Advertentie | |
|
![]() |
|
Dit zijn best makkelijke opgaves (wat in het middelbaar ook best logisch is). Sowieso kan je het beste zelf alles proberen oplossen: normaal gezien heb je in de theorie hier wel het een en ander over gezien (frequentie, amplitude, ...) dus misschien dat je dat best eens herhaalt allemaal. Een andere tip die ik je geef, maak op een ruitjesblad een voorstelling van het scherm van je oscilloscoop zoals je op je opgaveblad hebt staan.
De grootste valkuilen: een periode is bij een sinus het stuk waar je zowel een hele kromme onder als een hele kromme boven de x-as hebt gekregen. Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Sinus_%28elektrisch%29 staat in die grafiek dus 1 periode aangeduid. Je ziet de antwoorden veel beter door al gewoon eens te schetsen (al heb ik het vermoeden dat jullie de proeven niet eens hebben uitgevoerd, ik zou dus bij je leerkracht eens vragen of jullie niet eens met die oscilloscoop echt mogen spelen; de uitleg is in het begin vrij veel; maar al je 5 of 10 minuutjes met dat ding hebt mogen spelen, dan heb je meestal veel beter inzicht in de werking ![]()
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Oscilloscoop smile4laif | 2 | 18-09-2008 19:48 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[Na] geluid, gehoorbeschadiging sten-vvv | 8 | 12-04-2006 18:25 | |