| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
voor de paranormaalgelovers: "stel dat je erachter komt dat je gelijk hebt; mag je dat dan zeggen?"; roept geen ethische vragen op volgens mij. voor de nietparanormaalgelovers:"stel dat paranormale dingen écht bestaan; wil je dat dan weten?"; daarop is het antwoord natuurlijk "ja"; er is niets bij te verliezen, het zou juist heel interessant zijn. je kunt het inderdaad zo noemen dat die andere twee vragen in het voordeel van de nietgelovers staan; maar dat doe ik om te proberen meer inzicht te geven in de dingen rond het geloven in paranormale dingen; ik denk dat de antwoorden op deze vragen daar best interessant voor zijn; ook al zal de conclusie in het voordeel van de nietgelovers zijn (was mijn veronderstelling); dat wil niet zeggen dat ik hem daardoor niet mag stellen toch? want je moet voor jezelf toch ook eerlijk zijn dat je geen dingen zomaar gaat verdedigen vanuit wishfull thinking en daarom alle kritische vragen maar gaat negeren omdat de conslusies die je misschien zelf ook moet trekken daaruit je niet bevallen? (conclusie is een te zwaar woord eigenlijk; ik bedoel hiermee wat ik eerder noemde; "een stukje meer inzicht") |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Als je inzicht wil krijgen in de reden waarom mensen geloven zul je intensief en uitgebreid moeten kijken naar het leven van diegene die gelooft. Uit wat voor famillie hij komt, lichamelijke en geestelijke gezondheid, wat voor vrienden hij heeft, etc.
Dan zul je hele interessante zaken tegenkomen die je een hele andere kijk op 'geloven' zal geven en de aanzet tot.
| Advertentie |
|
|
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Liefde & Relatie |
Troubles with love springgg | 4 | 14-05-2011 17:30 | |
| Verhalen & Gedichten |