Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-09-2001, 20:19
luckyleo
luckyleo is offline
Wat ik nou wel eens wil weten is hoe het op een internaat is en waarom je erop zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2001, 21:38
Lyx
Lyx is offline
nou....persoonlijk zou ik ut nix vinden op een internaat zitten
Oud 04-09-2001, 15:55
MeNelly*
MeNelly* is offline
Citaat:
Lyx schreef:
nou....persoonlijk zou ik ut nix vinden op een internaat zitten
waarom niet?

Mij lijkt het op zich wel wat hebben! Al lijkt het me ook wel een beetje eng, maar das op een 'normale' school ook wel
Met citaat reageren
Oud 04-09-2001, 16:58
luckyleo
luckyleo is offline
Is er niet iemand hier die er ervaring mee heeft en het hier neer kan zetten hoe het is en waarom diegene erop zit?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 15:29
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef:
Wat ik nou wel eens wil weten is hoe het op een internaat is en waarom je erop zit.
laten we zeggen dat ik op een soort internaat zit maar niet echt, ik doe een opleiding paardenhouderij in deurne, de school heeft een heel manege bedrijf met 200 stallen, 50 schoolpaarden en de meeste leerlingen nemen hun eigen paard mee, doordeweeks woon je ook op school, maar je hebt ontzettend veel vrijheid, het is dus niet echt een internaat want dat is toch heel streng enzo, maarre ik heb het wel naar me zin we hebben in de flat een internetcafe en een speelhal je slaapt met ze 2-en op de kamer allemaal hartstikke gezzellie!!

Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 16:05
Verwijderd
Op een internaat is vrij leuk, wat ik heb vernomen.
Ik ken iemand die op haar 12de naar een internaat ging, omdat haar ouders biede heel veel moesten reizen en ze dus anders vaak hele jaren alleen thuis zou zitten. Ze ging naar de eerste klas en merkte al meteen dat ze nieuwe was, er zaten veel leerlingen die ervoor ook bij elkaar hadden gezeten, maar dan op de basisschool zeg maar..
Maar ze leerde vrij snel mensen kennen. Het voordeel is dat je altijd met vrienden in de klas zit, vind ze zelf. In het weekend kan je naar huis, maar je kan ook daar blijven. Je hebt dan echt veel vrijheid, net als thuis. Je kan tv gaan kijken, computeren of gewoon de stad in. Het enige verschil is eigenlijk dat je niet thuis slaapt en dat je 's middags naar verplichte huiswerk klassen moet, om je huiswerk te maken.. Het is dus vrijwel onmogelijk om onder je huiswerk uit te komen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 19:58
heavinly
heavinly is offline
Een internaat kan echt heel gezellig zijn, maar het ligt er wel aan onder welke omstandigheden je er zit. Je hebt er in een keer heel veel broertjes en zusjes erbij die meteen vrienden zijn. Als je de 1 niet mag, heb je er nog heel veel over !! ja.. dat is dan alleen het positieve eraan denk ik.. ik weet (uit ervaring) dat het ook heel f*ck kan zijn. maar goed..
liefs heav

okee.. en waarom was je vraag. Nou, omdat je ouders bijvoorbeeld in het buitenland wonen en je in Nederland op de middelbare school moet omdat er in dat land geen Nederlandse middelbare school is. ja? okee dan.

[Dit bericht is aangepast door heavinly (27-10-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-10-2001, 20:05
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
In de nieuwe pauze staat een lang stuk over mensen die op een internaat zitten, cjek die dus.
Oud 14-01-2002, 12:56
HoneyBeee
HoneyBeee is offline
mij lijkt het echt heel vervelend! je hebt iets van vijf uur studie .. ze zijn kei streng .. en je mag je gsm niet daaro hebben .. 's morgens om half zeven ofzo op .. naar school fietsen (ja een friendin van mij zit op zo'n geval en ze moet iedere dag van het meisjesinternaat naar het ongensinternaat fietsen voor school..)
Reageren

Regels voor berichten