Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2002, 12:59
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Iemand die op een internaat zit, hier in da house?
Vertel eens hoe dat is, ik moet van mijn ouders binnenkort nl. ook naar een internaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2002, 15:06
Miess
Miess is offline
Wat kut voor je. Het lijkt mij helemaal niks.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 18:51
liz85
liz85 is offline
Hmm.. een vriend van me zit op een internaat en 't schijnt dat het daar niet echt leuk of gezellig is.. maar het verschilt per internaat denk ik, iig sterkte.
Oud 20-06-2002, 20:32
niekske17
niekske17 is offline
haii,
ik heb ook 2x in een internaat gezeten, 1x in zeeland en 1x in me eigen woonplaats.
heel veel mensen denken dat het altijd heel streng is en dat je niks mag maar daar is echt niks van waar hoor! kijk ik had ook wel dat er groepsleidingen waren die ik niej mog maar ja dat heb je altijd, maar je zit daar immers voor jezelf!!
ik het het eigenlijk altijd wel naar me zin gehad.....

veel succes eej...

kuzz monique
Oud 21-06-2002, 05:30
diamonde
diamonde is offline
Hey Anouk(?)

Ik heb er nog nooit gezeten hoor maar ik heb weleens in tijdschriften gelezen dat het allemaal wel wat meevalt....
Bij de meeste internaten willen ze het toch wel zo leuk mogelijk voor je maken dus ik denk wel dat het meevalt...!!

Misschien wil je dit wel helemaal niet zeggen maar waarom moet je eigenlijk naar zo'n internaat?!

In ieder geval vee succes etc. en mail je ervaringen maar eens..

xxx
diamonde
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 11:49
sanguis
sanguis is offline
kheb er nooit in gezeten, maar bij ons in het dorp staat er een..

er is een gesloten en een open afdeling, dus eigenlijk een jeugdgevangenis en een internaat...
die van de open afdeling zitten in een groepje en gaan overdag naar school op het terrein van het internaat..

na school is er tijd voor huiswerk e.d., even kletsen, televisie kijken enz. soms wordt er volgens mij samen gekookt (met de leden van je groep) je hebt met je groep een eigen huiskamer...

als je in de open afdeling zit mag je ook 'los' rondlopen, maar er is ook een buiten gedeelte (sportplaats ed.) dat achter hekken zit
Oud 21-06-2002, 15:52
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, en ben blij toe. Het lijkt me echt helemaal niks.

Sterkte

Doei,
S.S.
Oud 23-06-2002, 08:05
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Citaat:
diamonde schreef:
Hey Anouk(?)

Ik heb er nog nooit gezeten hoor maar ik heb weleens in tijdschriften gelezen dat het allemaal wel wat meevalt....
Bij de meeste internaten willen ze het toch wel zo leuk mogelijk voor je maken dus ik denk wel dat het meevalt...!!

Misschien wil je dit wel helemaal niet zeggen maar waarom moet je eigenlijk naar zo'n internaat?!

In ieder geval vee succes etc. en mail je ervaringen maar eens..

xxx
diamonde
He diamonde,

Mn echte naam is idd. Chantal,

Ik moet naar een internaat omdat mn vader en moeder samen een eigen bedrijf hebben waar ze de hele wereld voor over moeten.
Ze gaan daar volgende maand (15 juli) voor het erst voor weg.
Dabn gaan ze eerst een maand naar Malta en dan twee madden naar Cyprus. Dan komen ze weer een maand thuis, en zo gaat dat door.
Ik zal zeker vertellen hoe het is...

Greetzzzzzz

Chabntal
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 10:25
dromerke
dromerke is offline
Gelukkig niet.
Oud 29-06-2002, 14:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mijn volgende opleiding is de eerste 2 jaar intern.
Dat is:
HBO Maritiem Officier
HNO - Hoger Nautisch Onderwijs, Maritiem Officier
Hogere Zeevaartschool
... of hoe je het ook wilt noemen.

Is op Terschelling. www.mi.nhl.nl
Eerste 2 jaar woon je op de campus, dragen van uniform is ook verplicht. Na die 2 jaar, de laatste 2 jaar dus, moet je zelf iets zoeken.
Maar sommigen wonen op het oude opleidingsschip (nu gebruiken ze een simulator), dat lijkt me ook wel .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 14:23
Go
Go is offline
Het lijkt me dus helemaal niks. Ik zou denk ik een zeer opgesloten gevoel krijgen en daar kan ik niet goed over. Het is voor mij moeilijk voor te stellen wat het allemaal inhoudt en zo. Ik zou denk ik weglopen of zo iets.

Gerwin
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 09:48
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Dit internaat is dus echt verschrikkelijk... Verschrikkelijk streng en hele lange schooldagen vanaf volgende week maandag en maar een zomervakantie. Maar we zijn wel met alleen meiden
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:24
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
volgens mij valt het allemaal egt wel meej... maar wat iz de reden dat je naar een internaat gaat..?! ik denk dat je ouders op basis daarvan een internaat uitkiezen.. en volgens mij kijken ze op het internaat zelf oowk wel of je 'geschikt' bent... als het een hele strenge is en je bent moeilijk opvoedbaar ofsoww, dan is het logisch dat je daar heen gaat... ga je om een andere reden, dan iz een veel minder strenge misschien goedd voor je..
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 11:27
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik had bijna naar een internaat gemoeten, ik heb niet zo'n geweldige relatie met mijn ouders en verder ging het op en buiten school naar hun maatstaven ook niet goed (was wat rebels en blowde en hing wat rond) als ik was blijven zitten hadden ze me naar een internaat gedaan, ze hadden alles al uitgezocht enzo.
(maar toen was er een leraar die mijn cijfer wat ophoogde)
Reageren

Regels voor berichten