Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2008, 21:58
Verwijderd
Wie is hier wel eens geflitst in de avondspits? Dus dat het ietwat donker is.

Ik reed namelijk op de ring van Groningen. Het was aardig druk en het licht sprong op oranje, ik had niets voor me dus gaf wat gas bij.

Volgens mij heb ik de afstand onderschat want toen ik onder het licht doorging sprong deze net op rood, ik zag hem dus op rood springen. Ik reed toen ongeveer 75 omdat ik íets voor de stopstreep op de rem ging. Je mag daar overigens 70.
Ik had niet kunnen stoppen want dan kwam ik over de stopstreep tot stilstand en moest ik echt vol in de ankers, daarom koos ik ervoor om iets gas bij te geven. Tevens reed er achter mij nog een hele rits auto's en de afstand was kort zoals vaak in de spits. Deze auto's stopten overigens wél voor het stoplicht. Maarja als ik in de ankers ging knalt diegene achter mij misschien bovenop mij.

Ik heb nog gelet op een flits maar volgens mij zag ik niks, misschien in de verbeelding.

Nou is mijn vraag of je zo'n flits duidelijk ziet? Ik hoop niet dát ik geflitst ben, hoeveel tijd zit er tussen het moment dat het licht op rood springt en dat de flitspaal reageert? Is dat direct of zit daar een paar seconden tussen? Het was namelijk een kwestie van een paar seconden.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 07-02-2008 om 22:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2008, 23:11
Verwijderd
Dat hangt van het type camera af dat gebruikt is in die kast. Er zijn oude types (analoge, met flits) en nieuwe (digitaal, geen flits). Je hóeft dus geen flits te zien.
Wanneer je geflitst wordt en het is op zo'n kruispunt dan heb je dat wel door. Het is redelijk vergelijkbaar met de flits van een fototoestel want dat is het ook gewoon.
De afstelling van zo'n ding kan ik je niet geven, dat weet ik gewoon niet.
Bedenk echter wel dat heel erg veel van die kasten gewoon leeg zijn, die staan daar als afschrikmiddel. Camera's zijn erg duur en worden daarom dus gerouleerd tussen de verschillende flitskasten in een bepaald gebied. Er zijn dus ook nogal wat meer flitskasten dan camera's.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 00:21
TopDrop
TopDrop is offline
Volgens mij, als je er een beetje op let in je spiegel, zie je het vrij makkelijk. Ik reed een keer al een flink stuk (paar honderd meter) verder en zag in mn spiegel nog dat ding afgaan Het was wel donker, dus dan zie je het sowieso wat makkelijker.
Oud 08-02-2008, 08:20
Quantes
Quantes is offline
Tegenwoordig schijnen die dingen in veel politieregio''s niet meer te flitsen, nieuwe apparatuur enzo...
Oud 08-02-2008, 12:18
Vice
Vice is offline
Gewoon afwachten. Ik dacht dat ik ook ooit eens geflitst was, maar nooit wat van gehoord. Alleen reed ik op dat moment naast iemand anders en ik heb wel eens gehoord wanneer twee auto's op zo'n foto staan, dat gewoon niemand een bekeuring krijgt.
Oud 08-02-2008, 12:29
remy476
remy476 is offline
Ik ben een keer zelf geflist, maar heb dat toen (midden op de dag in de zomer) niet gemerkt

Ik reed ook een keer naast een ambulance en die werd toen geflist ('s nachts) en dat was dan weer duidelijk te zien.
Oud 08-02-2008, 14:49
Tiño
Tiño is offline
mwa denk niet dat je geflitst bent hoor,
wil je niet blijmaken om niets maar volgens mij zit er wel enige tijd tussen ,maargoed.
ben benieuwd of je n prent krijgt.

ik zet mn geld in op niet.
Oud 08-02-2008, 15:09
TRA
TRA is offline
Paar keer automobilisten geflitst zien worden (vrij duidelijk), maar volgens mij zit er niet zoveel tijd tussen de overtreding en de flits. Dat lijkt me ook niet praktisch, aangezien je met 80 km/h zo'n 22 m/s rijdt, dan zou de foto veertig meter verderop gemaakt moeten worden?

Overigens heb je ook lege kasten, digitale zonder flits en wordt er steeds minder geflitst, zoals al eerder gezegd dus.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 17:38
MTpower
MTpower is offline
Ligt er aan wat voor camera het is en waarvoor hij flitst (snelheid of rood licht).
Bij infrarood camera's heb je geen flits, dit is tegenwoordig ook de meest gebruikte camera.
Bij ouderwetse palen heb je 2 flitsen als je door rood rijdt (voor 75 op teller gaan die dingen niet af, dus had rood licht moeten zijn), eentje voor het stoplicht en een na het stoplicht, zodat ze later -mocht je in beroep gaan- kunnen bewijzen dat je toch echt door rood reed.
Die twee flitsen achter elkaar zie je overigens vrij goed, ook bij daglicht.
Bij infrarood zie je niets, alleen een paar ledjes die oplichten, maar dat is niet te zien in je spiegel.
Oud 08-02-2008, 17:40
Verwijderd
ik weet wel dat het zo'n oud model was, analoog mét flits.

nja we zullen zien, heb 2 weken terug net een dikke afbetaald dus ik heb geen zin in nog meer!

trouwens als ik me het goed herinner kwam ik laatst op een donderdagnacht uit de stad rond 6 uur. Ik zat in een taxi en die reed met 120 door rood omdat de hele ring uitgestorven was.
En dat was op hetzelfde punt als waar ik door rood reed, dus misschien zit er idd niks in die kast. We zullen zien
Met citaat reageren
Oud 08-02-2008, 19:26
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
ik weet wel dat het zo'n oud model was, analoog mét flits.

nja we zullen zien, heb 2 weken terug net een dikke afbetaald dus ik heb geen zin in nog meer!

trouwens als ik me het goed herinner kwam ik laatst op een donderdagnacht uit de stad rond 6 uur. Ik zat in een taxi en die reed met 120 door rood omdat de hele ring uitgestorven was.
En dat was op hetzelfde punt als waar ik door rood reed, dus misschien zit er idd niks in die kast. We zullen zien
er zijn dat flitspalen die er alleen voor de sier staan en jaren niets doen, lijkt me dus stug dat ie t nu wel heeft gedaan en daarbij,die flits zie je ,zeker als je je erop focust.
Oud 08-02-2008, 22:45
Ivo
Ivo is offline
Er zijn zat flitspalen die niet altijd in gebruik zijn. Veel politieregio's hebben X flitscamera's en bijvoorbeeld 5X aan flitspalen. Ze wisselen zo nu en dan de camera's van flitspaal. Een paal die de ene week wel flits, flits dan vervolgens een paar weken niet. En zo kan een paal die er eerst alleen maar voor de sier stond, ook ineens werkend zijn.
De opvallende met blauw-oranje strepen beplakte palen zijn overigens vaker leeg dan de minder opvallende grijze flitspalen. Dit vanwege het hogere 'schrikeffect' van zo'n opvallende paal.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2008, 09:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bij infrarood camera's heb je geen flits, dit is tegenwoordig ook de meest gebruikte camera.
Nouja, je hebt wel een flits, je kunt 'em alleen niet echt zien, 't is infrarood nl.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten