Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2008, 14:42
Lyne
Lyne is offline
Ik ga binnenkort op mezelf en zoek een paar makkelijke recepten. Ik heb vandaag twee pakken wrap tortilla's gekocht en ik vroeg me af of er nog lekkere recepten voor zijn. Ik gebruik zelf meestal gehakt, kip is ook lekker, maar ik heb zo'n pak dat Mexicaanse Burrito's heet. Omdat ik die die dipsaus voor de zure room zo lekker vind. Maar ik vraag me af je dat niet zelf kan maken?

En heeft iemand nog recepten voor lekkere wraps (met hoeveelheiden)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2008, 15:05
Calyx
Calyx is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=wraps

zoek en vind! (topic met wrap gerechten uit 2006)
Oud 14-01-2008, 15:43
Lyne
Lyne is offline
Ja die had ik al gevonden, daar had ik ook al veel aan! Mijn vraag was meer of mensen er ook sausjes bij gebruiken en zo ja hoe ze die maken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:56
Calyx
Calyx is offline
oh oke, had ik verkeerd begrepen dan.

http://www.ah.nl/recepten/zoek.jsp?r...r_of_servings=
Oud 14-01-2008, 16:08
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Ik vul ze meestal met gehakt, bonen, sla en geraspte kaas. En guacamole, dat maak ik met: 2 avocado's, tomaatje, bosui, beetje koriander, teentje knoflook, limoen/citroensap en een beetje tobascosaus, en dat gewoon allemaal door elkaar mixen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 19:25
Verwijderd
Ik vul ze meestal met mais, paprika, (lente/bos/gewone)ui, kaas en salsasaus.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 21:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja die had ik al gevonden, daar had ik ook al veel aan! Mijn vraag was meer of mensen er ook sausjes bij gebruiken en zo ja hoe ze die maken.
Voor die dingen mix ik altijd gewoon ketchup met sambal
Oud 14-01-2008, 22:16
Big Boi
Big Boi is offline
Shoarmavlees gaat ook prima in de wrap.. gecombineerd met wat lekkere koude of warme groenten die je zelf lekker vind zoals paprika/champignons/prei/ui/tomaat/maïs/komkommer etc. En lekker met een saus op basis van zure room of een chili saus. Ik vind persoonlijk de zoete saus die ik bij de lokale vietnamese loempiaboer haal erg goed er bij.
Oud 15-01-2008, 21:56
Lyne
Lyne is offline
Klinkt goed! Kan je trouwens ook gewoon de ingredienten van een zakje pakken en dan mixen? Ik heb dan wel geen E-nummers, maar die laat ik er dan uit. Ik wil het wel een keer probren, want die zakjes zijn duur.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 07:47
Verwijderd
Citaat:
Kan je trouwens ook gewoon de ingredienten van een zakje pakken en dan mixen?
Ik weet niet over welk sausje/zakje je het hebt, maar: alles kan. Vaak smaakt het alleen heel anders dan het sausje uit het zakje, maar als je toch niet weet hoe dat proeft maakt dat natuurlijk niets uit. Soms zal het niet mogelijk zijn om alle ingrediënten los te kopen op de manier waarop het in het zakje zit (bepaalde dingen gedroogd/in ministukjes/enz.), denk ik...

Kruiden zijn trouwens nog veel duurder. Als je daar tig dingen van moet kopen...natuurlijk doe je er wel een stuk langer meer.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 07:54
Verwijderd
op elke wrap een flinke eetlepel yoghurt natuur en dan een goeie kwak nando's hot sauce erover

heerlijk
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 12:42
Verwijderd
Ik heb laatst wraps gemaakt met wortel, spinazie, rode ui, cashewnoten en brie. Even in de oven, klaar. Smaakte bijzonder goed!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 12:48
Verwijderd
eh sla gekruide kip roomkaas en geraspte kaas en tomatensaus en dan dichtrollen, kaas en tomatensaus eroverheen en dan nog 10 min in de oven
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Ik vul ze meestal met mais, paprika, (lente/bos/gewone)ui, kaas en salsasaus.
Er moet trouwens ook wat salsasaus en geraspte kaas overheen en dan idd even in de oven.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 15:38
Verwijderd
Meestal maak ik een mengseltje van ui, al gekruidde tofureepjes, kidneybonen, maïs, paprika en tomaten, evt nog extra tomatenpuree. Kaas erover en even in de oven. Topping maak ik van crème freche of zure room met knoflook en/of bieslook en peterselie.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 12:02
Cartosa
Cartosa is offline
Je gehakt eerst beetje marineren + ui, paprika's, tomaat, witte kool en eventueel wat sla. Sausje is meestal looksaus met iets fris ertussen.
Oud 18-01-2008, 18:44
Verwijderd
Zojuist wraps gemaakt. Gewoon zo'n pak wraps, Saus met een blikje kidneybonen, een prei, een courgette en een pot medium salsasaus. Wraps dan bestrijken met creme fraiche. Saus erop. Heerlijk. Hoeveelheid saus is ongeveer goed voor twee personen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten