Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kwark is inderdaad platte kaas.
Hüttenkäse is ook wel bekend als cottagecheese, dat is een hele jonge kaas, en ziet er uit als allemaal kleine witte zachte bolletjes. Heel fris en lekker op brood met bv. was bieslook. ( http://www.marions-kochbuch.de/index...ettenkaese.jpg ) |
![]() |
|
![]() |
De aldi heeft magere verse kaas (=kwark) en de match ook voor 50 ct ongeveer en de spar ook zo ongeveer (kan een paar cent schelen) en de delhaize vast ook wel maar daar weet ik de prijs zo niet uit mn hoofd
Huttekäse heb ik bij de aldi niet gevonden (maar ook niet actief naar gezocht). En pas op met light-producten! Want die zijn niet altijd even goed (goede vetten weggehaald, wel minder vet maar suiker toegevoegd of andersom, zoetstoffen (die ook niet zo gezond zijn) ipv suiker of andere trucjes). meerdere producten waar (relatief veel) eiwitten in zitten: -melk -eieren -yoghurt -vleesvervangers -peulvruchten -noten (zijn dan wel weer vrij kcal-rijk, maar wel goede vetten) -..
|
Voor vleesvervangers met veel eiwitten zorg ik al. Dingen als tofu enzo staat wel elke week op het menu.
Het is ook vooral naar zo tussendoortjes enzo dat ik opzoek ben. Nuja, eigenlijk in het algemeen voor een (meer) verzadigd gevoel te krijgen. Ik kan nu namelijk veel eten zonder dat ik verzadigd raak...en ja....zo vliegen de kilo's eraan natuurlijk. Vandaar dat ik opzoek ben naar manieren om toch een meer verzadigd gevoel te hebben...maar toch met lekkere dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Variant 1 Hüttenkäse met ui snippers, tomaat, ei, peper, zout er door heen geprakt variant 2 Hüttenkäse met zoetstof en aardbeien
||
Citaat:
Bedoel je dat je na best veel eten nog honger hebt? Of dat je gewoon nog meer op kunt? ![]()
|
Beiden eigenlijk. Maar het nog maar opkunnen, past niet meer in mn eetschema, want ik zit nu al makkelijk over de 2000kcal per dag. En ik heb echt wel minder nodig dan dat. Ik probeer wel wat te sporten om dat terug wat in orde te krijgen, maar dat is niet zo evident vind ik persoonlijk.
|
![]() |
|
Het helpt onwijs als je 's ochtends een gekookt ei eet. Dat is ook onderzocht, en ik merk het zelf ook.
Probeer verder je maag vooral te vullen met groente (tomaatje op je boterham met kaas, rauwkost erbij, meer groente in je avondeten..) dan zit je ook sneller vol heb ik gemerkt. En ook het drinken van water of thee bij je maaltijd zocht ervoor dat je sneller volzit!
|
Ik drink altijd water bij mn eten, maar dat maakt helemaal niets uit. Ik drink vaak zelfs spuitwater, omdat je daar nog voller van zit, maar daar krijg ik dan enkel maagpijn van ^^
Nog meer groenten bij mn avondeten eten, zie ik eerlijk gezegd niet zitten. Ik ben namelijk niet van plan om een kilo groenten voor mij alleen klaar te maken ^^ Ik eet sowieso een slaatje bij mn boterhammen, zodat het iets of wat meer vult, maar zelfs dat maakt niet veel uit. En eieren lust ik niet, dus dat geen optie ^^ |
![]() |
||
Citaat:
doe je niet aan psychisch eten trouwens? dan raak je sowieso niet verzadigd. ik nuttig soms koffie met 70%+ chocola (anders gaat je gezondheidseffect ook weer naar de haaien) na mijn eten ![]() |
![]() |
|
Proteine poeder door je yoghurt.. Dat heb ik een tijdje gedaan omdat het extra zou vullen.. Ik vond het ontzettend goor, maar volgens mij hielp het wel. Volgens mij is dit ook op basis van eiwitten oid.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Buikspieren jeroentje1234 | 8 | 12-10-2010 18:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #19 Bloem | 500 | 17-08-2007 10:39 | |
Eten & Drinken |