Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2007, 18:33
dondedon
dondedon is offline
hallo, ik ben een jongen van 17,

Ik ben sinds een paar weken verliefd op een meisje, spreek haar best vaak op msn en ze smst ook wel eens met me. maar een gesprek komt niet echt op gang, en ik weet ook niet of ze me gewoon aardig vind, of dat zij dezelfde goevoelens voor mij heeft als ik voor haar.

weet iemand misschien hoe is het beste een goed gesprek kan opstrarten, of wat ik het best in een sms bericht kan zetten en hoe ik erachter kan komen of ze ook wat voor mij voelt.

het liefst zou ik een keer een date met haar hebben, maar weet niet hoe ik dat moet vragen, ik ben zelf best wel verlegen

thnx.. don
Advertentie
Oud 06-12-2007, 18:50
Armoed
Armoed is offline
Waar ken je haar van?
Hoe lang ken je haar al?
Waar gaan jullie gesprekken zoal over?
Wat SMS'en jullie elkaar zoal?
Hoe oud is zij?
Zie je haar vaak?
Oud 06-12-2007, 18:55
dondedon
dondedon is offline
ken haar zon 3 jaar nu, laatste tijd wat beter, heb vroeger bij haar op school gezeten. ze is even oud als ik. zie haar niet echt vaak.. eigenlijk alleen bij het uitgaan.

Laatst gewijzigd op 06-12-2007 om 19:01.
Oud 06-12-2007, 18:58
indigo
indigo is offline
even oud als ik

"Hee, zullen we een keer samen iets drinken/ film kijken/ whatever?"

Erachter komen of zij iets voor jou (jullie voor elkaar!) voelen kan alleen maar in het echt, dat voel je niet per sms of msn. Kortom: afspreken.
Oud 06-12-2007, 18:59
Armoed
Armoed is offline
Uitgaan en niet weten hoe je een date moet regelen? Dat is echt clubvervuiling, blijf voortaan thuis en zuip je daar klem ofzo.

Maar goed, zoek gewoon naar een goede reden om haar te zien of een goed excuus.
Oud 06-12-2007, 19:01
dondedon
dondedon is offline
Citaat:
even oud als ik

"Hee, zullen we een keer samen iets drinken/ film kijken/ whatever?"

Erachter komen of zij iets voor jou (jullie voor elkaar!) voelen kan alleen maar in het echt, dat voel je niet per sms of msn. Kortom: afspreken.
ja dat snap ik wel, maar hoe kan ik haar het best vragen of ze een keer zin heeft om naar de film te gaan ofzo? ben bang dat als ik het vraag ze nee zegt, of het vreemd vind dat ik het ineens vraag..
Oud 06-12-2007, 19:06
Armoed
Armoed is offline
Meestal is film op eerste date geen goed plan.
Oud 06-12-2007, 19:11
dondedon
dondedon is offline
Citaat:
Meestal is film op eerste date geen goed plan.
wat raad je dan wel aan?
Oud 06-12-2007, 19:25
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Uitgaan en niet weten hoe je een date moet regelen? Dat is echt clubvervuiling, blijf voortaan thuis en zuip je daar klem ofzo.
Doe normaal man, hij's 17.

Citaat:
wat raad je dan wel aan?
Gewoon een kroegje pakken is veelal beter omdat je mekaar dan beter leert kennen. Vrouwen hebben sowieso graag iemand met wie ze kunnen praten. Belangrijk is dat het gewoon gezellig is, klets gewoon over leuke dingen. Vakantie, d'r katten, dat soort werk. Vakantie is altijd wel een goed onderwerp, beter dan school ofzo.
Oud 06-12-2007, 19:38
dondedon
dondedon is offline
Citaat:

Gewoon een kroegje pakken is veelal beter omdat je mekaar dan beter leert kennen. Vrouwen hebben sowieso graag iemand met wie ze kunnen praten. Belangrijk is dat het gewoon gezellig is, klets gewoon over leuke dingen. Vakantie, d'r katten, dat soort werk. Vakantie is altijd wel een goed onderwerp, beter dan school ofzo.

maar hoe pak ik dit aan? vraag ik gewoon of ze zin heeft wat te gaan drinken?
Oud 06-12-2007, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Ja, want in een club kom je alleen om dates te scoren. :')

Citaat:
Ja, natuurlijk. Of had je zelf een beter alternatief?
Oud 06-12-2007, 19:41
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Niet out of the blue, maar als je haar een keer spreekt. Maar je zult toch een keer de moed moeten verzamelen haar uit te vragen.

Oh, en ga er vanuit dat het niks wordt, kan het alleen maar meevallen. Als ze mee wil betekent dat dat ze je in ieder geval wel leuk en aardig vindt, maar niet dat ze verliefd ofzo is. Sowieso kun je beter pas echt verliefd worden nadat je wat krijgt, maakt 't een stuk makkelijker
Oud 06-12-2007, 20:02
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ja, want in een club kom je alleen om dates te scoren. :')
Ja. Als je 'voor de gezelligheid' gaat hou dan lekker een theekransje (is overigens niets mis mee xD).

Citaat:
Ja so? Als hij nou 14 of 15 was, ok. Maar 17?

Citaat:
wat raad je dan wel aan?
Iets drinken, mee naar de stad etc. is allemaal heel cliche maar het werkt wel. Het beste is om uit te vinden in wat voor opzicht ze 'speciaal' is (en ik gebruik die term losjes). Is ze bv gek op vissen? Ga naar een aquarium in de buurt. Gek op dieren? Kinderboerderij. Etc.
Oud 06-12-2007, 20:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Ja. Als je 'voor de gezelligheid' gaat hou dan lekker een theekransje (is overigens niets mis mee xD).
Ik ga vooral de kroeg in om met vrienden te kletsen, biertjes te drinken en het gezellig te hebben. Ik kom daar niet primair om te scoren nee. Als je die instelling hebt is dat sowieso van je kop af te lezen.

Citaat:
Ja so? Als hij nou 14 of 15 was, ok. Maar 17?
Toen ik 17 was, heb ik voor het eerst een meisje meegevraagd naar een cafe. Daar was ik ook retenerveus over, da's niks bijzonders.
Oud 06-12-2007, 20:20
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik ga vooral de kroeg in om met vrienden te kletsen, biertjes te drinken en het gezellig te hebben.
Daarom score ik ook (meestal) geen meisjes in kroegen, maar in clubs. Maar kroegen dragen naar mijn mening bij aan algemene vervuiling so :')

Citaat:
Toen ik 17 was, heb ik voor het eerst een meisje meegevraagd naar een cafe. Daar was ik ook retenerveus over, da's niks bijzonders.
Late bloomer?
Oud 06-12-2007, 20:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Late bloomer?
Is maar wat je laat vindt Maargoed, in mijn tijd bestond het concept seks voor een breezer nog niet...
Oud 07-12-2007, 12:29
Volk
Volk is offline
Ik zou de verliefdheid weg laten zakken en kijken wat je zonder die verliefdheid nog van haar vind. Als je nooit echt gesprekken met haar hebt lijkt het me het beste daar mee te beginnen. MSN en SMS is leuk maar toch heel anders dan echte gesprekken.
Zeg gewoon een keer tegen haar: Heb je zin om mee naar de stad te gaan?
Oud 07-12-2007, 14:08
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
in mijn tijd bestond het concept seks voor een breezer nog niet...
Ben nog nooit meisjes tegengekomen die volgens 'de legende' seks hebben voor een McDonald's menu of een breezertje/ritje naar huis.
Oud 07-12-2007, 14:14
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ben nog nooit meisjes tegengekomen die volgens 'de legende' seks hebben voor een McDonald's menu of een breezertje/ritje naar huis.
Dan kom je niet op de juiste plaatsen. (of je komt juist wel op de juiste plaatsen en kom je ze daarom niet tegen)
Oud 08-12-2007, 00:58
Daboman
Daboman is offline
Vraag haar gewoon eens mee uit ofzo. Naar de stad, de kroeg of whatever. Nee heb je, ja kun je krijgen. En zeg nou zelf, waarom zou ze het niet doen? Ik zou het persoonlijk leuk vinden als iemand me ineens heel verlegen vraagt of ik zin heb om mee te gaan naar whatever het is dat ze dan zou voorstellen.
Oud 09-12-2007, 23:25
Twistingg
Twistingg is offline
Als je met haar wat gaat drinken stel dan deze vraag.

Wat heb je vandaag allemaal gedaan?

Dan zegt ze vast wel iets waar jij verder door op kan gaan, en de rest komt vanzellef wel.
Oud 10-12-2007, 17:25
dondedon
dondedon is offline
Citaat:
Als je met haar wat gaat drinken stel dan deze vraag.

Wat heb je vandaag allemaal gedaan?

Dan zegt ze vast wel iets waar jij verder door op kan gaan, en de rest komt vanzellef wel.
goede tip, zal haar binnenkort een keer uitvragen
Oud 12-12-2007, 18:48
hockey
hockey is offline
weetjewat? je moet niet verlegen zijn! je moet op dr aflopen en zeggen dat je van dr houd, ookal vind ze je misschien niet aardig ofzo.. je moet het gewoon zeggen. als ze met vrienden is zeg dan tegen haar dat je haar onder 4 ogen wilt spreken en dan als je het hebt gezecht vraag je of ze asjeblieft haar mond wilt houden( als ze niet met je wilt)
Oud 12-12-2007, 23:53
Magican
Magican is offline
Ok, dus een gast komt met de klacht: Ik wil verkering maar dat lukt niet want ik ben verlegen, en dan kom jij met de oplossing:

Citaat:
weetjewat? je moet niet verlegen zijn!
Dat is hetzelfde als dat een neger zegt dat hij in elkaar wordt geslagen omdat hij neger is, en dat jij dan zegt:

Citaat:
weetjewat? je moet niet neger zijn!
En verder heb ik geen opbouwende kritiek.
Ik denk dat je zelf wel weet hoe je verkering met haar krijgt (door haar aan te spreken, duh) en dat wanneer je dit niet doet/durft, dit niet lukt.
Oud 13-12-2007, 01:34
Osmoian
Osmoian is offline
Met het verschil dat een neger niet kan veranderen dat ie neger is en dat wanneer je verlegen bent je daar wel wat aan kan doen.
Advertentie
Oud 13-12-2007, 01:52
Magican
Magican is offline
Oud 13-12-2007, 13:28
Fingon
Fingon is offline
1-0 voor Magician
Oud 16-12-2007, 23:04
sainty
sainty is offline
rofl
Oud 05-01-2008, 19:14
smiletoyou
smiletoyou is offline
Ik ben het eens met osmoian, aan het een kan je iets doen, aan het ander niet!
Oud 05-01-2008, 19:36
Verwijderd
Hoezo onnodige up
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten