Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2007, 17:16
Goldfish
Goldfish is offline
Doordat ik mijn verstandskiezen heb gekregen zijn mijn tanden nogal gaan schuiven en nu staan mijn tanden lang niet meer zo recht als eerst. Nu vroeg ik me af.. als je een kies laat trekken zodat er weer wat ruimte komt, kunnen je tanden dan weer gaan verschuiven zodat ze misschien weer wat rechter gaan staan?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:17
Stefanie
Stefanie is offline
Ja, dat is vaak de reden om verstandskiezen te trekken. Ze hebben totaal geen functie en bezorgen alleen maar problemen in het ergste geval.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:18
Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 25-05-2007 @ 18:17 :
Ja, dat is vaak de reden om verstandskiezen te trekken. Ze hebben totaal geen functie en bezorgen alleen maar problemen in het ergste geval.
Ik heb er helemaal geen last van ofzo, alleen staan mn tanden in mn onderkant want minder recht door een beetje ruimtegebrek ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:19
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou het wel doen als ik jou was, voordat alles gaat schuiven. Vraag desnoods je tandarts even om raad.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:21
Goldfish
Goldfish is offline
Maar ik heb mn verstandkiezen al helemaal. En nouja het aan mijn tandarts vragen is inderdaad een goed idee, maar ik heb voorlopig nog geen afspraak voor controle en misschien weten anderen hier iets over voordat ik een afspraak voor niets maak

Bedankt iig
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 17:46
Verwijderd
Ik zou ze wel laten trekken, ik neem aan dat ze niet echt veel functie hebben en het is natuurlijk niet zo prettig als daardoor de rest van je tanden ook gaan schuiven. Wel vroeg dat je op je 17e al je verstandskiezen hebt, ik dacht dat die pas rond je 30e kwamen?
( nah, weer wat geleerd (: )
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 18:05
Breg
Breg is offline
Ik laat volgende week 2 van m'n verstandskiezen trekken (en de andere 2 een paar weken later). Bij mij groeien ze nog, maar ze groeien dus scheef. Wat niet alleen als gevolg kan hebben dat de kiezen ernaast ook scheef gaan staan, maar er kunnen daardoor ook makkelijker etensresten tussen komen die moeilijk weg te poetsen zijn. Met als gevolg dat je straks niet alleen met gaten in je verstandskiezen rondloopt, maar ook met gaatjes in de aangrenzende kiezen...

Dat zei mijn tandarts tenminste, en daarom laat ik ze ook trekken, want heb er verder geen last/pijn van. Maar zou voor de zekerheid dus toch maar even laten controleren.
Oud 25-05-2007, 18:09
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Lizx schreef op 25-05-2007 @ 18:46 :
Ik zou ze wel laten trekken, ik neem aan dat ze niet echt veel functie hebben en het is natuurlijk niet zo prettig als daardoor de rest van je tanden ook gaan schuiven. Wel vroeg dat je op je 17e al je verstandskiezen hebt, ik dacht dat die pas rond je 30e kwamen?
( nah, weer wat geleerd (: )
Meestal tussen je 17de en 21ste levensjaar, maar bij uitschieters komt ie pas bij 30 jaar en soms ook helemaal niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 18:16
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Boven groeien ze bij mij een beetje scheef maar komen wel door, onder groeien ze recht naar voren bij mij....

Over 2 weken gaan de eerste twee eruit, maandje later de volgende twee... Moest van de tandarts de onderste twee laten verwijderen, kaakchirurg was van mening dat ze er boven ook wel meteen uit konden)
Oud 25-05-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 25-05-2007 @ 19:09 :
Meestal tussen je 17de en 21ste levensjaar, maar bij uitschieters komt ie pas bij 30 jaar en soms ook helemaal niet.
Ik was 15 of 16, ze zijn getrokken toen ik 17 was .
Ook vanwege ruimtegebrek: ze konden daardoor niet helemaal doorkomen en de rest zou gaan schuiven.
Alleen de tandarts of kaakchirurg kan bepalen of trekken nodig is. Als je twijfelt zou ik een afspraak maken (of telefonisch overleggen?).
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 19:50
vosje16
vosje16 is offline
Als ze er al helemaal staan, zou ik ze in ieder geval niet meer laten trekken. Erger dan nu kan het dan niet meer worden en veel rechter gaan ze niet komen te staan als je ze eruit trekt volgens mij...

Ik vind het de pijn niet waard
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 21:22
Verwijderd
Mijn tandarts was al van plan mijn verstandskiezen te trekken voordat die dingen er überhaupt door waren
Nou moet ik zeggen dat mijn tanden er ook wel wat schever van zijn gaan staan nu ze aan het doorkomen zijn.

Maarja, als je er verder geen last van hebt en je kunt er goed bij met de tandenborstel zie ik geen reden om ze te trekken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2007, 22:29
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb 2 dagen geleden 3 verstandkiezen laten trekken omdat er te weinig ruimte in de kaak was en je dan niet goed ze kunt poetsen en er kans is dat je andere tanden en kiezen scheef gaan groeien. Het was geen pretje maar ik ben nu wel blij dat ze eruit zijn, ik heb weinig napijn gehad en nu is het eigenlijk alwel weer voorbij dus gewoon doen!
Oud 26-05-2007, 10:39
perfectme
perfectme is offline
Mijn verstandskiezen zijn weggesneden en ik heb er absoluut géén last van gehad, mocht dat je afschrikken.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 15:02
Verwijderd
als je de afspraak maakt voor controle, zeg dat dan er meteen bij, dan kan er bij de controle meteen eentje worden getrokken (als ze al helemaal door zijn hoeft de kaakchirurg er maar zelden bij aan te pas te komen).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 15:10
Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
~lienepien~ schreef op 25-05-2007 @ 19:20 :
Ik was 15 of 16, ze zijn getrokken toen ik 17 was .
Ook vanwege ruimtegebrek: ze konden daardoor niet helemaal doorkomen en de rest zou gaan schuiven.
Alleen de tandarts of kaakchirurg kan bepalen of trekken nodig is. Als je twijfelt zou ik een afspraak maken (of telefonisch overleggen?).
Ik heb mijn verstandskiezen ook al sinds mn 15de ofzo..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 15:11
Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
GuMM schreef op 25-05-2007 @ 22:22 :
Mijn tandarts was al van plan mijn verstandskiezen te trekken voordat die dingen er überhaupt door waren
Nou moet ik zeggen dat mijn tanden er ook wel wat schever van zijn gaan staan nu ze aan het doorkomen zijn.

Maarja, als je er verder geen last van hebt en je kunt er goed bij met de tandenborstel zie ik geen reden om ze te trekken.
Mijn tanden staan nu wel zo dicht op elkaar dat ik niet overal met de tanden borstel bij kan.. maar echt last heb ik er nog niet van gehad ofzo.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 15:13
Goldfish
Goldfish is offline
Citaat:
perfectme schreef op 26-05-2007 @ 11:39 :
Mijn verstandskiezen zijn weggesneden en ik heb er absoluut géén last van gehad, mocht dat je afschrikken.
Mijn broer had dat ook, maar die heeft een paar dagen lang alleen vloeibaar voedsel naar binnen gewerkt geloof ik En hij had een behoorlijke dikke wang, lijkt me geen pretje.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 15:22
Miracle
Miracle is offline
Mijn verstandskiezen zijn ook al bijna helemaal door. Één is getrokken omdat er een gaatje in zat. Dat was niet eens echt pijnlijk of een gedoe. Niet dat het leuk is, maar ik had me iets veel ergers voorgesteld.
Oud 26-05-2007, 17:44
Choke
Choke is offline
Ik heb gisterochtend ook een verstandskies laten trekken. Mijn tanden in mijn onderkaak zijn ook gaan schuiven en dat kwam door de verstandskies (ik had er alleen rechts 1).
Nu hij eruit is kan ik een beugel nemen om mijn tanden weer mooi recht te krijgen.
Nu is wel mijn wang dik.. hoe lang houdt dit aan? Het is werkelijk geen gezicht
Oh ja, en het trekken zelf deed geen pijn. Alleen de bijgeluiden zijn minder
Oud 27-05-2007, 12:01
Ziya
Ziya is offline
Citaat:
Choke schreef op 26-05-2007 @ 18:44 :
Ik heb gisterochtend ook een verstandskies laten trekken. Mijn tanden in mijn onderkaak zijn ook gaan schuiven en dat kwam door de verstandskies (ik had er alleen rechts 1).
Nu hij eruit is kan ik een beugel nemen om mijn tanden weer mooi recht te krijgen.
Bij mij deed het nog best veel pijn. En dat gekraak.
Als je trouwens gewoon wat ijs op je wang houdt, is dat hamster-idee ook zo weer over. Na een dag of 2/3 zie je waarschijnlijk alleen zelf nog dat je wang nog een beetje dik is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:05
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Miracle schreef op 26-05-2007 @ 16:22 :
Mijn verstandskiezen zijn ook al bijna helemaal door. Één is getrokken omdat er een gaatje in zat. Dat was niet eens echt pijnlijk of een gedoe. Niet dat het leuk is, maar ik had me iets veel ergers voorgesteld.
Dit kan ik bevestigen, voor 2 jaar terug is er bij mij ook een verstandskies getrokken en buiten wat ''gekraak'' heb ik tijdens het trekken ervan niks gevoeld. Wel na afloop wat napijn, maar dat wordt na een paar dagen vanzelf minder.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:10
XeriuX
XeriuX is offline
ik heb ze niet >D
lucky me

ook geen wortels ofzo... ze komen gewoon niet xD
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 12:19
Choke
Choke is offline
Mijne lag zo horizontaal half onder mijn laatste kies. T heeft ong. 20 minuten geduurd voordat hij eruit was..
Tis vandaag nog steeds dik..
Oud 27-05-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
XeriuX schreef op 27-05-2007 @ 13:10 :
ik heb ze niet >D
lucky me

ook geen wortels ofzo... ze komen gewoon niet xD
Wat een mazzel ja
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 15:39
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Goldfish schreef op 26-05-2007 @ 16:13 :
Mijn broer had dat ook, maar die heeft een paar dagen lang alleen vloeibaar voedsel naar binnen gewerkt geloof ik En hij had een behoorlijke dikke wang, lijkt me geen pretje.
Ik at diezelfde avond al pizza

Citaat:
Choke schreef op 26-05-2007 @ 18:44 :
Na een 3tal dagen zal de zwelling verdwijnen, maar ze kan nog terugkomen na 2 à 3 weken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 23:01
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 27-05-2007 @ 16:39 :
Ik at diezelfde avond al pizza
me too
Met citaat reageren
Oud 29-05-2007, 02:34
Dexter_M
Dexter_M is offline
heb ze een maand geleden laten verwijderen.
Niks van gevoeld of gemerkt was lekker onder narcose
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten