![]() |
||
Citaat:
en die terugvallen zijn inderdaad klote ja. me laatste terugval was een paar dagen geleden. en in hoeverre ben jij er nou al vanaf ?.
||
Citaat:
of merk je er nog niet zo veel van?. en met mensen erover praten probeer ik ook vaak te doen ja ![]() het samen met anderen mensen eten is ook niet altijd even makkelijk. en ik pm je nog ![]()
||
![]() |
Citaat:
ik eet normale hoeveelheden, inclusief dingen als patat, taart, chocola, ijs enz. En ik ben niet meer bang voor eten. Maar soms spelen de eetgestoorde gedachtes nog wel heel erg op, maar dan ga ik ertegenin. En de weegschaal speelt denk ik nog wel een wat te grote rol...Maar verder gaat 't qua eten gewoon goed! Eerst bang voor alleen al een appel, en nu schep ik gerust nog een extra x-tje ijs op als we dat hebben als toetje ![]() (ik heb overigens ook wel heel wat hulp achter de rug: eerst 1 jaar gesprekken bij ggz en daarbij dietiste en een zelfhulpgroep, daarna een opname van een jaar en doe nu dagbehandeling van 3 dagen in de week - niet gericht op eten, maar op achterliggende)
|
![]() |
Ik ben hier net nieuw op het forum, maar ik dacht ik meld mij gelijk ff.
![]() Ik heb sinds mei een lichte vorm van een eetstoornis en had/heb daarbij ook erg last van bewegingsdrang. Ik kom om de 3 week bij de dieetist en om de 2 week bij de dokter. Verder heb ik geen hulp. Ik kan al wel vernemen dat ik wat makkelijker ga denken qua eten, heb gister 2 mini-appelbeignets gegeten zonder dat ik me er schuldig door voelde. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het lukt idd wel een beetje ![]() |
![]() |
|
Hier meldt zich er nog één.
Heb NAO (heb anorexia, maar je mag het niet officieel anorexia noemen omdat ik niet 15% onder mn minimum gewicht zit...wat een bullshhh ook...met af en toe eetbuien, maar niet heel grote) en zit momenteel in een behoorlijke terugval, errug fijne manier om het nieuw jaar in te gaan. |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Gehad, maar ben er vanaf. Je hebt mn msn al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over de diagnose. Maakt het uit of je AN of NAO hebt, het is allebei een eetstoornis. Het zegt niks over de ernst van de stoornis maar wel over de behandeling die je nodig hebt. Al zal het qua behandeling weinig uitmaken of je bmi 17 of 18 hebt. Maargoed, dit heb ik uitgelegd gekregen in de kliniek. |
![]() |
|
Het zit zeker in je hoofd, je hebt niet voor niks een enorm vertekend zelfbeeld waar echt niks van klopt. Vind verder ook niet dat je de graad van de ernst kunt meten aan de lichaamelijk toestand. Bijvoorbeeld iemand met overgewicht kan ook anorexia hebben, valt hierdoor 10 kilo af maar heeft nog steeds een gezond gewicht. Dat is dan niet minder erg dat wanneer iemand met een gezond gewicht 10 kilo afvalt en daardoor in ondergewicht terechtkomt.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vanaf de andere kant, ik eet nogal slecht maar heb wel normale gedachtes, weet niet hoe ik dat zou noemen.
|
Ik heb een eetstoornis! Ik eet bv een hele maaltijd, zit echt dik! en 30minuten later heb ik weer evenveel honger, vandaar dat ik ook 6tal keer warm eet op een dag, het leuke is dat ik 70kilo weeg ;p ik doe wel sport maar heb nog nooit van mijn leven op mijn gewicht moeten letten, olle
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Houden van jezelf (eetstoornis) Yana | 43 | 27-01-2006 18:23 | |
Psychologie |
Eetstoornis cultuurgebonden? Alieke | 12 | 06-11-2003 18:16 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Eetstoornis cultuurgebonden? Alieke | 9 | 06-11-2003 06:30 | |