Advertentie | |
|
![]() |
|
hoi,
ik herken je verhaal ook heel sterk, echt balen is dit. ik durf zelf niemand (alleen mijn beste vriendin, dit herkent dit ook allemaal) meer in vertrouwen te nemen, twee dagen geleden is dat WEER geschonden. vriendschap is fijn maar je moet heel erg opletten met wat je zegt, zeker nu... maar vertel aan iemand anders in je omgeving hoe je je voelt, waarvan je zeker weet dat je er niet op terug gepakt wordt, zoals er nu wel gedaan wordt. en blijf sterk laat niet je zwakke kant zien die zij nu proberen te raken (uit ervaring dan wordt het erger!!) sterkte
|
hier nog meer *herken* maar niet van dit jaar. 2 jaartjes geleden, toen ik in de tweede zat had ik dit heel erg. Het is gewoon best erg, omdat je er zelf nix aan kan veranderen, je voelt je dan gewoon machteloos. ik had altijd het gevoel dat ze zich expres tegen mij samenspande waardoor ik me niet meer welkom voelde (vrij logisch) mja... toen ging ik me dus wat afzonderen en werd het allemaal veel erger. Toch vind ik het een beetje vaag verhaal... als ze je eerst een smsje stuurt dat jij haar beste vriendin bent en later zegt ze dat ze zich nooit echt op dr gemak heeft gevoeld bij jou...?! nou zeg.. dat komt bij mij wel erg raar over. ik bedoel... dan had ze dat gewoon niet moeten zeggen (punt) Wat je eraan kan doen? Ja, ik weet niet, bij mij is toen alles veranderd omdat ik in de derde in een andere klas met allemaal andere mensen die ik niet / nauwelijks kende. Ze wisten nix van mij, en hadden dus ook geen vooroordelen. Maargoed, dat is dus allemaal een beetje vanzelf gegaan. Als ik jou was zou ik inderdaad iemand in vertrouwen nemen hierover. Ik wil je niet bang maken, maar ik ben toen in dat jaar, toen iedereen me negeerde, gewoon heel beroerd aan toe geweest... begon mezelf te snijden ja (miss niet zo slim om te vertellen, kwee niet..) gewoon, omdat ik NIEMAND had om het te vertellen. Alle mensen die eerst me vrienden waren, waren dat ineens niet meer. Daarom is het beter om je verhaal te doen, ik zeg niet dat jij jezelf gelijk zou gaan snijden, maar je kan er wel onderdoor gaan... en dat willen we natuurlijk niet!
nou, heel lang, misschien onzinnig verhaal.... kop op!! *knuf en heel veel sterkte* mij
|
Probeer gewoon jezelf te blijven en een beetje je eigen weg te gaan. Probeer je niet aan te passen om er maar bij te horen en hun maar als vrienden te houden. Het wordt over het algemeen veel meer gewaardeerd als mensen gewoon zichzelf zijn, dan wanneer ze een heeele hoop vrienden hebben maar eigenlijk doen zoals ze doen, omdat dat stoer of leuk is. Bovendien wordt je daar uiteindelijk zelf ook niet vrolijker van, omdat het geen fijn gevoel is als je jezelf niet kunt zijn.
Je hebt je topic "minderwaardigheidscomplex" genoemd, maar denk je dat je dat ook hebt? Want uit je stukje komt het meer over, dat je verontwaardigd (teleurgesteld, boos) bent, dan dat je de schuld bij jezelf neerlegt. Maar als je echt denkt dat je ook een minderwaardigheidscomplex hebt, dan heb je misschien hier (*klik*) iets aan. Het zijn eigenlijk dingen voor als je verlegen bent, maar zoals het beschreven wordt denk ik dat mensen met een minderwaardigheidscomplex er ook best iets aan kunnen hebben ![]() sterkte en succes
|
iig heel erg bedankt!
k ben als het ware 'blij' dat er meer mensen zijn die dit hebben mee gemaakt. Maar k weet niet of het een minderwaardigheidscomplex is want ik zie ook wel in dat hun gewoon een stelletje trutten zijn dus dat is op zich al heel wat. Maar als iemand iets lulligs zegt ofzo dan denk ik daar gelijkte neagtief over. Mensen in mn omgeving die nog wel normaal doen zeggen ook de hele tijd doe eens wat positiever over jezelf. Maar dat is juist zo moeilijk omdat ik op sommige moment alleen het negatieve in mezelf zie. Tuurlijk ik weet ook wel dat ik gezellig kan zijn. Maar ik weet ook hoe ik ook kan zijn en voor mij zijn die dingen veel groter. Nou ja ik hoop maar dat de grote boosdoender blijft zitte. Klinkt misschien lullig maar dan kan ik de klas waar rustig zitten zonder te denken hellup! Naja iig heel erg bedankt alvast ![]() kusz *knuff*
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Mijn minderwaardigheidscomplex hola | 18 | 10-05-2005 18:14 | |
Psychologie |
Minderwaardigheidscomplex Savagé | 29 | 17-06-2004 12:29 | |
Psychologie |