Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2007, 11:54
Verwijderd
Ik heb een lexmark x5150 en als ik een plaatje wil uitprinten dan trekt ie strepen (voornamelijk geel en blauw), en is het plaatje zwart wit.
Ik heb de inktpatronen uitgelijnd, printerkoppen schoongemaakt en verschillende testpagina's afgedrukt. Volgens de printer zijn de inktpatronen (zwart en kleur) nog voor meer dan de helft vol.

Als ik alleen een tekstpagina (zwart) afdruk, dan is het gewoon streeploos, dus het is alleen als het kleur-inktpatroon ook gebruikt wordt.

Iemand enig idee waarom ie niet goed afdrukt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2007, 14:06
Verwijderd
Hoe oud issie?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 14:28
Verwijderd
Ik denk een jaar of 3, misschien 4.
Een jaar geleden zijn er nieuwe cartridges ingezet (zwart en kleur).
Met citaat reageren
Oud 30-08-2007, 21:47
Verwijderd
zitten er chips op de cartridges?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 12:47
Verwijderd
Eh, geen idee.

Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 13:18
J-roenn
J-roenn is offline
waarschijnlijk, als cartridges er al een jaar inzitten zijn de printkoppen uitgedroogd.

sowieso, gelijk dumpen dat ding, cartridges zijn extreem duur, en zeker het vervangen niet meer waard voor een lexmark van 3-4 jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 13:55
Verwijderd
Cartridges vervangen zal echt een wonder doen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 18:28
Verwijderd
Ik ga echt geen nieuwe printer aanschaffen, ik print voornamelijk zwart wit.
Ik ga maar eens prijzen vergelijken en rondkijken voor nieuwe cartridges. Denk je trouwens dat het probleem opgelost is als ik alleen de kleur-cartridge vervang of moet ik ze allebei vervangen?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2007, 19:43
Verwijderd
Ik denk dat hij weer mooi zwart print als je de zwarte cartridge vervangt en met kleur vervangen, doet hij kleur mooi. vervang je ze allebei, doettie beide vast weer mooi.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 09:13
Verwijderd
Okee, nieuw probleem.

Nu is het zo dat als de zwarte cartrigde links zit, dat ie dan geen zwart print. De tekst vervaagd na een halve pagina en is op het einde niet meer leesbaar. Als de zwarte cartridge rechts zit, dan print ie hele kleine paarse tekens.
Als kleur rechts zit, dan print ie goed, maar als kleur links zit, dan print ie niet alle kleuren etc.

Iemand een idee? (Behalve een nieuwe printer kopen)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 09:42
M@rco
M@rco is offline
Heb je de cartridges al vervangen? Waarschijnlijk zijn de printkoppen gewoon fucked, dat heb je nou eenmaal met inkjetprinters: als je ze een tijdje niet gebruikt raakt de printkop verstopt (en die zit bij jou op de cartridges).

Tip: als je toch alleen maar zwart-wit print, bespaar jezelf dan een hoop frustratie en haal een goedkoop laserprintertje. Dat print sneller, mooier en je hebt nooit meer dit soort gelazer.
Oud 26-09-2007, 09:57
Verwijderd
Ja, ik heb ze vervangen.
Maar het is toch raar dat kleur rechts wel goed print en dat zwart rechts níet goed print?

En ik print niet alleen maar zwart-wit, maar wel het meest.

Maargoed, tips voor een nieuwe printer zijn welkom.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 10:55
M@rco
M@rco is offline
Dat lijkt me wel logisch, die zwarte cartridge hóórt ook gewoon links te zitten en niet rechts.

Als het even kan zou ik voor een laserprinter gaan, bijv. zoiets. De afdrukkwaliteit is stukken beter, hij print razendsnel, je hoeft nooit meer dure inkt te kopen (een toner voor een laserprinter gaat in deze prijsklasse zo'n 2000 tot 3000 pagina's mee) en je hebt geen gezeur met verstopte printkoppen. Enige nadeel is dat-ie geen kleur kan printen, maar daarvoor zou je je huidige printer kunnen houden?
Oud 26-09-2007, 14:32
Verwijderd
Oeps, oke.

Hmm. Ik heb eigenlijk geen zin om zoveel geld uit te geven aan een printer, dan print ik wel op 't werk.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 07:18
Verwijderd
HP 2575 als je een allinone wilt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten