|
|
Bekijk resultaten poll: Wanneer lieg je tegen goede vrienden? | |||
als ik er zin in heb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 9.38% |
als het in mijn eigen belang is |
10 | 15.63% |
als het in het belang van de ander is |
8 | 12.50% |
alleen als de gevolgen anders heel schadelijk zijn |
28 | 43.75% |
nooit |
12 | 18.75% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Inderdaad als je tussen 2 kampen instaat en je verhalen hoort van beide kanten. Sommige dingen verzwijg ik ook. Om de lieve vrede te bewaren of als ik vind dat ze dingen niet weten, of als ik me ergens voor schaam. Soms wel eens kleine leugentjes als ik eventjes geen zin heb om iets met die persoon af te spreken, maar dat komt tegenwoordig bijna nooit meer voor. Zeg nu gewoon dat ik even liever een avondje thuis ben ofzo
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En in het belang van de ander soms, ook. Maar dan alleen als ik de enige nadelige partij ben. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Sommige dingen zijn niet belangrijk genoeg om daar compleet eerlijk over te zijn. Over dingen die wel belangrijk zijn, lieg ik niet. Maar goed, uiteindelijk krijg je dan de discussie over wat belangrijk is en wat niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Het komt enorm betweterig over als mensen doen alsof ze alles weten. Het is veel sympathieker om gewoon eerlijk te zeggen dat je iets niet zeker weet. Dat is geen schande hoor ![]() Dit is geen persoonlijke aanval hoor sarah ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik lieg in ontkenningen. Ik heb wel eens dingen geweten waarvan ik echt vond dat mijn vrienden het aan elkaar moesten communiceren en ik er geen rol in had. Dan kan je wel zeggen: "Ik wil er niet over praten", want dan ben je eerlijk. Maar dan doe je alle allarmbelletjes afgaan bij die persoon.
In zo'n geval zeg ik gewoon "Ik weet het niet". En ik heb ook wel eens dingen afgezwakt/veranderd voor mijn vriendin omdat ik er eerst zelf over na wilde denken. Ondertussen ziet ze dwars door me heen dus dat werkt niet meer. Gelukkig laat ze me tegenwoordig gewoon in mijn gedachtes.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 26-10-2007 om 13:37. |
![]() |
|
In principe niet tenzij het voor hun of mijn eigen bestwil is. Echter ik heb maar 2 echte vrienden die ik bijna dagelijks spreek en waar ik ook alles tegen kan vertellen dus ik zie het nut er niet van in. Verder heb ik een beetje een hekel aan liegen gekregen omdat ik daar in het verleden een paar keer keihard mee de fout in ben gegaan en er achter ben gekomen dat het eigenlijk totaal geen zin heeft omdat de waarheid toch wel een keer boven water komt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Liegen Sador | 30 | 09-03-2008 19:39 | |
Psychologie |
Liegen Thicke | 13 | 11-07-2006 20:45 | |
Lichaam & Gezondheid |