Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Een proeftijd is ingesteld om partijen aan elkaar 'te laten wennen', dus als je werkgever het niet goed bevalt, is het hem goed recht jou tijdens de proeftijd weg te sturen (zonder reden). Dit kan jij ook doen, als het werk je niet bevalt kun je zonder reden en zonder opzegtermijn weggaan. De kans dat je WW zou kunnen krijgen is bijzonder klein, want dan moet je een arbeidsverleden hebben: uit de voorgaande 36 weken moet je er 26 hebben gewerkt. Dit mag ook bij voorgaande werkgevers. Als je 17 bent neem ik aan dat je nog naar school gaat. Verder staat een WW-uitkering bepaald niet goed op je CV, daarnaast krijg je te maken met een sollicitatieverplichting. Ik denk dat sowieso een WW-uitkering geen enkele zin gaat hebben. Je arbeidsverleden is klein, als het al genoeg is, dus dan is je WW van korte duur en een laag bedrag. Ook kun je het beste gewoon zelf weer gaan solliciteren. |
![]() |
||
Citaat:
volgens mij niet
||
Citaat:
Je krijgt overigens uiteraard geen WW uitkering omdat je daarvoor eerst een betrekking moet hebben gehad die enige tijd duurt. (26 uit 36 weken) Protesteren tegen ontslag in de proeftijd is niet mogelijk. Anderzijds krijg je ervoor terug dat jij op elk moment de zaak uit kan lopen met de woorden 'ik neem ontslag' en ze jou dan ook niks kunnen verwijten.
Laatst gewijzigd op 23-05-2007 om 19:59. |
![]() |
|
Ik heb het even gegoogled:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=32774
||
![]() |
Citaat:
Ik weet het overigens niet zeker maar is in zo'n geval niet het hele contract nietig?????? Dus ook de eventueel afgesproken termijn die het een BT-contract maakt? Ik weet het niet zeker maar er staat me iets van bij.
||
Citaat:
.... Jij kan het niet helpen, daar verder geen misverstand over, maar mijn overtuiging dat de meeste MBO opleidingen diepe shit zijn is zojuist nog wat gesterkt. My god, ik moet er niet aan denken dat ik in mijn boek vragen zou aantreffen als 'er bestaat geen verband tussen gezinssamenstelling en migratiegeneigdheid, dus onderzoek hoe de migratiestromen verlopen', zoiets zou je totaal op het verkeerde been zetten.
||
Citaat:
Dus de MBO opleiding is diepe shit, omdat er een vraag wordt gesteld over een overeengekomen proeftijd van 3 maanden? Is dat nu niet juist het hele idee achter de vraag? Er achter komen dat een proeftijd maar maximaal 2 maanden mag bedragen en wat je eventuele rechten zijn? Ik heb bij arbeidsrecht ook wel eens een soortgelijke vraag gehad. Is de universiteit nu ook diepe shit? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vraag 1 Wat is 1+1? ( het antwoord ligt ergens tussen de 1 en de 3, en het is niet 1 of 3) Vraag 2 A neemt B in dienst. Er is een arbeidsovereenkomst gesloten met een proeftijd van 3 maanden. Na 2,5 halve maand wordt B verteld dat hij niet meer hoeft terug te komen. Mag dit? (We moeten er wel even bij zeggen dat een proeftijd maximaal twee maanden mag bedragen) |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Proeftijd Verwijderd | 22 | 12-11-2009 18:22 | |
Werk, Geld & Recht |
Proeftijd CheloKabab | 16 | 06-12-2005 01:11 | |