Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2007, 20:07
Verwijderd
Hoi,

Ik ga het volgende jaar tandheelkunde studeren, maar ik ben er nog niet helemaal uit waar. Ik zit nog te tobben tussen RUG en VU. Ik zet een heleboel dingen op een rijtje die ik belangrijk vind voor mijn keuze, maar een paar dingen zou ik graag willen weten van studenten:

-Hoelang zit je ongeveer per dag op de universiteit? (bij RUG en VU)
-Waarom is de uni waar jij op zit beter?

Ik ben gaan zoeken op verschillende studiekeuze sites (zoals kiesjestudie.nl en studiekeuze123.nl) en daar komt vu toch wel als 1 van de slechste uit, en rug 1 van de betere...

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2007, 21:35
Verwijderd
Bedoel je met volgend schooljaar het schooljaar: 2007/2008 of het schooljaar 2008/2009. Voor tandheelkunde is er toch een loting, dus dan ben je te laat voor het alsnog inschrijven, toch?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2007, 12:50
Verwijderd
Ja dat is waar, ik ga pas in 2008 beginnen. En ik hoef (gelukkig) niet mee te doen aan de loting, want ik zit in groep A.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2007, 10:20
lord_ralf
lord_ralf is offline
Citaat:
Flowerwheaty schreef op 05-08-2007 @ 13:50 :
Ja dat is waar, ik ga pas in 2008 beginnen. En ik hoef (gelukkig) niet mee te doen aan de loting, want ik zit in groep A.
dus je hebt een 8 gemiddeld ???

Ik ga me ook inschrijven voor tandheelkunde (begin in 2008), ma waarschijnlijk zit ik in C (7-7,5) Mijn voorkeur gaat naar Nijmegen.

Ik zoek nu eik nog een alternatief als ik wordt uitgeloot...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 10:13
Verwijderd
Jep, een 8,3.

Ja, ik denk dat nijmegen ook wel goed is, maar dat is te ver weg voor mij, ik heb nl. al huisjes op het oog of in groningen of in noord-holland.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 10:24
lord_ralf
lord_ralf is offline
je hebt je examen vwo al, als je je cijfer zo nauwkeurig weet!
Mag ik vragen wat je dit jaar gaat doen, jaartje dr tussen uit ?
Ja Groningen is voor mij té ver. Kben in maart naar voorlichtingsdag in Nijmegen geweest en leek allemaal wel leuk. dusja, Amsterdam is dan mn 2e keuze. Kheb gehoort dat de UVA beter aangeschreven staat dan de VU, vind jij dat ook?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 13:18
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik studeer zelf geen tandheelkunde, maar mijn vriend studeert tandheelkunde in Groningen.
En aangezien we samenwonen weet ik wel aardig wat af van zijn studie..
Als je specifieke vragen hebt kan je me ook even e-mailen (of op msn toevoegen) dan kan ik het altijd even voor je vragen.

Wat ik in ieder geval wel weet is dat het een erg drukke studie is. Ik denk dat je ongeveer 3 hele dagen op de universiteit bent en 2 halve dagen (soms iets meer soms iets minder).
Je hebt ook geen tentamen periode, je hebt om de 4 weken een tentamen, het jaar bestaat uit 4 blokken, opgedeeld in 2 stukken, dus je hebt 8 tentamens per jaar.
Bij de meeste studies heb je rond de tentamen-week vrij, maar bij tandheelkunde is dat niet zo, je moet dan vaak 's avonds nog leren.

Het is ook zo dat je alles moet halen, als je bijvoorbeeld het tentamen van blok 1.1 niet haalt dan mag je het jaar daarop niet aan blok 2.1 beginnen, maar moet je eerst blok 1 halen.
Als je eenmaal achter loopt kan je het (voor zover ik weet) niet meer inhalen.

Ik heb wel gemerkt dat de studie gemiddeld minder literatuur (leerwerk) heeft dan bijvoorbeeld een studie rechten of psychologie. Dat komt vooral omdat je veel praktijkuren per week hebt.

Kortom.. het is echt een studie waar je vijf dagen in de week van 8:30 tot 5 mee bezig bent.

Ik kan je niets vertellen over de VU, maar volgens mij werken ze daar met een zelfde soort systeem.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel: rooz801@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 17:31
lord_ralf
lord_ralf is offline
oke hartstikke bedankt voor deze reactie (kheb je al toegevoegd op msn )

Zelf valt Groningen zowiezo af vanwege de reistijd, maar wat je al zegt het zal ongeveer overal wel hetzelfde zijn toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten