Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb dat gevoel niet hoor of enige behoefte naar macht, hoe verklaar je dat dan?. Je stelling dat de mens van nature op macht uit is gaat bij mij iig niet op. Of heb je een andere definitie van macht? Want je zou wel kunnen stellen dat ieder mens de behoefte heeft macht te hebben over zijn 'eigen' leven. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar zo'n 80% van alle conflicten gaan over religie gok ik. (de rest over het al dan niet onafhankelijk worden van een of ander gebiedsdeel)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik geloof in de bijdrage van :
http://www.exchanges4peace.org Het lijkt kleinschalig, maar het maakt volgens mij wel een groot verschil. Alles begint immers bij jou en mij. Geloof je hier ook in, doe dan mee en stuur zeker een uitnodiging naar iedereen die je kent. België staat trouwens op de 8 ste plaats, nog even en we halen de US in :-) |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 23:09. |
![]() |
|
![]() |
kettingbrief???
eerder een statement, een overtuiging. Ik geloof dat vriendschappen tussen personen inderdaad bijdragen tot begrip en dat begrip bijdraagt tot vrede. Het initiatief komt trouwens van AFS (zie http://www.afs.org of http://www.afsvlaanderen.be voor de vlaamse versie) Ik heb zelf deelgenomen aan zo een uitwisseling en kan je garanderen dat je ogen opengaan met zo een ervaring. Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 22:05. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en het dierenleed stopt zo ook |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Hee, wat vind je van mijn nieuwe schoenen?" -"Lelijk. Je hebt trouwens een rotkop en je bent echt dom als je zo veel betaalt voor zulke kutschoenen." |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeg - gewoon iedereen afmaken. Hoppa, direct wereldvrede ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor een SGP'er is het bijvoorbeeld doodnormaal om mensen te onderdrukken als hij er de kans voor krijgt. Pa heeft bij hem er immers toen hij klein met de riem ingeslagen dat dat goed is en juist hoort, omdat zij de enige ware vertegenwoordigers van het geloof zijn. Dan gaat er echt geen 'geweten' knagen hoor. Geweten is iets dat is aangeleerd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik baal ervan dat je het gelijk de grond intrapt, het is niet iets dat ik even heb verzonnen net. Ik moet wel toegeven dat het weinig merkbaar is dat mensen een geweten hebben nu en in de geschiedenis. Ik ben er van overtuigd dat ieder mens een geweten heeft, alleen denk ik dat mensen het soms niet aankunnen om hun geweten/de waarheid over zichzelf te weten te komen omdat dat niet altijd leuk is en soms zelfs walgelijk. Dat er mensen zijn die dingen doen die niet door de beugel kunnen (de wereld van alledag), zegt voor mij niet dat ze geen geweten hebben, maar het niet aankunnen/willen ernaar te luisteren. Je voorbeeld van kindermishandeling gaat wat mij betreft niet op. Een kind voelt haarfijn aan wat voor sfeer er hangt. Een kind zal merken dat er iets niet in de haak is als zulke dingen gebeuren (mishandeling) ook al weet hij niet precies waar de schoen knelt. Ik denk dat iedereen een geweten heeft, maar het ons juist wordt afgeleerd er naar te luisteren. Naar het geweten luisteren is denk ik niet het moeilijkst. Alleen zitten er consequenties aan, je gedrag zal ook moeten veranderen anders heeft het geen zin, althans, niet op lange termijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En is dat alles wat je erop te zeggen hebt? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is ook geen vraag van filosofie, zoals jij ervan maakt, maar gewoon een feitelijke vraag. En dan blijkt dat mensen geen voorgeprogrammeerd orgaan hebben dat bepaald wat goed en slecht is. Wel kan je zo iemand iets aanleren, en wegen sommige instinctieve zaken zwaarder mee. Als ik een Viking was geweest een aantal eeuwen geleden, dan had mijn geweten aan me geknaagd als het niet lukte om genoeg te plunderen, of het niet lukte om die lastige inboorling die weerstand bood te vermoorden. Zoiets geeft al aan dat jouw versie van geweten simpelweg niet bestaat.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof. DjangoVaal | 157 | 09-05-2007 23:08 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote Israel/PA topic - deel IV Gatara | 100 | 02-12-2003 14:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen. the atmosfere | 154 | 17-08-2003 15:43 | |
Stelling: Zelfde geloof leidt tot utopia Evito | 31 | 24-02-2003 12:26 |