Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2006, 10:03
gewoonmax
gewoonmax is offline
Mijn vader betaalt als ik klaar ben met de havo een reis naar waar ik maar wil! Hoe mooi is dat dan

Nu zat ik dus te denken aan china. Kan me daar nog verder in martial arts verdiepen en chinees leren. Toch kost dit wel erg veel moeite en een rondreis met zn 2en in de auto of met de trein is ook niet weg. Europa doorreizen ofzo. Of misschien iemand een ander idee?
Oud 27-08-2006, 16:32
Gothic
Gothic is offline
kijk eens verder dan je neus lang is!

verre bestemmingen en daar staat vanalles over china
Oud 27-08-2006, 18:01
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 27-08-2006 @ 11:03 :
Mijn vader betaalt als ik klaar ben met de havo een reis naar waar ik maar wil! Hoe mooi is dat dan

Nu zat ik dus te denken aan china. Kan me daar nog verder in martial arts verdiepen en chinees leren. Toch kost dit wel erg veel moeite en een rondreis met zn 2en in de auto of met de trein is ook niet weg. Europa doorreizen ofzo. Of misschien iemand een ander idee?
Ik denk dat ze qua martial arts in china, hele hoge eisen stellen. Kun je beter naar Hong kong gaan en een wat verwesterde kung fu meester zoeken, of zuid-korea.

Ik zou naar istanbul gaan, vanaf daar naar teheran, iran, daarna naar kazachstan, dan naar china en dan richting Hong Kong en vanaf daar de vliegtuig naar huis nemen.
Oud 27-08-2006, 19:03
Kali
Kali is offline
Vergeet niet dat je in China veel met de staat moet doen, dat veel geregeld is en dat chinezen amper engels spreken ...
Oud 27-08-2006, 19:54
akumabito
akumabito is offline
Rondreizen zal sowieso lastig worden.. voor zover ik weet heeft China een visum regeling waarbij je ruim vantevoren moet doorgeven exact op welke dag je in welke plaats bent, inclusief verblijfsadres. Rondreizen op eigen houtje zit er dan ook niet in denk ik.. (maar wellicht klets ik maar uit m'n nek)

Daarbij sluit ik me aan bij de eerdere commentaren: in China (vooral buiten de grote steden) zul je te maken krijgen met enorme taalproblemen waardoor het rondreizen toch wel lastig wordt.. simpel voorbeeld: weet jij hoe 'hotel' of 'jeugdherberg' geschreven worden in het Chinees? Om over andere borden maar te zwijgen.. (plaatsnamen bijvoorbeeld.. of het verschil tussen 'sneltrein'en 'stoptrein' als je met de trein het land door zou willen)

Over de martial arts: de meeste scholen zijn vrij klein, en daardoor Uberhaupt al lastig te vinden. De gouden gids helpt ook niet echt, tenzij je Chinees zou kunnen lezen.. daarbij werken veel van die scholen op community niveau waarbij nieuwe leden van buitenaf alleen geaccepteerd worden als ze worden geintroduceerd door bestaande leden.. verder heb je hier natuurlijk ook de gebruikelijke taalproblemen..

In de grotere steden heb je wel een groot aantal verwesterde scholen waar vooral les gegeven wordt in Wing Chun kung-fu en natuurlijk Tai Chi. Zeker in Beijing en Shanghai zou het niet lastig moeten zijn om een engelstalige les te vinden..
Oud 28-08-2006, 19:05
gewoonmax
gewoonmax is offline
Die hoge eisen in martial arts vind ik juist zo aan china. Ik denk dat ik inderdaad het beste in 1 grote stad kan verblijven en daar dan kan trainen bij verschillende scholen ofzo. En dan misschien engelse les geven voor de kosten. Denk namelijk wel dat dat een stuk duurder is. Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die er al eens is geweest, chinees spreekt en goede plaatsen weet. Zou het een heeel stuk makkelijker maken.. Misschien kom ik nog wel iemand tegen..
Oud 28-08-2006, 19:22
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 28-08-2006 @ 20:05 :
Die hoge eisen in martial arts vind ik juist zo aan china. Ik denk dat ik inderdaad het beste in 1 grote stad kan verblijven en daar dan kan trainen bij verschillende scholen ofzo. En dan misschien engelse les geven voor de kosten. Denk namelijk wel dat dat een stuk duurder is. Ik zou eigenlijk iemand moeten vinden die er al eens is geweest, chinees spreekt en goede plaatsen weet. Zou het een heeel stuk makkelijker maken.. Misschien kom ik nog wel iemand tegen..
Ik heb een vriend, die ik je kan aanraden, die verblijft echter op dit moment in kazachstan, zich klaarmakend voor zn 2e reis door china. Haast je
Oud 30-08-2006, 17:30
Dith
Dith is offline
Ik ben bang dat je het allemaal iets te simpel ziet.
Oud 30-08-2006, 23:39
Verwijderd
Volgens mij kun je beter zoiets doen en als het naar meer smaakt later zelf iets uitstippelen

http://www.kilroytravels.nl/Azi%c3%a...ture+tours.htm

http://www.kilroytravels.nl/Azi%c3%a...ture+tours.htm

http://www.koningaap.nl/www/index.ph...eiscode=GRKCSD

http://www.koningaap.nl/www/index.ph...eiscode=GRKCJH

Koning Aap heeft nog meer, maar dat moet je zelf maar even bekijken.
Oud 31-08-2006, 07:55
issie88
issie88 is offline
japan
Oud 31-08-2006, 08:13
gewoonmax
gewoonmax is offline
Ja, zo'n geregelde rondreis is natuurlijk altijd beter voor zo'n 1e keer naar china, maar ben bang dat ik dan niet veel van de martial arts mee zal krijgen . Oja, japans is makkelijker maar ik wil toch echt naar china.
Oud 31-08-2006, 10:49
Kali
Kali is offline
Citaat:
maxman schreef op 31-08-2006 @ 09:13 :
Ja, zo'n geregelde rondreis is natuurlijk altijd beter voor zo'n 1e keer naar china, maar ben bang dat ik dan niet veel van de martial arts mee zal krijgen . Oja, japans is makkelijker maar ik wil toch echt naar china.

ik vrees dat je het alleen helemaal niet mee zal krijgen of toch moeilijk
je ziet het allemaal te makkelijk, in de meeste landen spreken ze in de steden ietwat engels, in china amper ...
en vergeet het monopolie van de staat ook niet.

Chinees leren? een basisschoolstudent moet op zen 12e 3000 karakters kennen, elk karakter was dacht ik een lettergreep of woord, ik zie je niet in een jaar chinees leren (en alsook dat ze je ginder zullen verstaan)
Oud 26-09-2006, 12:07
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
Kali schreef op 31-08-2006 @ 11:49 :
ik vrees dat je het alleen helemaal niet mee zal krijgen of toch moeilijk
je ziet het allemaal te makkelijk, in de meeste landen spreken ze in de steden ietwat engels, in china amper ...
en vergeet het monopolie van de staat ook niet.

Chinees leren? een basisschoolstudent moet op zen 12e 3000 karakters kennen, elk karakter was dacht ik een lettergreep of woord, ik zie je niet in een jaar chinees leren (en alsook dat ze je ginder zullen verstaan)
Chinees leren is nog wel te doen. Alleen het spreken en luisteren dan he. Schrijven ga ik maar niet aan beginnen beter
Oud 01-10-2006, 20:24
Verwijderd
Citaat:
maxman schreef op 26-09-2006 @ 13:07 :Chinees leren is nog wel te doen. Alleen het spreken en luisteren dan he. Schrijven ga ik maar niet aan beginnen beter
Dude, ik ben zelf chinees en als ik jou was zou ik een ander land kiezen. China is niet een land waar je als blank iemand even komt rondhuppelen. Chinees leren duurt bij een gemiddelde nederlandse student 2 a 3 jaar. En verwacht niet dat je het vloeiend zult verstaan en praten. In china praten ze vernaggelt chinees vanwege al de dialecten die er zijn.

Zelf ga ik aankomende zomervakantie naar taiwan voor de martial arts. Je kan martial arts in china vergeten, tenzij het een school is die gericht is op buitenlanders. Ik ga zelf dus 6 weken taekwondo trainen in taiwan, maar dat is alleen maar mogelijk omdat ik chinees kan praten.

En als je dan toch besluit om te gaan heb je zeker weten een gids nodig. Als blank wordt je helemaal dood opgelicht. Veel plezier joh. Ik zou amerika kiezen.

Citaat:
akumabito schreef op 27-08-2006 @ 20:54 :
In de grotere steden heb je wel een groot aantal verwesterde scholen waar vooral les gegeven wordt in Wing Chun kung-fu en natuurlijk Tai Chi. Zeker in Beijing en Shanghai zou het niet lastig moeten zijn om een engelstalige les te vinden..
Dat is natuurlijk wel zo. Het niveau ligt dan misschien wat hoger maar je mist de unieke ervaring van een puur chinese school. Die lessen zijn georienteerd op buitenlanders, dus verwacht dan niet een traditionele les. Dan kan je imo net zo goed naar een school hier gaan. Veel mensen willen graag martial arts in het buitenland vanwege de discipline.

Laatst gewijzigd op 01-10-2006 om 20:29.
Oud 03-10-2006, 21:32
Crimson
Crimson is offline
Ik zou naar Tobago gaan, lijkt me veel leuker dan China.
Oud 03-10-2006, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Crimson schreef op 03-10-2006 @ 22:32 :
Ik zou naar Tobago gaan, lijkt me veel leuker dan China.
Link Tobago/China
Oud 10-12-2006, 09:39
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 01-10-2006 @ 21:24 :
Dude, ik ben zelf chinees en als ik jou was zou ik een ander land kiezen. China is niet een land waar je als blank iemand even komt rondhuppelen. Chinees leren duurt bij een gemiddelde nederlandse student 2 a 3 jaar. En verwacht niet dat je het vloeiend zult verstaan en praten. In china praten ze vernaggelt chinees vanwege al de dialecten die er zijn.

Zelf ga ik aankomende zomervakantie naar taiwan voor de martial arts. Je kan martial arts in china vergeten, tenzij het een school is die gericht is op buitenlanders. Ik ga zelf dus 6 weken taekwondo trainen in taiwan, maar dat is alleen maar mogelijk omdat ik chinees kan praten.

En als je dan toch besluit om te gaan heb je zeker weten een gids nodig. Als blank wordt je helemaal dood opgelicht. Veel plezier joh. Ik zou amerika kiezen.

Dat is natuurlijk wel zo. Het niveau ligt dan misschien wat hoger maar je mist de unieke ervaring van een puur chinese school. Die lessen zijn georienteerd op buitenlanders, dus verwacht dan niet een traditionele les. Dan kan je imo net zo goed naar een school hier gaan. Veel mensen willen graag martial arts in het buitenland vanwege de discipline.
Dat is ook vooral de reden waarom ik er zo sterk over zit te twijfelen. Ik ga in ieder geval niet meer dit jaar. Misschien na mijn komende hbo opleiding en dus over 4 a 5 jaar. Dan heb ik nog tijd om contacten te kunnen leggen in china en om wat taal te leren. Maar ook dat is allemaal nog niet zeker. Bedankt voor je tips in ieder geval.
Oud 21-12-2006, 18:56
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Rondreizen op eigen houtje zit er dan ook niet in denk ik.. (maar wellicht klets ik maar uit m'n nek)
Ja.
Oud 22-12-2006, 17:47
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
waar wil hje naartoe en dan daar naartoe gaan
Oud 29-03-2007, 14:07
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Rondreizen zal sowieso lastig worden.. voor zover ik weet heeft China een visum regeling waarbij je ruim vantevoren moet doorgeven exact op welke dag je in welke plaats bent, inclusief verblijfsadres. Rondreizen op eigen houtje zit er dan ook niet in denk ik.. (maar wellicht klets ik maar uit m'n nek)
In Rusland heb je wel een dergelijke regeling. In China kun je prima op eigen houtje gaan reizen. Met wat plaatjes van een hotel, trein, eten, die je aan de taxi chauffeur laat zien is het geen probleem.

Citaat:
gewoonmax schreef op 10-12-2006 @ 10:39 :
Ik ga in ieder geval niet meer dit jaar. Misschien na mijn komende hbo opleiding en dus over 4 a 5 jaar.
Hmm, van uitstel komt afstel zeggen ze...
Oud 03-04-2007, 12:25
kikounette
kikounette is offline
china is tof. veel geregel, dat zeker maar echt de moeite waard.
ik zit er nu, in Nanchang om precies te zijn, ik werk hier op de universiteit, en hoewel de stad smerig is en ik echt geen woord chinees spreek heb ik daardoor nog geen enkel probleem ondervonden. waar je op moet rekenen is dat chinezen hier wat laks zijn en dus kan het soms even duren voordat je iets geregeld krijgt(mijn internet bijvoorbeeld) maar bij rondreizen heb je daar geen last van, zo schijnt.
chinees leren : succes vriend. haha. voor ik hierheen kwam heb ik lessen gevolgd, en hier doe ik wel onwijs mn best, maar het punt met chinees is dat je in iedere stad een ander chinees hebt, en wanneer jij dan eindelijk iets kunt zeggen, verstaat geen mens je.
maar voor zover ik weet heeft iedere middel-tot grote stad wel een universiteit waar je als buitenlander ook een cursus chinees(mandarijn of kantonees ligt eraan waar je bent) kunt volgen.
maar toch... china is aan te raden...maar niet de enige plek op de wereld, denk goed na voor je op reis gaat, er zijn zoveel toffe plekken op de wereld!!
Oud 09-04-2007, 22:24
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
kikounette schreef op 03-04-2007 @ 13:25 :
ik zit er nu, in Nanchang om precies te zijn, ik werk hier op de universiteit, en hoewel de stad smerig is en ik echt geen woord chinees spreek heb ik daardoor nog geen enkel probleem ondervonden.
Off all places in China zit je in Nanchang Al liftend door China kwam ik ook in deze stad terecht voor een stop, dit omdat ik de bergen van Lushan wilde verkennen. Inderdaad niet een al te schone stad, ik kan mij een smerige markt herinneren vol vers geslachte beesten en een vloer vol bloed. Ik sliep midden in het centrum naast de Yantze rivier....als ik er weer aan terug denk wil ik eigenlijk best wel terug Veel succes daar!
Oud 12-04-2007, 17:03
G.T.C.
G.T.C. is offline
Onze Joep (je weet wel, de zakenman met zuid-amerkaanse handelswijze) heeft anders wel een schittertend mooi villa-park in Nanchang!
Oud 24-06-2007, 21:25
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 01-10-2006 @ 21:24 :
Dude, ik ben zelf chinees en als ik jou was zou ik een ander land kiezen. China is niet een land waar je als blank iemand even komt rondhuppelen.
ik ben er nochtans meerdere keren geweest en ik had geen probleem om alleen mijn weg te vinden in shanghai, spullen te kopen of te ontbijten als mijn vader naar zijn werk was hoor. xi'an, beijing, etc hetzelfde.
ben je er zelf wel eens geweest?
Oud 24-06-2007, 21:30
Verwijderd
evengoed heeft ie wel een punt , zolang je in de grote steden zit is het geen probleem maar op het moment dat je het platteland opzoekt wordt het allemaal toch wel wat lastiger.
Advertentie
Oud 25-06-2007, 15:52
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
moya. schreef op 24-06-2007 @ 22:30 :
evengoed heeft ie wel een punt , zolang je in de grote steden zit is het geen probleem maar op het moment dat je het platteland opzoekt wordt het allemaal toch wel wat lastiger.
ligt eraan. ik heb gemerkt dat waar je ook komt ze altijd wel de moeite nemen om zich dan wel met handen & voeten verstaanbaar te maken.
Oud 25-06-2007, 17:11
Verwijderd
dat is ook zeker waar , het kan alleen wat tricky zijn soms
Oud 29-07-2007, 21:21
battlestar
battlestar is offline
Ga volgende week (oa. Beijing, Shanghai, Xi'an) en kan niet wachten
Oud 12-08-2007, 04:54
Verwijderd
Citaat:
Haligh schreef op 24-06-2007 @ 22:25 :
ik ben er nochtans meerdere keren geweest en ik had geen probleem om alleen mijn weg te vinden in shanghai, spullen te kopen of te ontbijten als mijn vader naar zijn werk was hoor. xi'an, beijing, etc hetzelfde.
ben je er zelf wel eens geweest?
Ja, meerder keren zelfs.

Goed, je praat nu alleen over shanghai. Een van de meest welvarende steden van van China. Ik doelde meer op China in het algemeen. Van stad naar stad en naar het platteland.
Advertentie

Regels voor berichten