Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2009, 07:19
boet
boet is offline
hallo,
ik heb de laatste tijd heel veel last van muggenbulten, sinds ik blijkbaar een keer mijn deken van me af heb gegooid tijdens mijn slaap.
ik heb minstens 20 bulten, en ze jeuken zo erg, ik kan er niet van af blijven.
ook heb ik een hele grote onder mijn voet waardoor ik amper kan lopen...
HELP!
grtz. boet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 08:13
Alyssia
Alyssia is offline
Jammer voor je.

Waar wil je met dit topic heen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 09:13
boet
boet is offline
Citaat:
Jammer voor je.

Waar wil je met dit topic heen?
een manier om ze kwijt te raken?!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 09:18
indigo
indigo is offline
1. Er bestaan honderdduizend spulletjes bij de drogist die tegen de jeuk werken (bv. Prrikweg) en waarschijnlijk heeft je moeder die ook wel in huis. Dat kan je er gewoon op smeren en het werkt prima .
2. Zorg dat ze je kamer niet inkomen, dus neem een hor of gaas o.i.d. voor je raam (en mep degenen die er al zitten dood).
Oud 03-07-2009, 11:36
boet
boet is offline
Citaat:
1. Er bestaan honderdduizend spulletjes bij de drogist die tegen de jeuk werken (bv. Prrikweg) en waarschijnlijk heeft je moeder die ook wel in huis. Dat kan je er gewoon op smeren en het werkt prima .
2. Zorg dat ze je kamer niet inkomen, dus neem een hor of gaas o.i.d. voor je raam (en mep degenen die er al zitten dood).
1. Deze werken maar tijdelijk. (toch?)
2. Hor, gaas oid word misschien lastig, want ik heb een dakraam, en ze kunnen onder de deur door...
doodmeppen kan ook lastig zijn want me kamer heeft nogal veel hoekjes (zolderkamer).
toch bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 12:23
Alyssia
Alyssia is offline
1. Dan blijf je smeren.
2. Ik heb ook een dakraam en mijn hor zit er vóór, dus ik hoef 'm alleen omhoog te doen als ik m'n gordijn naar beneden trek. Dus het kan wel.

En hou je kamer donker, dat werkt ook want ze gaan op licht af. Hou desnoods de overlooplamp aan en de deur een kléin stukje open. Misschien dat ze dan weggaan.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 12:40
boet
boet is offline
Citaat:
1. Dan blijf je smeren.
2. Ik heb ook een dakraam en mijn hor zit er vóór, dus ik hoef 'm alleen omhoog te doen als ik m'n gordijn naar beneden trek. Dus het kan wel.

En hou je kamer donker, dat werkt ook want ze gaan op licht af. Hou desnoods de overlooplamp aan en de deur een kléin stukje open. Misschien dat ze dan weggaan.
1. Is dit wel goed voor je?
2. Die overloop werkt niet. Eerste 'prioriteit' is geur voor die muggen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 12:44
Alyssia
Alyssia is offline
1. Op een gegeven moment houdt de jeuk op hoor, je moet er ook vooral niet aan denken.
2. Dan doe je het niet.

Je kunt ook even met een wierrook stokje door de kamer lopen, ze kunnen niet tegen die geur.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 13:07
Lente
Lente is offline
koop een klamboe of smeer je in met dat citroenspul
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 13:46
boet
boet is offline
ik heb net ook ergens gelezen dat je een halve ui naast je bed moet leggen.
werkt dit, om de muggen te verjagen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 18:51
Verwijderd
Alles werkt in principe, zolang de muggen de geur niet fijn vinden. Maar van dat citronella spul werkt het allerbeste. Werkt gewoon afstotelijk voor muggen . Overigens is een ui naast je bed behoorlijk irritant lijkt me. Vooral als het dicht bij je ogen ligt, omdat je ogen er ook van gaan irriteren. De geur is voor jezelf ook zo lekker, terwijl de geur van die citronella dingen nog wel te harden is.

Ik weet niet waarom je je dekbed van je af gooit, maar als je het vaker hebt, moet je eens proberen om de hoes van je dekbed te halen, en alleen met de hoes te slapen. Ik gooi vaak mijn deken van me af als ik het warm heb, en dit helpt daar heel goed tegen. Heb je ook meteen minder last van muggen.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 19:11
marrel
marrel is offline
Dr zijn van die spuitbussen, alles wat vliegt gaat er kei kapot van en idd een hor, heerlijk om je raam toch open te kunnen doen. Ja dan kan er nog een mug binnen komen maar het verkleint de kans zeker. Dat met licht weet ik niet zo, ik doe ook wel eens als ik een mug op m'n kamer heb de lamp juist aan. Het zijn nachtdieren en met de lamp aan hebk er ineens geen last meer van. Alleen leeft ie dan nogsteeds

Koelen is trouwens ook heerlijk als je al gestoken bent, prikweg en azaron enzo werkt ook fijn en ja na een paar uur moet je even bij smeren maar eh hallo hoe erg is dat? Azijn schijnt ook te helpen, nooit echt geprobeerd.

Regels voor berichten