Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2008, 17:00
Evil-milkshake
Evil-milkshake is offline
Ik had een vraag: Stel je wilt als havist met een N&G profiel doorstromen naar 5 VWO N&G met Natuurkunde1. Voldoet Natuurkunde1 op het havo om Natuurkunde1 ook op het vwo te kunnen doen. Of moet je op het havo Natuurkunde1,2 doen om op het vwo natuurkunde1 te mogen doen?

;x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-02-2008, 17:46
Hanneke
Hanneke is offline
Nouja, als je nu van 5h naar 5v zou gaan dan kom je in het nieuwe systeem, waar geen natuurkunde 1 is.

Met het oude systeem voldoet het wel denk ik, ja. Bij ons was het zo dat 4vwo geen natuurkunde 1 heeft, dus als je dan avn havo komt heb je juist een voorsprong. Maar ook zonder dat denk ik dat het prima te doen is.
Oud 04-02-2008, 12:06
Evil-milkshake
Ehh, volgens mij bestaan Natuurkunde1 en Natuurkunde1,2 nog wel hoor?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2008, 13:35
Verwijderd
Nee, natuurkunde 1 en natuurkunde 1,2 bestaan niet meer. Als je volgend jaar instroomt in 5VWO heb je te maken met de hernieuwde tweede fase waarbij geen onderscheid meer is tussen 1 en 2. Je zou eventjes met je school moeten kijken of het mogelijk is, of dat je dan dit jaar ofin de zomer een onderwerp ´mist´. Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat je een onderwerp mist want er is enorm veel overlap tussen de oude natuurkunde 1 en natuurkunde 1,2. Waarschijnlijk is de stofinhoud nog wel hetzelfde en zal er dus niet heel veel anders zijn.

Even navragen op je school dus.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 18:29
tonio
tonio is offline
Vaak is het op scholen wel zo dat je gemiddeld een bepaald cijfer moet staan om die overstap te maken, dus informeer daar even naar en Evatjuhhhh heeft gelijk wat betreft de vernieuwde 2e fase
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 18:48
Evil-milkshake
Citaat:
Vaak is het op scholen wel zo dat je gemiddeld een bepaald cijfer moet staan om die overstap te maken, dus informeer daar even naar en Evatjuhhhh heeft gelijk wat betreft de vernieuwde 2e fase
Ja, dat weet ik. De school waar ik op zit stelt een eis van een gemiddelde 7/8.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten