Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2008, 14:07
Matsh
Matsh is offline
Ik ben 17 jaar oud en heb al wat jaren last van depressies. 2x van school verwisseld (1e school zat ik niet op het goede niveau en de 2e voelde ik mij na 3 jaar nog niet thuis). Op dit moment zit ik in Havo 4 met het profiel Natuur & Gezondheid met in het profieldeel Wiskunde A en Aardrijkskunde. Exacte vakken zijn nooit mijn sterkste punt geweest mede doordat ik altijd veel lessen mistte. Ook dit jaar weer hetzelfde liedje. Nu ben ik eindelijk uit het cirkeltje van thuisblijven, weer naar school gaan, erachterkomen dat je er geen bal van snapt en weer thuisblijven gekomen. Alleen blijf ik steeds merken dat ik achterstanden heb. Nu ben ik bezig met zoveel mogelijk bijlessen te volgen. Ik ben op zoek naar ervaringen met soortgelijke situaties en hoe dit opgelost werd en of dit überhaupt nog op te lossen valt. Ik ben absoluut niet te lui om te leren, maar zie er wel tegenop een boek te openen terwijl je al weet dat je er niets van snapt en geef na wat pogingen al snel op.. Opties als profiel veranderen heb ik al nagetrokken, dit is dit jaar niet meer mogelijk. Ook mag ik niet meer blijven zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2008, 16:39
Il_Principe
Il_Principe is offline
als ik het zo bekijk heb je maar een optie, nu je niet van profiel kan switchen en blijven zitten: gewoon wil tonen, zet er gewoon wat kracht bij, investeer erin, en je zult de vruchten ervan plukken.en niet vooraf zeggen dat je er niets van zal snappen, goed begin is al op zich een half werk!

succes
Oud 08-01-2008, 16:43
Mara
Mara is offline
Je ziet er tegenop om een boek te openen omdat je het niet snapt.

Je snapt het niet omdat je niet naar school gaat en de stof niet probeert te leren.

Dus als je 't even niet snapt, moet je niet meteen niet meer naar school gaan want daar wordt 't niet beter op. Blijf gewoon heengaan, lees rustig alle stof door. Probeer zoveel mogelijk zelf te doen, de leraren willen je vást wel helpen ermee, om 'oude' stof nog eens uit te leggen als je iets niet snapt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten