Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ga me ook inschrijven voor tandheelkunde (begin in 2008), ma waarschijnlijk zit ik in C (7-7,5) Mijn voorkeur gaat naar Nijmegen. Ik zoek nu eik nog een alternatief als ik wordt uitgeloot... |
![]() |
|
Ik studeer zelf geen tandheelkunde, maar mijn vriend studeert tandheelkunde in Groningen.
En aangezien we samenwonen weet ik wel aardig wat af van zijn studie.. Als je specifieke vragen hebt kan je me ook even e-mailen (of op msn toevoegen) dan kan ik het altijd even voor je vragen. Wat ik in ieder geval wel weet is dat het een erg drukke studie is. Ik denk dat je ongeveer 3 hele dagen op de universiteit bent en 2 halve dagen (soms iets meer soms iets minder). Je hebt ook geen tentamen periode, je hebt om de 4 weken een tentamen, het jaar bestaat uit 4 blokken, opgedeeld in 2 stukken, dus je hebt 8 tentamens per jaar. Bij de meeste studies heb je rond de tentamen-week vrij, maar bij tandheelkunde is dat niet zo, je moet dan vaak 's avonds nog leren. Het is ook zo dat je alles moet halen, als je bijvoorbeeld het tentamen van blok 1.1 niet haalt dan mag je het jaar daarop niet aan blok 2.1 beginnen, maar moet je eerst blok 1 halen. Als je eenmaal achter loopt kan je het (voor zover ik weet) niet meer inhalen. Ik heb wel gemerkt dat de studie gemiddeld minder literatuur (leerwerk) heeft dan bijvoorbeeld een studie rechten of psychologie. Dat komt vooral omdat je veel praktijkuren per week hebt. Kortom.. het is echt een studie waar je vijf dagen in de week van 8:30 tot 5 mee bezig bent. Ik kan je niets vertellen over de VU, maar volgens mij werken ze daar met een zelfde soort systeem. Als je meer wilt weten hoor ik het wel: rooz801@hotmail.com |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
studeren in het buitenland (Hongarije) Robin_B | 5 | 31-07-2009 15:36 | |
Studeren |
Uitgeloot Wat Nu!!!! Robin_B | 1 | 23-06-2008 19:23 | |
Studeren |
Tandheelkunde RUG of VU ?! Verwijderd | 8 | 03-10-2007 22:02 | |
De Kantine |
Themafeest Verwijderd | 56 | 10-02-2006 15:53 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ANC behaalt ruime zege. Wat zal de toekomst van Zuid-Afrika zijn? Gatara | 61 | 21-04-2004 20:51 | |
Algemene schoolzaken |
Ik wil misschien Farmacie of Tandheelkunde doen. Wie kan mijn vragen beantwoorden...? Verwijderd | 3 | 14-06-2003 18:51 |