Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2002, 22:03
Rhinus
Rhinus is offline
Ik was net die Topic door aan het lezen van: "Je probleem in 2 zinnen". En daarin stond dat veel mensen een minderwaardigheidscomplex hebben. Maar als je weet dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, dan heb je er toch geen.

Want dan zeg je dus dat je weet dat je jezelf slechter vind dan dat je eigelijk bent. Dat is toch in strijt met elkaar..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2002, 22:07
zeep007
zeep007 is offline
nee... je weet dat je minderwaardig doet tegenover jezelf met wat je eigenlijk waard bent.
Maar als je een MWC hebt blijf je je anders gedragen en je blijft anders denken en ook al weet je diep ergens dat het niet klopt, het veranderd niet.
Ik kan het een beetje moeilijk verwoorden.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 00:11
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Idd. Mensen met een inferioriteitscomplex zijn zich daar bewust van. Er zijn gewoon periodes wanneer iemand zich enorm slecht kan voelen over zichzelf en dan later als het wat beter gaat weten ze dat dat door dat minderwaardigheidscomplex kwam. Je kan je niet altijd minderwaardig volledig minderwaardig voelen. Het is soms erger en soms wat beter.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 11:20
Rhinus
Rhinus is offline
Aha.. Ik vind het nogsteeds heel maf..
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 14:35
rozijntje
rozijntje is offline
ja ik had dat idee ook al.

maar het is wel zo dat je je bewust kan zijn van een minderwaardigheidscomplex. ik bedoel, vanaf het moment dat je jezelf begint te haten of jezelf niks waard vind, heb je dat ook wel door van jezelf. en ik weet niet of je het ooit zelf meegemaakt hebt, maar zelfhaat is iets heel pijnlijk, je bent er jezelf ook pijnlijk bewust van, dat het niet gezond is, dat het niet kan etc. dus je kan je wel degelijk bewust zijn van een minderwaardigheidscomplex, omdat je weet dat je eigenlijk niet zo zou mogen denken over jezelf.
dat wordt tenslotte ook overal gepropageerd in media e.d.: vind jezelf mooi!! hou van jezelf!! heb vertrouwen in je kunnen!

als je die dingen dan niet hebt, weet je ook wel dat er iets mis is.
Oud 15-07-2002, 18:22
She_me
She_me is offline
Met je verstand kan je dingen vaak wel beredeneren, en logisch verklaren. Helaas is je gevoel niet zo logisch te verklaren en in goede banen te leiden.
Reageren

Regels voor berichten