Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2007, 17:43
Verwijderd
Hallo

Ik ben een jongen van 16 jaar. Ik zag ergens op internet een meisje en dacht dat zij ook 16 was dus ik had haar msn gevraagd. Toen zei ze daar dat ze 12 was. Op zich natuurlijk gewoon leuk om mee te msn-en.

Ik vind haar heel aardig en zij vind mij leuk en ze heeft me gevraagd. Wat moet ik nu doen? Het leeftijdsverschil is behoorlijk: 4,2 jaar...

graag reacties aub!

alvast bedankt.
groete, Ronald
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2007, 17:47
luchtballon
luchtballon is offline
als 'ze je vraagt' moet je er vanaf blijven.
sowieso, 12? Wat denk je te gaan doen met je verkering?
Oud 11-06-2007, 17:49
Verwijderd
ze is niet zo kinderlijk meer ofzoiets, verder weet ik het ook niet helemaal. daarom vraag ik hier hulp
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 17:50
Lotte
Lotte is offline
Als je haar goed behandelt is het geen probleem lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 17:52
Verwijderd
@ Lotte: natuurlijk zal ik haar goed behandelen, dat is het probleem niet. Maar vraag me af of het wel kan.

@ Moonbeam: ja, vond t zelf ook een klein betje raar
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 17:52
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Pino1990 schreef op 11-06-2007 @ 18:49 :
ze is niet zo kinderlijk meer ofzoiets, verder weet ik het ook niet helemaal. daarom vraag ik hier hulp
Ze 'heeft je gevraagd'. Ze is 12. damn.
De mensen in mijn brugklas vroeger die iets hadden met 16jarigen waren de meisjes die vooral zichzelf erg volwassen vonden en toevallig al redelijk wat tieten hadden. En de jongens waren niet bepaald de slimsten. Ik heb dat nooit anders gezien.
Maar doe wat je niet laten kan, misschien loop jij wel 4 jaar achter.
Oud 11-06-2007, 17:54
Yana
Yana is offline
Het lijkt me niet zo verstandig.. 12 is natuurlijk nog wel heel jong, dan moet je nog niet echt aan relaties beginnen.. Ik denk dat het voor jou ook veel leuker is om iemand van je eigen leeftijd te hebben.

Als je niet echt hopeloos verliefd op haar bent (wat ik denk, anders had je wel geweten wat je moest doen ) dan zou ik gewoon alleen maar vriendschappelijk met haar omgaan.
Oud 11-06-2007, 17:56
Verwijderd
Ja, ze heeft mij gevraagd en ja ze is 12. Vond ik ook raar.
"En de jongens waren niet bepaald de slimsten." sorry, maar daar ga ik niet op in
Ik loop niet 4 jaar achter, maar wil gewoon wat tips.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Lotte schreef op 11-06-2007 @ 18:50 :
Citaat:
Yana schreef op 11-06-2007 @ 18:54 :
Het lijkt me niet zo verstandig.. 12 is natuurlijk nog wel heel jong, dan moet je nog niet echt aan relaties beginnen.. Ik denk dat het voor jou ook veel leuker is om iemand van je eigen leeftijd te hebben.

Als je niet echt hopeloos verliefd op haar bent (wat ik denk, anders had je wel geweten wat je moest doen ) dan zou ik gewoon alleen maar vriendschappelijk met haar omgaan.
Dank jullie, hier heb ik wel wat aan. Andere tips of iemand die het herkent?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 18:06
Verwijderd
Nog helemaal afgezien van haar leeftijd, zou ik sowieso niet iets beginnen met iemand als je niet echt verliefd bent op haar. Dat lijk je niet echt te zijn, dus lijkt het me om alleen die reden al niet verstandig. Het feit dat zij 12 is daar nog bij bekeken, zie ik geen enkele reden waarom je het wel zou doen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 11-06-2007 @ 19:06 :
Nog helemaal afgezien van haar leeftijd, zou ik sowieso niet iets beginnen met iemand als je niet echt verliefd bent op haar. Dat lijk je niet echt te zijn, dus lijkt het me om alleen die reden al niet verstandig. Het feit dat zij 12 is daar nog bij bekeken, zie ik geen enkele reden waarom je het wel zou doen.
Hier ben ik het mee eens.

Als je nou verliefd op haar zou zijn zou ik zeggen: probeer het, doe rustig aan, je ziet wel waar het schip strandt. Maar als je haar alleen maar aardig vindt, laat dan maar zitten.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 18:58
Verwijderd
Ach, het probleem hier is niet zo zeer het leeftijdsverschil maar meer het feit dat zij 12 is. Bij 18 en 22 kraait er niemand naar natuurlijk. Tja, ik weet het niet, het ligt heel erg aan personen. Maar inderdaad, wat wil je gaan doen? Handje vasthouden? Af en toe een kusje? Ik denk dat jij met hele andere dingen bezig bent. Bovendien zijn de jaren tussen 12 en 16 heel erg puberig en ben je druk bezig met je ontwikkelen, dus ik denk niet dat het zo'n goed idee is .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 20:23
Vice
Vice is offline
Als jullie allebei verliefd zijn, kun je het gewoon proberen.
Oud 11-06-2007, 20:49
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Het punt is idd dat zij 12 is. Ik weet niet precies hoe ze is, maar als ze een beetje normaal ontwikkelt kun je er vanuit gaan dat ze komende tijd veel ontwikkelingen door gaat maken. Misschien was ze er vroeg bij, kan natuurlijk ook.

Beide zijn jullie nog niet meerderjarig, maar ook door die ontwikkelingen heb ik bij 12 nog het idee van een kind...
Oud 11-06-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 11-06-2007 @ 21:49 :
Beide zijn jullie nog niet meerderjarig, ...
Wat bedoel je daar mee?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:00
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Nou ja, dat jullie technisch beide 'kinderen' zijn. Maar een 12 jarige zie ik meer als kind dan een 16jarige
Oud 11-06-2007, 21:01
Verwijderd
oh zo

Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 21:23
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Lotte schreef op 11-06-2007 @ 18:50 :
Maar wat als Pino1990 bijvoorbeeld 42 jaar blijkt te zijn, maar zich als een 12 jarige voordoet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 11-06-2007 @ 22:23 :
Maar wat als Pino1990 bijvoorbeeld 42 jaar blijkt te zijn, maar zich als een 12 jarige voordoet.
Dan heb jij het fout want ik doe me als 16 voor

Nee hoor, ben echt 16
Met citaat reageren
Oud 11-06-2007, 22:32
Verwijderd
Ik zou nog een jaartje of 2 wachten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 00:07
Verwijderd
Als dat meisje niet in navolging van dr grote zussen of foute vrienden al een of andere Randstedelijke breazerslet is en dus, zoals de meeste twaalfjarigen, nog een kind is, denk ik dat je het beter kan laten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 04:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zit terug te denken naar toen ik 12 jaar was. Toen had ik een jeugdliefde voor een andere 12 jarige
Maar toen ik 13 was, was ik wel verliefd op een jongen van 16. Daar is uiteindelijk ook wel wat voorgevallen en daar heb ik nooit spijt van gehad. Maar aan seks was ik toen echt nog niet toe

Kortom: ben je echt verliefd? (Als ik namelijk echt verliefd ben, heb ik maling aan de meningen van anderen )
Je vraagt om onze mening, en nee, het is niet verstandig, maar als je er echt voor wil gaan en je voorzichtig bent, hou ik je niet tegen
Oud 12-06-2007, 06:32
Verwijderd
als je ECHT gek op dr bent, doen. Maar het komt niet zo over en om nou zo veel dingen op t spel te zetten (Je hebt grote kans dat je ouders er tegen zijn en je daar mot mee krijgt, grote kans dat je vrienden je recht in je gezicht uitlachen etc.) voor een relatie waarvan je toch weet dat het niet serieus is en er geen echte "vlinders" zijn is niet het snuggerste wat je kan doen imo..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 09:45
Lyne
Lyne is offline
Hmm, mijn zusje is ook twaalf, en ik werk samen met veel jongens van 16. Ik zou die jongens van 16 niet samen willen zien met mijn zusje van 12, omdat die geestelijk veel verder zijn als de gemiddelde 12-jarige (al denken die kutjes van tegenwoordig dat ze al 15 zijn).

Het gaat idd niet echt om het leeftijdsverschil, maar meer dat ik iemand van 12 niet oud genoeg vind om iets te hebben met iemand van 16.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 09:56
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-06-2007 @ 05:58 :
Ik zit terug te denken naar toen ik 12 jaar was. Toen had ik een jeugdliefde voor een andere 12 jarige

Je vraagt om onze mening, en nee, het is niet verstandig, maar als je er echt voor wil gaan en je voorzichtig bent, hou ik je niet tegen
Oh ja, op een jongen uit mijn klas. Haha, ik heb hem toen ook nog gevraagd, maar hij wilde niet. Whehe.

En verder sluit ik me bij de laatste zin aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2007, 17:16
Verwijderd
Als je echt gek en verliefd op haar bent dan is het de moeite waard om er over na te denken. Maar om nou met iemand wat te nemen omdat ze gezellig kletsen kan op msn en omdat ze je 'gevraagd' heeft... Ik vind dat persoonlijk niet zo'n sterke reden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 20:12
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Nala schreef op 12-06-2007 @ 18:16 :
Maar om nou met iemand wat te nemen omdat ze gezellig kletsen kan op msn en omdat ze je 'gevraagd' heeft... Ik vind dat persoonlijk niet zo'n sterke reden.
idd, als het kind 16 was geweest had ik het ook afgeraden. wat is dit nou weer voor onzin
Oud 12-06-2007, 20:51
bamboocha
bamboocha is offline
M'n nichtje van 12 speelt nog met poppen.. Die zie ik niet met iemand van 16 samen

Maargoed.. iedere 12jarige is anders.. Tegenwoordig heb je genoeg 12jarige-BreEzAhSsSs.. Dus als je daar van houd..
Oud 12-06-2007, 21:15
Verwijderd
Ik kom nog wel eens op het brugklasgebouw van onze school en die meisjes zijn heel anders als toen ik in de 1e zat...

Het is in ieder geval geen breezersletje, dat is zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 08:25
Toddish
Toddish is offline
Maar ook als je kijkt op sexueel gebied neem ik aan dat je daar ook al interesses in krijgt. En het lijkt me niet echt handig om je eerst (of mischien al vaker) keer het met een meisje van 12 jaar te gaan doen....
Verder leeftijd hoeft een relatie niet te niet te doen, maar meisjes van 12 zijn nog al wispelturig. De ene dag zijn ze smoorverliefd de volgende dag in een keer niet meer.
Zelf zou ik het niet doen, omdat ze te jong is en omdat als je al wat met haar neemt direct ook aan haar vriendenkring vast zit. En die zijn ook allemaal 12.....
Oud 13-06-2007, 08:29
Verwijderd
sommige mensen hebben het over seks, maar hee, dan moet hij haar wel eerst ontmoeten
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 08:36
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-06-2007 @ 09:29 :
sommige mensen hebben het over seks, maar hee, dan moet hij haar wel eerst ontmoeten
Idd als het over msn gaat.... Zal het nog een heftige relatie worden
Oud 13-06-2007, 09:04
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Oh, hij heeft haar natuurlijk nog niet gemeet!
Doe dat eerst maar kerel, voor hetzelfde geld is ze 44.
Oud 13-06-2007, 09:06
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 13-06-2007 @ 10:04 :
Oh, hij heeft haar natuurlijk nog niet gemeet!
Doe dat eerst maar kerel, voor hetzelfde geld is ze 44.
Zou opzich wel sneu zijn. Maar even terug komend als hij haar nog nooit heeft gezien en zij vraagt hem dan al. Hoe serieus kan zo'n relatie worden? En nooit via msn een relatie op starten want dan blijft hij daar meestal ook. Een meisje in het echt versieren is veel leuker, en je houd er ook nog meer van over.
Oud 13-06-2007, 14:49
smvs
smvs is offline
als ze secundaire geslachtskenmerken heeft is het goed joh
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 15:02
Daboman
Daboman is offline
Ik vraag me af of iemand van 12 weet wat ze bedoelt als ze iemand "vraagt". Ik ken er genoeg die het niet door zouden hebben. Die zijn nu alweer wat ouder, maar toch. Die mensen kan ik nog steeds niet helemaal serieus nemen
Oud 13-06-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
smvs schreef op 13-06-2007 @ 15:49 :
als ze secundaire geslachtskenmerken heeft is het goed joh
lol
Citaat:
Ik vraag me af of iemand van 12 weet wat ze bedoelt als ze iemand "vraagt".
dat weet ze wel, weet ik zeker
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:06
Verwijderd
Maargoed, wat heb je nu gedaan dan? Want het lijkt me dat als ze het 2 dagen geleden gevraagd heeft je nu wel antwoord hebt gegeven
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 17:25
Verwijderd
Heb haar vandaag nog niet gesproken: lange dag op school + een toetsweek morgen. Ik ga het haar morgen zeggen. En wat, daar moet ik nog ff over denken.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 19:50
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
Toddish schreef op 13-06-2007 @ 10:06 :
Zou opzich wel sneu zijn. Maar even terug komend als hij haar nog nooit heeft gezien en zij vraagt hem dan al. Hoe serieus kan zo'n relatie worden? En nooit via msn een relatie op starten want dan blijft hij daar meestal ook. Een meisje in het echt versieren is veel leuker, en je houd er ook nog meer van over.
Heb zelf ook een hele tijd gepmd/msnd met huidige vriend maar toen hadden we nog geen relatie. Om verliefd te worden is iemand irl kennen voor mij toch wel vrij cruciaal.
Oud 14-06-2007, 12:22
igfy
igfy is offline
Tja als ik aan mezelf denk toen ik 12 was, zou ik zeggen, niet doen. Ik was daar echt nog te jong voor geweest.

Verder hoorde ik laatst ergens dat in sommige milieu's de gemiddelde leeftijd bij ontmaagding nog maar 13 is, dus daar zit je dan niet zo ver vanaf....
Oud 14-06-2007, 18:56
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 13-06-2007 @ 20:50 :
Heb zelf ook een hele tijd gepmd/msnd met huidige vriend maar toen hadden we nog geen relatie. Om verliefd te worden is iemand irl kennen voor mij toch wel vrij cruciaal.
Klopt maar je moet wel toegeven als je nog in het begin van en uitbloeiden liefdesfestijn zit. Dat je dan mischien een beetje verlegen bent in zo'n geval is een relatie opstarten op msn veel makkenlijker. Op msn kun je zijn wie je bent.
Oud 14-06-2007, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Toddish schreef op 14-06-2007 @ 19:56 :
Op msn kun je zijn wie je bent.
En ook totaal anders zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 23:55
Fantôme
Fantôme is offline
Hoi Pino,

Ik denk op zich dat het aantal jaar leeftijdsverschil jullie probleem niet is. Het gaat eerder om het verschil van ontwikkelingsfase waarin jullie (waarschijnlijk) zitten. Nu ontwikkeld iedereen zich anders en op een ander tempo, maar over het algemeen is zij nog maar net in de puberteitfase. Alles wat met de volwassenwereld (om het zo te zeggen) te maken heeft is zij net enigzins aan het ontdekken. Ze gaat hier nog veel in ontdekken en haar mening over dingen nog véél vaker bijstellen.
Jij hebt deze fase al enkele jaren doorgemaakt. Je bent 16, in de late puberteit en neigt al meer naar de grens van (jong)volwassenheid. Zij is waarschijnlijk nog veel met het ontdekken van zichzelf bezig (en dan meer gericht ook op haar lichaam e.d.) en jij bent al meer op zoek naar wie je echt bent, wat je wilt (als beroep, je toekomst dat soort geswets ), hoe je staat in een groep en hoe je denkt over allerlei maatschappelijke onderwerpen. Dat zijn dingen waar zij zich misschien binnenkort eens mee bezig gaat houden.

om een lang verhaal kort te maken... in de puberteit (damn, ik klink oud!) ontwikkel je zo snel en maak je zoveel veranderingen door dat vier jaar verschil groot kan zijn. Op latere leeftijd maak je een veel minder snelle ontwikkeling door, waardoor 4 jaar een minder groot probleem is.

Ik zou je adviseren er alleen voor te gaan als je echt helemaal gek op haar bent (omdat je écht veel voor jullie relatie zal moeten doen denk ik) en het anders toch niet aan te gaan...
Reageren

Regels voor berichten