Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 17:10
Parlaatje
Parlaatje is offline
sorry maar ik meot gewoon ergens mijn verhaal kwijt.
dit schooljaar begon heel leuk kreeg allerlei vrienden erbij hartstikke gezellig allemaal. Toen werd het steeds minder met een van mijn beste vriendinnen die mij aanhet begin van het jaar een smsje had gestuurd waarin stond dat ze dacht dat ik har beste vriendinnetje was. We kregen ruzie en ze begon te zeggen dat ik nooit dr beste vriendin was geweest, dat ze zich nooit thuis had gevoeld bij mij en dat ze nooit zichzalf was geweest bij mij. Het kan natuurlijk aan mij liggen maar dat staat voor mij ongveer hetzelfde als GEEN vrienden. Ik was bang dat iedereen aan haar kant ging staan dus tegen mij omdat ik vroeger door zoon beetje heel mn klas ben gepest. Maar nu 2 weken gelden kreeg ik weer ruzie met diezelfde vriendin en ze begon nu allemaal dingen ze zeggen waarvan ze weet dat dat mij pijn doet en telkens maar vragen huil je al huil je al?
Een vriend van ons doet nu ook al heel lullig telkens als ik iets zeg is het vroeg ik jou wat vroeg ik jou wat? nee houw dan je kop dicht. Ik hoorde ook net van iemand dat ik een vriendin zou hebben genegeerd wat ze zei hoi tegen mij op een feest en ik zei niets trug. Nou dat kan best wel eens kloppen want ik heb heel dat hoi niet gehoord. Maar drom negeert zij mij dus ook al.
Telkens als we pauze hebben denk ik aan de mensen uit mijn dorp met wie ik het egt TE goed kan vinden en vraag ik me af wnnr het weekend is wnnr ik naar huis mag ga zo maar door. Ik wil daar zo gezegt gwoon WEG
het is maar goed voor me zelf dat ik in mijn dorp WEL vrienden heb anders dacht ik helemaal dat het alleen aan mij lag.
Maar weet iemand hoe ik mij beter kan gaan voelen op school?
Oud 11-03-2003, 17:47
Verwijderd
sorry ik weet weinig zinnigs te zeggen, maar neem iemand in vertrouwen, praat met iemand waarvan je denkt dat ze je waard zijn..........
uuhm nahjah laat maar...
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:57
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Dit herken ik wel een beetje
Het gaat nu niet echt lekker met je vrienden blijkbaar, maar denk eraan dat het niet aan jou ligt!! Als die mensen zo lullig doen, verdienen ze jouw vriendschap gewoon niet, en moet je andere vrienden zoeken denk ik. Dat is best moeilijk, en dat gaat ook niet van de ene op de andere dag, maar je kan al wel proberen gewoon met andere mensen een praatje te maken ofzo.
Die 'beste vriendin' kan je sowieso beter laten vallen, gewoon helemaal geen contact meer met haar hebben enzo. Jouw vriendschap verdient ze gewoon niet. Die vriend die lullige opmerkingen maakt ook. Maar bijvoorbeeld die vriendin waar je geen hoi tegen zei, die kan je nog uitleggen dat het zo zat! Zorg iig dat je geen vrienden kwijtraakt zonder reden... mensen die je vriendschap niet verdienen moet je kwijtraken, maar bij sommigen kun je er misschien nog wat aan doen door met ze te praten enzo.
Nouja, blijf gewoon jezelf, en doe niks waar je zelf niet achter staat... zoveel advies kan ik denk ik ook niet geven, ik weet ook absoluut niet wat voor mensen op je school zitten en hoe jij zelf bent
Maar misschien is het wel prettig om te weten dat op de middelbare school sociale verhoudingen en vriendschappen heel vaak veranderen. Misschien was je daar zelf ook al achter, maar toch. Iemand die in bijvoorbeeld de brugklas heel goed in de klas heeft gelegen kan later geen vrienden meer hebben, en dan kan het ook opeens weer omslaan. Het blijft nooit helemaal hetzelfde, ik denk (en hoop) dat je het over een halfjaar iig al weer heel anders ziet!!
Veel sterkte iig, en je mag me ook een pb sturen ofzo, als je dat wilt tenminste
Oud 13-03-2003, 11:24
saartjeh
saartjeh is offline
Dit iz egt dom weet je dat!! Ik kan dr zou kwaad om maken. Ik heb t ook wel es, dat ik zulke ruzie heb met mensen, maar niet zo errug. Ik weet nie wat je dr aan moet doen, maar volgnes mij mogen ze je niet (ik weet t klinkt niet errug opbeurend, maar dat kan de enigste reden zijn, anders doen mensen nl nie zo) Misschien moet je maar es naar een andere shool ofzow, niet omdat je voor je problemen weg moet lopen, maar je kunt mayb wel een frisse strat maken. Heel veel mensen uit mijn dorp shcelden op mij en ik scheld trug, ze doen dat omdat ik vroerger best wel n btje agressief was en nu nog wel, maar nu ist minder. Mensen laten niet snel iets los en het kan zijn dat ze boos zijn om iets wat je ooit hebt gedaan. t kan nat. ook dat het gewoon toevallig allemaal tegelijk komt. En dan likt t erger., Neem iemand in vertrouwen of probeer t uit te leggen, my only tip I can give. Veel suc6
Liefs van Sara
Oud 13-03-2003, 11:40
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Divine SilveR schreef op 13-03-2003 @ 12:29:
ga voor ze staan beledig ze met alles wat je kunt bedenken en lach ze dan vierkant in hun gezicht uit als ze niet meer uit hun woorden kunnen komen
Hehe, dat is wel goed gezegt, maar ik denk niet dat ze er veel aan heeft, want in de praktijk werkt het niet zo hé.
Oud 13-03-2003, 11:53
Verwijderd
Het enige wat ik er eigenlijk over kan zeggen is dat sommige mensen het niet waard zijn vrienden genoemd te worden. Maar dat verandert niet dat het moeilijk is, zeker als je die mensen wel vertrouwt en nu een groot deel van de week zonder ze moet doorbrengen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:18
rare kwast
rare kwast is offline
hoi,
ik herken je verhaal ook heel sterk, echt balen is dit.
ik durf zelf niemand (alleen mijn beste vriendin, dit herkent dit ook allemaal) meer in vertrouwen te nemen, twee dagen geleden is dat WEER geschonden.
vriendschap is fijn maar je moet heel erg opletten met wat je zegt, zeker nu...
maar vertel aan iemand anders in je omgeving hoe je je voelt, waarvan je zeker weet dat je er niet op terug gepakt wordt, zoals er nu wel gedaan wordt.
en blijf sterk laat niet je zwakke kant zien die zij nu proberen te raken (uit ervaring dan wordt het erger!!)
sterkte
Oud 14-03-2003, 14:51
Fantôme
Fantôme is offline
hier nog meer *herken* maar niet van dit jaar. 2 jaartjes geleden, toen ik in de tweede zat had ik dit heel erg. Het is gewoon best erg, omdat je er zelf nix aan kan veranderen, je voelt je dan gewoon machteloos. ik had altijd het gevoel dat ze zich expres tegen mij samenspande waardoor ik me niet meer welkom voelde (vrij logisch) mja... toen ging ik me dus wat afzonderen en werd het allemaal veel erger. Toch vind ik het een beetje vaag verhaal... als ze je eerst een smsje stuurt dat jij haar beste vriendin bent en later zegt ze dat ze zich nooit echt op dr gemak heeft gevoeld bij jou...?! nou zeg.. dat komt bij mij wel erg raar over. ik bedoel... dan had ze dat gewoon niet moeten zeggen (punt) Wat je eraan kan doen? Ja, ik weet niet, bij mij is toen alles veranderd omdat ik in de derde in een andere klas met allemaal andere mensen die ik niet / nauwelijks kende. Ze wisten nix van mij, en hadden dus ook geen vooroordelen. Maargoed, dat is dus allemaal een beetje vanzelf gegaan. Als ik jou was zou ik inderdaad iemand in vertrouwen nemen hierover. Ik wil je niet bang maken, maar ik ben toen in dat jaar, toen iedereen me negeerde, gewoon heel beroerd aan toe geweest... begon mezelf te snijden ja (miss niet zo slim om te vertellen, kwee niet..) gewoon, omdat ik NIEMAND had om het te vertellen. Alle mensen die eerst me vrienden waren, waren dat ineens niet meer. Daarom is het beter om je verhaal te doen, ik zeg niet dat jij jezelf gelijk zou gaan snijden, maar je kan er wel onderdoor gaan... en dat willen we natuurlijk niet!
nou, heel lang, misschien onzinnig verhaal....

kop op!! *knuf en heel veel sterkte*
mij
Oud 15-03-2003, 14:10
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Probeer gewoon jezelf te blijven en een beetje je eigen weg te gaan. Probeer je niet aan te passen om er maar bij te horen en hun maar als vrienden te houden. Het wordt over het algemeen veel meer gewaardeerd als mensen gewoon zichzelf zijn, dan wanneer ze een heeele hoop vrienden hebben maar eigenlijk doen zoals ze doen, omdat dat stoer of leuk is. Bovendien wordt je daar uiteindelijk zelf ook niet vrolijker van, omdat het geen fijn gevoel is als je jezelf niet kunt zijn.

Je hebt je topic "minderwaardigheidscomplex" genoemd, maar denk je dat je dat ook hebt? Want uit je stukje komt het meer over, dat je verontwaardigd (teleurgesteld, boos) bent, dan dat je de schuld bij jezelf neerlegt.
Maar als je echt denkt dat je ook een minderwaardigheidscomplex hebt, dan heb je misschien hier (*klik*) iets aan. Het zijn eigenlijk dingen voor als je verlegen bent, maar zoals het beschreven wordt denk ik dat mensen met een minderwaardigheidscomplex er ook best iets aan kunnen hebben

sterkte en succes
Oud 16-03-2003, 14:40
king112
king112 is offline
ik vind je een beetje vaag praten
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 16:28
Parlaatje
Parlaatje is offline
iig heel erg bedankt!
k ben als het ware 'blij' dat er meer mensen zijn die dit hebben mee gemaakt.
Maar k weet niet of het een minderwaardigheidscomplex is want ik zie ook wel in dat hun gewoon een stelletje trutten zijn dus dat is op zich al heel wat. Maar als iemand iets lulligs zegt ofzo dan denk ik daar gelijkte neagtief over. Mensen in mn omgeving die nog wel normaal doen zeggen ook de hele tijd doe eens wat positiever over jezelf. Maar dat is juist zo moeilijk omdat ik op sommige moment alleen het negatieve in mezelf zie. Tuurlijk ik weet ook wel dat ik gezellig kan zijn. Maar ik weet ook hoe ik ook kan zijn en voor mij zijn die dingen veel groter. Nou ja ik hoop maar dat de grote boosdoender blijft zitte. Klinkt misschien lullig maar dan kan ik de klas waar rustig zitten zonder te denken hellup!

Naja iig heel erg bedankt alvast
kusz *knuff*
Reageren

Regels voor berichten