Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 11:33
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
Is dit pijnlijk?
Oud 24-11-2004, 11:37
Verwijderd
Naar horen zeggen: als je ontspannen bent is het in principe niet echt pijnlijk, alleen een beetje een vervelend gevoel.
Oud 24-11-2004, 15:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb het een poosje terug gehad en ik vond het wel pijnlijk. Ik wil je niet afschrikken want het is echt wel uit te houden en het duurt maar heel even maar het deed bij mij wel pijn. Als je ontspannen bent misschien niet maar volgens mij ben je in zo'n houding bij je huisarts eigenlijk nooit volledig ontspannen. Ik voelde een soort steken. Het duurde niet zo lang en het was zo voor bij dus zo erg was het niet maar pijnloos was het bij mij niet. Daarna had ik trouwens nog wel een halve dag pijn bij het plassen.
Oud 24-11-2004, 15:18
Verwijderd
't Voelt niet prettig, 't kan ook pijn doen, maar 't is zo gebeurt. Even tanden op elkaar zetten.
Oud 24-11-2004, 17:25
Verwijderd
nee, het enige wat je voelt is de eendebek, maar dat is niet pijnlijk maar je voelt die eendebek gewoon en voor de rest voel je er echt helemaal niks van
Oud 24-11-2004, 18:35
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 24-11-2004 @ 18:25 :
nee, het enige wat je voelt is de eendebek, maar dat is niet pijnlijk maar je voelt die eendebek gewoon en voor de rest voel je er echt helemaal niks van
Bij mij deed ie het zonder eendebek en toch deed het pijn. (Misschien juist daarom wel?)
Oud 24-11-2004, 21:37
kevertje84
kevertje84 is offline
ik kreeg wel een klein soort eendebek. Dat deed bij mij pijn, maar daar was zo een reden voor. Normaal doet dit bij mij geen pijn.
Het uitstrijkje zelf voelde ik eigenlijk niet eens. Het valt allemaal wel mee bij de dokter. Zorg ervoor dat je idd een beetje ontspannen bent. De dokter ziet zulke dingen bijna dagelijks (die gedachte hou ik me maar voor, dan valt het allemaal wel mee)
Oud 25-11-2004, 10:02
Lady Psychè
Lady Psychè is offline
En euhm.. wat raden jullie me aan:

- bij men vrouwelijke huisdokter, waar ik me wel tamelijk goed op men gemak voel

OF

- bij een mannelijke gyneacoloog, waar ik nog nooit geweest ben?
Oud 25-11-2004, 10:12
Verwijderd
Ik denk dat je die keus het beste zelf kunt maken, maar 't lijkt mij belangrijk dat je je toch een beetje op je gemak voelt...
Oud 25-11-2004, 16:57
Neiu
Neiu is offline
Pijnlijk is het niet, het voelt alleen 'gek'.
Waar je het laat doen zou ik laten afhangen van de reden van het uitstrijkje, persoonlijk zou ik liever naar een gynaecoloog gaan.
Oud 27-11-2004, 18:00
Melig-Meissiej
Melig-Meissiej is offline
wanneer moet je eigenlijk een uitstrijkje?
de apotheker zei namelijk laatste keer dat ik om de pil ging dat ik volgende keer eerst afspraak moet maken bij de dok. voor ik weer nieuwe pil krijg...
(wij hebben alleen 3 mannelijke dok's dus vind ik nie zo'n leuk idee)
Oud 27-11-2004, 19:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 27-11-2004 @ 19:00 :
de apotheker zei namelijk laatste keer dat ik om de pil ging dat ik volgende keer eerst afspraak moet maken bij de dok. voor ik weer nieuwe pil krijg...
Ik heb voor mijn pil nog nooit een uitstrijkje gehad en die slik ik al vier jaar ofzo. Ik heb het gehad omdat ik toen een ernstige en hardnekkige schimmelinfectie had. Dat was overigens ook bij een mannelijke dokter en dat viel reuze mee.
Oud 27-11-2004, 19:31
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
Melig-Meissiej schreef op 27-11-2004 @ 19:00 :
Tegenwoordig hoef je niet meer inwendig onderzocht te worden voor de pil, als je dat soms bedoelde. En alleen voor de Diane 35 heb je nog een herhalingsrecept nodig, heb je die pil soms toevallig? Zo ja, dan moet je de volgende keer even een recept halen bij de huisarts. Zo niet, dan heb ik geen idee waarvoor je naar de dokter zou moeten.
Oud 29-11-2004, 13:29
Buffy
Buffy is offline
ik heb het niet als pijnlijk ervaren, je voelt dat de boel wel wat wordt opgerekt door die eendenbek maar dat is ook alles. doe maar wel een inlegkruisje in, want na die tijd heb ik heel veel afscheiding verloren.
Oud 29-11-2004, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 27-11-2004 @ 20:31 :
En alleen voor de Diane 35 heb je nog een herhalingsrecept nodig, heb je die pil soms toevallig?
\
Volgens mij hebben mijn moeder en zusje ook nog een herhalingsrecept nodig en die hebben geen Diane35.

En inwendig onderzoek gebeurd volgens mij zelden als mensen aan de pil gaan...meestal stelt de dokter alleen wat vragen (in Nederland dan)...
Oud 01-12-2004, 07:43
Melig-Meissiej
ik gebruik niet de diana35
Ik heb een van de lichtste pillen (weet nie hoe die heet)
Vorige keer toen ik een nieuwe serie ging halen kwam ik net van de dokter vandaan, en toen zei die apotheker dat ik eigenlijk eerst opnieuw naar de dokter moest voordat ik nieuwe kreeg, maar omdat ik er net vandaan kwam kreeg ik nog wel voor 6mnd mee..
Er staat nu ook op dat doosje dat ik er geen herhaling meer op heb.. beetje raar
Oud 01-12-2004, 08:08
Verwijderd
Ik bel de dokter ook alleen maar op (de herhaalreceptenlijn dan) en dan kan ik de pil voor 3 maanden afhalen.
Oud 01-12-2004, 09:30
marrel
marrel is offline
k weet dat mijn moeder het ooit heeft gehad en die zei dat het geen pijn deed, alleen vreemd gevoel
Oud 01-12-2004, 11:02
Melig-Meissiej
Citaat:
Leonoor schreef op 01-12-2004 @ 09:08 :
Ik bel de dokter ook alleen maar op (de herhaalreceptenlijn dan) en dan kan ik de pil voor 3 maanden afhalen.
ja maar ik ben al 3jaar ofzo aan de pil
verder nooit terug gemoeten naar de dokter
naja.. na het eerste doosje ofzo..
dusja, vind het beetje raar dat ik nu opeens na 3jr terug moet..
Oud 02-06-2007, 11:24
fib
fib is offline
Ondanks dit topic inmiddels al heel wat maanden oud is vroeg ik me af of jullie je benen in van die beugels moesten leggen of gewoon op de behandeltafel?
Oud 02-06-2007, 14:19
ekki
ekki is offline
Citaat:
fib schreef op 02-06-2007 @ 12:24 :
Ondanks dit topic inmiddels al heel wat maanden oud is vroeg ik me af of jullie je benen in van die beugels moesten leggen of gewoon op de behandeltafel?
Mjah, we houden niet zo van topics uppen van 3 jaar oud. Dus daarom gooi ik er een slotje op.

Regels voor berichten