Advertentie | |
|
![]() |
|
Het hoeven ook niet meteen de werelds beste tekeningen te zijn. Zolang je het idee wat jij in hoofd hebt een beetje over kan brengen naar een ander. Ik heb zelf naar zo'n opleiding gekeken (niet gedaan) en ze gaven mij ook het idee om op andere manieren dingen over te brengen, dus niet alleen tekeningen maar ook knipsels ed.
Ik denk dat jij niet zo goed weet waar je moet beginnen en dat snap ik wel. Maar als jij niet uit jezelf wat kan gaan ontwerpen dan wordt de opleiding steeds lastiger lijkt me want je moet jezelf toch steeds presenteren met nieuwe ideeën (ik heb het idee dat dit een beetje je probleem is maar als dat niet zo is, sorry ![]()
|
![]() |
Hmmm...jaa!
Eigenlijk moet ik dus gewoon zelf een portfolio proberen samen te stellen. Men idee vertalen op papier ed. Mijn probleem is dat ik niet zoveel vertrouwen heb in mezelf. Zo'n toelating is heel zwaar, als ik dan kijk naar wat voor toptekenaars en mensen met topideeën daar rondlopen, ben ik bang dat ik geen schijn van kans maak om toegelaten te worden. |
![]() |
|
Ja, ik heb heel erg getwijfeld om het te gaan doen. Ik vond het leuk maarja alleen met leuk kom je er niet, je moet er echt veel passie voor hebben. Ik zag mezelf gewoon niet dat doen heel mijn leven
![]() Maarja je kan het altijd proberen! Zo'n toelating is zwaar maar wel nodig natuurlijk. Ik weet natuurlijk niet wat je weet of kan maar zonder zelfvertrouwen en doorzettingsvermogen gaat het heel lastig worden, na de toelating zijn het meestal ook erg zware opleidingen waarbij je bijv. een mooie opdracht maakt maar dat de docenten er heel veel kritiek op hebben. Als je nog niet precies weet wat je wilt kun je misschien beter eerst een andere opleiding doen maar als dit het is dan moet je er gewoon voor gaan en als het dan niet lukt dan zie je het wel verder ![]()
|
toevallig heb ik me ingeschreven voor fashion design in utrecht en heb ik gister een uitnodiging gekregen voor toelating. Ook hier moet je een portfolio laten zien. Ze schrijven: "Zorg voor een zo gevarieerd mogelijke collectie werkstukken. Denk bijvoorbeeld aan tekeningen met verschillende materialen (zoals potlood, krijt, inkt, kleurpotlood, plakkaatverf, aquarelverf) en onderwerpen (zoals mensen, dieren, voorwerpen, landschap of naar de fantasie). Daarnaast zien wij ook graag ander werk zoals bijvoorbeeld foto's, zelfgemaakte kleding, schetsen en schetsbeken. Daarnaast ook werkstukken die betrekking hebben op de mode richting"
Ik denk wel dat als je dit jaar nog toelating wilt doen, je hard aan een portfolio mag werken. het zou natuurlijk mooi zijn als je veel hebt om te laten zien.. Ik heb zelf ook bijna alles gewoon van schoolopdrachten van beeldende vorming en ckv. Ik hoor van andere mensen die soortgelijke opleidingen doen dat je ook vooral heel veel krabbels, spinsels en schetsen e.d. moet laten zien, omdat ze zo beter een proces kunnen zien en hoe je te werk gaat. Ik hoor ook dat de modeopleidingen wel zwaar zijn en je een (groot) deel van je vrije tijd/sociale leven moet opgeven. Dat er weken zullen zijn dat je tot diep in de nacht door moet werken enz. Hangt natuurlijk ook een beetje van jezelf af, maar volgens mij is het niet rustig een kledingstuk in elkaar knutselen. Daarnaast heb je ook een thuisopdracht als je je inschrijft voor zo'n opleiding. ik heb gister mijn opdracht gekregen en heb er 4 weken voor. Je moet dus ook wel onder tijdsdruk kunnen werken. als iemand nog tips heeft voor toelating, ik hoor ze graag! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Wat wil jij 'later' worden? YelloW | 159 | 13-02-2014 19:22 | |
De Kantine |
Wat wil je later worden? Anne | 49 | 02-11-2002 11:51 | |
Lifestyle |
je favoriete....... #JumpDaFuckUp!# | 109 | 17-06-2002 08:52 | |
Lifestyle |
Lijkt het je wat om zelf over de Catwalk te lopen? bubbeltjes | 49 | 22-05-2002 06:12 | |
Algemene schoolzaken |
Ik ben creatief, wat voor opleiding kan ik doen fela | 1 | 13-03-2002 18:14 | |
ARTistiek |
Tekeningske Stoetel | 24 | 19-09-2001 16:22 |