Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2011, 22:05
Catch
Catch is offline
Ik heb zaterdag een enorm aantal muggenbulten opgelopen, veel kleine maar ook een paar grote. Een jeukte vandaag echt enorm en ik heb er veel aangezeten. Nu is de bult enorm en de huid is rood in een kring en hard. Moet ik het aankijken of moet ik me zorgen maken?

Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 00:14
cjvolten
cjvolten is offline
Een vriendin van mij heeft ook zoiets als die wordt geprikt zet haar hele arm/been waar die bult zit op. Dat komt omdat ze allergisch is dat gaat na een paar dagen weg. Ik heb geen idee wat je zou moeten doen mis ff naar huisarts ofzo.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 06:05
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik ben ook allergisch geweest voor muggenbulten, maar op een gegeven moment went je lichaam er wel aan en gaat het over. In die tijd had de dokter wel wat medicijnen voorgeschreven...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 06:08
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
het helpt mij altijd om die zalf van azaron te gebruiken, voor 5 euro ofzo bijna overal te krijgen...
Oud 14-06-2011, 08:55
Catch
Catch is offline
Oké, ik zal even langs de drogist gaan dan, iemand een idee binnen welk tijdsbestek ik naar de huisarts zou moeten, mocht het niet weggaan?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 11:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik ben ook allergisch geweest voor muggenbulten, maar op een gegeven moment went je lichaam er wel aan en gaat het over. In die tijd had de dokter wel wat medicijnen voorgeschreven...
Het punt van allergisch zijn is toch juist dat je er nooit tegen kan? (en de allergie dus ook niet weg kan gaan met de jaren)
Of heb ik iets gemist?

iig als het heel erg is even naar de apotheek gaan en vragen wat je er tegen kan/moet doen zal wel werken denk ik.
Oud 14-06-2011, 17:50
Verwijderd
Je kunt over een allergie heen groeien en je kunt ook een allergie ontwikkelen (dus bv nooit hooikoorts gehad en op je 19de begin je ineens te snotteren wanneer het gras bloeit).

Ik gebruik voor muggenbulten altijd Azaron, dat werkt bij mij erg goed tegen de jeuk.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 18:39
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Citaat:
Je kunt over een allergie heen groeien en je kunt ook een allergie ontwikkelen (dus bv nooit hooikoorts gehad en op je 19de begin je ineens te snotteren wanneer het gras bloeit).

Ik gebruik voor muggenbulten altijd Azaron, dat werkt bij mij erg goed tegen de jeuk.
Nee toch, een allergie is toch dat je antistoffen tegen iets niet ziekmakends maak? Dus elke keer wordt het erger. Dat je hooikoorts dus later opeens wel kan voelen klopt dus weer wel.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Nee toch, een allergie is toch dat je antistoffen tegen iets niet ziekmakends maak? Dus elke keer wordt het erger. Dat je hooikoorts dus later opeens wel kan voelen klopt dus weer wel.
Andersom kun je er dus ook overheen groeien, volgens mij geldt dit vooral voor dingen waar je als kind allergisch voor bent geweest, waar je dus in je puberteit over heen kan groeien. Mijn man was als kind zeer allergisch voor aardbeien, maar nu helemaal niet meer; volgens zijn arts is dat een normaal verschijnsel en zou het te maken hebben met het feit dat hij ook járen geen aardbeien heeft gegeten.

Maar daat gaat dit topic niet echt over
Met citaat reageren
Oud 15-06-2011, 06:05
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Het punt van allergisch zijn is toch juist dat je er nooit tegen kan? (en de allergie dus ook niet weg kan gaan met de jaren)
Of heb ik iets gemist?

iig als het heel erg is even naar de apotheek gaan en vragen wat je er tegen kan/moet doen zal wel werken denk ik.
Ja, 't kan overgaan.
http://www.kinderinfo.nl/artikelen/a...-algemeen.html
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten