergeten want er is altijd wel iemand die het niet leuk vindt.

Bottom line is dat het voor de ex van de TS waarschijnlijk alleen maar beter is. Kennelijk was 'ie toch nog hoop aan het houden, en dat is nu mooi de kop ingedrukt.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:19
juno
juno is offline
Het s altijd naar als je vriendinnetje het uitmaakt, zelfs al zag je het zelf al aankomen omdat jullie toch wel erg verschilen.

Ze heeft het nog netjes gedaan, ze is niet vreemd geweest ofzo en ze heeft het ook niet nog wekenlang lopen rekken.

Ze heeft binnen een week de knoop doorgehakt. En daarna is ze vrij om te doen en te laten wat ze wil. Ex is ex.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:21
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-05-2007 @ 14:11 :
Hoezo, omdat hun gekwetste ego dat niet aankan?
Nee, omdat het hele idee van 'vrienden' zijn is dat je elkaar niet naait.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 14:18 :
Als een vriend van me iets met een ex zou beginnen, prima, moet 'ie zelf weten. Het is niet voor niets een ex. Maargoed, kennelijk kunnen een hoop mensen hier geen einde aan een relatie breien zonder mekaar het licht niet meer in de ogen te kunnen gunnen.
Als je een vriend van je binnen een week iets begint met je ex, die jou gedumpt heeft, zou je dat 'prima' vinden? Dat geloof je toch niet werkelijk?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:24
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 14:18 :

hmm, je vergeet dat er nog veel gevoelens van de ex voor haar zijn, die zet je niet zomaar in een week tijd aan de kant.

Ik kan me voorstellen dat hij het er heel moeilijk mee heeft..

en bij één vriend kan hij niet terecht om erover te praten!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 14:21 :
Nee, omdat het hele idee van 'vrienden' zijn is dat je elkaar niet naait.
Het is je ex, boeiend. Waarom 'naai' je iemand daar mee? Heb een vriend van me een keer aan een avond met een ex van me geholpen, kan mij het wat schelen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 14:24 :
Het is je ex, boeiend. Waarom 'naai' je iemand daar mee? Heb een vriend van me een keer aan een avond met een ex van me geholpen, kan mij het wat schelen.
Een ex is niet hetzelfde als een scharrel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 14:23 :
Als je een vriend van je binnen een week iets begint met je ex, die jou gedumpt heeft, zou je dat 'prima' vinden? Dat geloof je toch niet werkelijk?
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij en ik een andere opvatting hebben over de mate van 'vriendschap' tussen de ex van de TS en d'r nieuwe vriend. Ik geloof niet dat dat enorm goeie vrienden waren aangezien die gast z'n gevoelens wel opgebiecht had aan de ex van de TS.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 14:26 :
Een ex is niet hetzelfde als een scharrel.
Het was voor mij een ex, geen scharrel.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 14:27 :
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat jij en ik een andere opvatting hebben over de mate van 'vriendschap' tussen de ex van de TS en d'r nieuwe vriend. Ik geloof niet dat dat enorm goeie vrienden waren aangezien die gast z'n gevoelens wel opgebiecht had aan de ex van de TS.
De TS zegt dat het zijn "beste vriend" was.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:32
juno
juno is offline
Ach, sommige mensen zijn net zo snel over hun ex heen als andere mensen over hun scharrel. In veel gevallen duurt die relatie ook niet veel langer.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-05-2007 @ 14:28 :
Het was voor mij een ex, geen scharrel.
In ieder geval geen echte liefde.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 14:00
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-05-2007 @ 14:35 :
In ieder geval geen echte liefde.
Dat kun jij niet bepalen lieve schat...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 14:17
juno
juno is offline
Hij bedoelt in vergelijking met de relatie van TS die ruim twee en een half jaar heeft geduurd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten