Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2007, 11:42
xxChange
xxChange is offline
Heyhoi

Ik heb vrijwel een allergische reactie als een mug mij heeft geprikt; krijg altijd een gigantische bult die soms heel eng verkleurd Maar goed, muggen moeten mij altijd hebben zo ook 2 nachten geleden. Nu heb ik 2 bulten naast elkaar op mijn arm die samen één grote rode ENORM JEUKENDE bult op m'n arm vormen. Iemand tips om in ieder geval die jeuk weg te laten gaan? Stomme azeron werkt voor geen flikker
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 13:46
Anika
In ieder geval niet krabben, daar wordt het alleen maar erger van. Wat bij mij een beetje helpt is een koelelement in een washandje doen en dat erop houden, of gewoon een nat washandje.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 16:42
Verwijderd
Onctose, is niet in Nederland verkrijgbaar maar wel in Belgie, ik weet niet waar je woont. Of ijsblokje erop houden. Niet krabben inderdaad, want dan beschadig je de huid en dan gaat die beschadiging weer jeuken. Als het gevoel dat je moet krabben echt te sterk wordt, kun je beter wat bodylotion erop wrijven ofzo, de bodylotion helpt niet maar het wrijven helpt zonder te beschadigen.

En om te voorkomen dat je 's nachts gestoken wordt is de beste oplossing nog altijd om horren voor je ramen te doen en altijd je kamerdeur goed te sluiten . Eventueel met een klamboe erbij (staat nog mooi ook, vind ik).
Met citaat reageren
Oud 14-10-2007, 00:44
waves
waves is offline
Mijn moeder had/heeft een apparaatje waar een heel klein stroomschokje van af komt. Volgens haar werkt het heel goed. Ik vond het te eng om te proberen .
Oud 14-10-2007, 07:55
Learn to fly
Learn to fly is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem, heel grote bulten die ontzettend jeuken. Wat bij mij vaak helpt, is er met een watje wat azijn op doen Een coldpack of iets wat daarop lijkt wil vaak ook wel helpen. Succes ermee in ieder geval!
Oud 15-10-2007, 14:51
Verwijderd
Mentholzalf kan trouwens ook tegen de jeuk helpen. Bijvoorbeeld dampo.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 08:27
BleuEyes
BleuEyes is offline
Yoghurt schijnt ook te helpen tegen muggenbulten en tegen brandnetels..
Oud 16-10-2007, 08:48
flyaway
flyaway is offline
prrrikweg, helpt ook tegen brandnetels

of onder koude kraan
Met citaat reageren
Oud 16-10-2007, 19:11
Mara
Mara is offline
Antihistamine lijkt bij mij nog wel eens te helpen Heb zelfde reactie als jij.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2007, 12:19
Poeperd
Poeperd is offline
Ben wel blij met al die tips, ik heb er ook altijd ontzettend veel last van!
Oud 17-10-2007, 12:51
Verwijderd
Bij mij is nestocyl het wondermiddel.

Edit: en je hebt ook middelen om allergische reacties tegen te gaan, voor noodgevallen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2007, 19:02
Fieneke
Fieneke is offline
ik vind de creme van azaron wel goed helpen, die stick werkt bij mij op de een of andere manier ook niet heel vreemd.
Oud 19-10-2007, 11:05
*amélie*
*amélie* is offline
Ik zou bij de huisarts om antihistamine vragen. Die kun je dan innemen als je gestoken bent, dan is de reactie minder heftig. Werkt bij mij goed om die enorme bulten tegen te gaan. En tegen de jeuk gebruik ik Cardiflor of een zalfje met Calendula (van de Hema).
Oud 19-10-2007, 11:38
Verwijderd
Wat MeelFriek en *amélie* zeggen: antihistamine. Kun je op recept krijgen van de huisarts of gewoon zelf halen bij de drogist of apotheek (gewoon van die anti-hooikoortpilletjes). Zorgt er ook voor dat het sneller weggaat, want het vermindert de allergische reactie.

Dingen als Azaron en Prikweg vind ik ook nooit helpen, in Portugal had ik bij een drogist/apotheek iets gehaald wat wel vrij aardig hielp, ze verkopen het in Nederland ook, maar ik weet de naam even niet meer. Zodra ik het weer weet zal ik het posten. Wat (bij mij) nog beter werkt is cortisonenzalf...alleen is dat in Nederland alleen op recept verkrijgbaar (in bv. Zweden is het gewoon vrij bij de apotheek verkrijgbaar ).

Koelen helpt vaak ook wel iets...ook tegen het 'warme' (logisch ), als je daar last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2007, 09:50
Clover
Clover is offline
Ik ben ook allergisch voor muggen, irritante beesten! Wat bij mij wel helpt zijn pilletjes die ook tegen hooikoorts werken, gewoon huismerk van Kruidvat heb ik. Ik slaap meestal met een natte handdoek op de bulten en sowieso koelen helpt altijd wel. Alleen de eerste dagen blijven erg vervelend, dan helpt nog niets echt bij mij... Succes
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten