Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2007, 14:48
Verwijderd

We kunnen niet meer zonder ons mobieltje, zouden we ook niet willen. We schaffen regelmatig een nieuwe aan, maar waar blijven die oude telefoons?
Een ruwe schatting: er zijn in Nederland tussen de 16 en 30 miljoen mobieltjes in omloop!!

Voor mijn afstudeerstage hou ik een klein onderzoekje over wat we zoal doen met die mobieltjes.
Zou jij mij willen helpen en het onderzoekje willen invullen? Dat is binnen 4-5 minuten gepiept . Je zou me er heel blij mee maken

Dit is de link: http://www.onderzoekdoen.nl/onderzoek.php?f=968

Super bedankt!

Grtz, Ben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2007, 15:02
Verwijderd
done. Spellfouten:
herrinneringen > herinneringen
zodat de schade voor het milieu beperk wordt > het milieu beperkt wordt
Schadelijk stoffen> schadelijke
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 15:04
Verwijderd
Ja sorry, ik moest eerst googlen wat crossposten was..
bedankt voor je commentaar, ga ik even wijzigen!
Top dat je het even in wilde vullen!

Thanks mate!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 15:04
AzN
AzN is offline
Done!
Oud 09-08-2007, 16:55
Verwijderd
gedaan
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 17:29
Roos
Roos is offline
Hoe betaald u uw telefoonkosten van uw MEEST gebruikte mobiele telefoon?

betaalt met een T!
Oud 09-08-2007, 18:10
Verwijderd
Top! bedankt voor de tips en het invullen natuurlijk!!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2007, 22:50
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Wat een vreselijke teringenquete.. Hoe vaak vervang je je mobiel.. like uuhhhh nooit ofzo? In december wordt-ie zes. Nieuwe covers + nieuwe accu liggen klaar, maar die accu is nog lang niet nodig. En om nou te zeggen dat ik een aftands oud barrel heb, nee.
Oud 09-08-2007, 23:36
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 09-08-2007 @ 23:50 :
Wat een vreselijke teringenquete.. Hoe vaak vervang je je mobiel.. like uuhhhh nooit ofzo? In december wordt-ie zes. Nieuwe covers + nieuwe accu liggen klaar, maar die accu is nog lang niet nodig. En om nou te zeggen dat ik een aftands oud barrel heb, nee.
En bedankt.. toch cool dat je hem ingevuld hebt!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 00:38
T_ID
T_ID is offline
Meer telefoons dan inwoners eh? Klinkt minder bovennatuurlijk als je eenmaal kansloze uitkeringstrekkers met 3-4 mobieltjes aan de overkant van de tafel hebt zien zitten terwijl je zelf al sinds de val van het Romeinse rijk belt met een onverwoestbare nokia 3410 met het opschrift 'voorzichtig, bevat asbest'.
Oud 10-08-2007, 00:58
Hulk
Hulk is offline
ik heb al iets van 6 mobieltjes versleten. met het hele gezin samen (5 man) iets van 20 ofzo. kan me voorstellen dat je snel aan die 30 miljoen zit!
Oud 10-08-2007, 08:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 01:38 :
Meer telefoons dan inwoners eh? Klinkt minder bovennatuurlijk als je eenmaal kansloze uitkeringstrekkers met 3-4 mobieltjes aan de overkant van de tafel hebt zien zitten terwijl je zelf al sinds de val van het Romeinse rijk belt met een onverwoestbare nokia 3410 met het opschrift 'voorzichtig, bevat asbest'.
yep, onderzoek in andere landen wezen uit dat de penetratiegraat nagenoeg 100% is. Ook wezen deze uit dat er gemiddeld 1,8 mobiele telefoons per inwoner in bezit waren. Ik vind 30 miljoen ook veel maar het is heel goed mogelijk hoor!

bedankt voor jullie posts en het invullen van de vragenlijst!

Ben
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 08:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 01:38 :
Dat heeft natuurlijk niks met kansloze uitkeringstrekkers te maken. Niet iedereen heeft zo'n onverwoestbaar mobieltje en genoeg mensen moeten hem dus vervangen om de 2 jaar. Dit is mijn 4e mobieltje en al mijn vorige mobieltjes zijn vervangen omdat ze niet meer functioneerden. M'n huidige vertoont helaas ook al enige mankementen, terwijl hij slechts 14 maanden oud is.
Oud 10-08-2007, 12:11
Verwijderd
ik heb een nieuwe omdat ik mn abo moest verlengen en deze gaaf vond, ik snap mensen die meer dan 1 telefoon in gebruik hebben niet...wat moet je nou met 2 telefoons?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2007, 12:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Balance schreef op 10-08-2007 @ 09:19 :
Dat heeft natuurlijk niks met kansloze uitkeringstrekkers te maken. Niet iedereen heeft zo'n onverwoestbaar mobieltje en genoeg mensen moeten hem dus vervangen om de 2 jaar.
Het gaat niet zozeer om vervangen, het gaat er om dat iemand die € 900 inkomen (en schulden) heeft in bezit is van drie a vier verschillende mobieltjes tegelijkertijd, terwijl ik met het dubbele inkomen daarvan nog niet op het idee zou komen om twee mobieltjes tegelijkertijd te hebben.

Maar goed, dat waren ook figuren die in bezit van een OV jaarkaart gerust een taxi namen om over hun huurschuld te komen bepraten.
Oud 10-08-2007, 22:01
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AzN schreef op 09-08-2007 @ 16:04 :
Done!
Oud 10-08-2007, 23:55
Vice
Vice is offline
Citaat:
koekjes schreef op 10-08-2007 @ 13:11 :
ik heb een nieuwe omdat ik mn abo moest verlengen en deze gaaf vond, ik snap mensen die meer dan 1 telefoon in gebruik hebben niet...wat moet je nou met 2 telefoons?
Ik heb mijn vorige 2 mobieltjes ook gewoon nog bewaard.
Oud 11-08-2007, 10:11
Verwijderd
done,

maar wat heeft mijn netto maandinkomen met het recyclen van GSM's te maken?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2007, 19:04
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ingevuld.
Oud 12-08-2007, 20:30
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 11-08-2007 @ 00:55 :
Ik heb mijn vorige 2 mobieltjes ook gewoon nog bewaard.
ja ik bewaar ze ook wel maar dan gebruik ik ze niet meer, behalve als die van mij dood oid is, maar mensen met 2 telefoons met 2 simkaarten vind ik raar...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 01:55
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
misschien om werk en prive gescheiden te houden?
Oud 14-08-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-08-2007 @ 11:11 :
done,

maar wat heeft mijn netto maandinkomen met het recyclen van GSM's te maken?
Om gedragsverschillen tussen inkomensgroepen te kunnen zien, hetzlefde geldt voor man/ vrouw, leeftijd enz.

Allemaal superbedankt voor het invullen!!
Voor anderen: hij staat nog steeds open!!

Ben
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 11:41
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
AzN schreef op 09-08-2007 @ 16:04 :
Done!
Oud 15-08-2007, 01:18
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
bennieboy schreef op 10-08-2007 @ 00:36 :
En bedankt.. toch cool dat je hem ingevuld hebt!
Nee, ben halverwege afgehaakt, kwam er niet doorheen.
Oud 15-08-2007, 10:21
Fantôme
Fantôme is offline
done
Oud 19-08-2007, 23:19
Rene90
Rene90 is offline
ook maar even gedaan en een reactie bijgevoegd omdat ik de "hoeveel geef je aan je abbonement uit" vraag slecht vond, je had verschillende keuzes waar ook 21-50 euro, dat is een te grote marge, als je in de boekjes kijkt zie je abbonementen van 25-30-40-50 euro, en niet van 20 en dan pas 50 euro dus je hebt meteen 4 abbonementen in die marge wat het niet nauwkeurig maakt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 00:03
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
koekjes schreef op 10-08-2007 @ 13:11 :
Woon je in land a maar werk/studeer je in land b is het bijna noodzakelijk als je roaming zoveel mogelijk wilt vermijden. Of je moet constant sims gaan wisselen..
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 17:58
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-08-2007 @ 13:43 :
Het gaat niet zozeer om vervangen, het gaat er om dat iemand die € 900 inkomen (en schulden) heeft in bezit is van drie a vier verschillende mobieltjes tegelijkertijd, terwijl ik met het dubbele inkomen daarvan nog niet op het idee zou komen om twee mobieltjes tegelijkertijd te hebben.

Maar goed, dat waren ook figuren die in bezit van een OV jaarkaart gerust een taxi namen om over hun huurschuld te komen bepraten.
Wat probeer je hier nou voor non-discussie aan te halen, dat heeft toch niks met de vraag van de TO te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:17
]{ing
]{ing is offline
Niet alles op dit (of welk forum dan ook) hoeft wat te maken te hebben met waar de TS het over heeft of om vraagt. Omg.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-08-2007 @ 18:58 :
Wat probeer je hier nou voor non-discussie aan te halen, dat heeft toch niks met de vraag van de TO te maken?
Het verklaard anders wel voor een groot deel waarom er meer mobiele telefoons dan inwoners in dit land zijn, hoewel dat op eerste gezicht volstrekt onlogisch lijkt.
Oud 24-08-2007, 10:29
Microtechs
Microtechs is offline
wow dat zijn er veel
Oud 24-08-2007, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Microtechs schreef op 24-08-2007 @ 11:29 :
wow dat zijn er veel
Gefeliciteerd met je eerste post op dit forum, beetje jammer dat hij loos is.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 22:36
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-08-2007 @ 20:44 :
Het verklaard anders wel voor een groot deel waarom er meer mobiele telefoons dan inwoners in dit land zijn, hoewel dat op eerste gezicht volstrekt onlogisch lijkt.
Right.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 18:29
Hulk
Hulk is offline
maar gaan ze er dan vanuit dat al die mobieltjes ook gebruikt worden?

misschien bekijken ze alleen hoeveel telefoons er verkocht zijn sinds 1990.
Oud 11-09-2007, 14:46
Luki
Luki is offline
Ik heb 2 telefoonabbo's omdat ik er ziek van was met een pre-romeinse rijk Sagem te bellen. Heb stuk of 5 telefoons versleten en totale (cash) kosten zijn in totaal €10, wat ik ooit betaald heb voor een pre-paid toestel. Natuurlijk kosten die 2 abbo's me veel meer geld dan de apparatuur zelf. Maar je krijgt met die abbo's wel alle high tech goodies die je je kan wensen. Tot nu toe, Sagem, TV, DVD speler, Gamecube, 40 films, Senseo apparaat, Samsung D900, en binnekort een Laptopje..
Oud 11-09-2007, 15:25
]{ing
]{ing is offline
Krijgt? Je betaalt er wel mooi voor, gewoon via je abbonementskosten (vaak nog meer dan de nieuwprijs)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 18:26
Luki
Luki is offline
Citaat:
Krijgt? Je betaalt er wel mooi voor, gewoon via je abbonementskosten (vaak nog meer dan de nieuwprijs)
Klopt ook wel. Had ik ook al gezegd. Maar de deal opzich, 150 belminuten voor 19,50p/m met allerlei gratis spul, vind ik geen slechte deal voor een goede oplossing in telecommunicatie. Inmiddels zit ik wel op 250 belminuten, aangezien het goedkoper is je abbo uit te breiden dan steeds over je minuten heen te gaan.
Reageren

Regels voor berichten