Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2008, 20:42
Marijke89
Marijke89 is offline
Hallo,

Ik ben nu 18 jaar, toen ik 16 was heb ik pfeiffer gehad. Vanaf die tijd heb ik het idee dat ik mijn weerstand niet meer terugkrijg. Toen ik pfeiffer had is mijn keel flink onstoken geweest, eigenlijk vooral mijn amandelen. Hier kwamen toen witte stinkende propjes uit. Na een paar weken en twee anti-bioticakuren is dit uiteindelijk zo goed als over gegaan. Maar ik heb nu nog steeds last van mijn amandelen, als ik vermoeid ben of stress heb zetten ze een beetje op en komen er weer die witte propjes uit.

Verder ben ik erg snel moe, heb ik het heel snel koud, en voel ik me vaak een beetje grieperig. Ik ben hier een aantal keer mee naar de huisarts geweest maar die weet het ook niet.

Ik leef zo gezond mogelijk als het gaat om voeding, slapen, beweging enz.

Mijn vraag is, heeft iemand tips om weer mijn oude weerstand terug te krijgen, en me gewoon weer lekker fit te gaan voelen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 29-02-2008, 05:52
Verwijderd
Echninea Force slikken kan soms helpen. Of je echt je oude weerstand weer terug krijgt weet ik niet (alsin: dat is misschien niet haalbaar), maar het werkt wel weerstand verhogend.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 12:14
Gevederde
Gevederde is offline
Even een vraagje. Ben je ook dun/mager?
Ik ben dat zelf nl wel en ik merk dat ik bij het minste of geringste ziek word. Doordat ik dun ben heb ik het ook erg snel koud en last van wintertenen/winterhanden. Zelf heb ik ook ooit pfeifer gehad en ik ben ook veel moe, vooral als ik mezelf opstress.. Als je een verminderde weerstand hebt grijpt een verkoudheid/griep achtige iets altijd aan op het zwakste deel van je lichaam, in jouw geval je amandelen. Het enige wat je hieraan kan doen lijkt me is genoeg eten, gezond eten, genoeg bewegen en proberen zo min mogelijk te stressen. Hoewel ik natuurlijk niet weet of jij van dat laatste ook last hebt Verder heb ik niet echt nuttige tips voor jou...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 12:32
Marijke89
Marijke89 is offline
Laten we zeggen dat ik slank ben. Niet extreem mager. 1.60m en 50 kilo.

Ik heb inderdaad ook snel last van winterhanden en voeten, er zit dan gewoon geen bloed meer in zegmaar. Dat heb ik ook als het niet vriest maar ik gewoon koud ben.

Ik merk trouwens dat ik juist de afgelopen tijd wat aangekomen ben. Heb veel behoefte aan eten maar wil graag slank blijven. Voel me trouwens niet echt beter door veel te eten maar toch heb ik er behoefte aan.

Je hebt ook gelijk over die stress. Heb er veel last van ook al is er geen duidelijke reden voor. Merk dat die stress enorm veel energie kost. Probeer steeds meer ontspannende dingen te doen, dat lukt ook wel steeds beter.

Bedankt voor je reactie in elk geval .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 13:25
Verwijderd
er zijn wel van die weerstand-verhogende middeltjes te krijgen.. homiopatisch geloof ik..
Heb ik zelf ook wel geslikt.. heb het zelf ook altijd koud.. en heb chronische vermoeidheid.. lijkt wel wat op pfeiffer.. ben zelf dus ook best wel makkelijk te pakken voor het 1 of het ander.
Vroeg naar bed, goed uitrusten is het beste.. maar weerstand dingetjes helpen ook wel.. houden het iig stabiel.. doe ook veel leuke dingen... daar haal je positieve energie uit.. wat ervoor zorgt dat je tegen de minder leuke dingen beter kunt werkt het beste!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 14:41
ecrivaine
ecrivaine is offline
Oei, wat herken ik me hier in. Ik heb afgelopen oktober pfeiffer gehad. Aanvankelijk ging het snel beter, maar het is nooit helemaal hersteld. Nu heb ik weer heel erg een opleving. Totaal geen energie om lekker veel te doen. Maar zo te lezen kan dat dus ook twee jaar duren...
In elk geval ben ik vandaag bij wijze van goede voornemens begonnen met voedingssupplementen, van Supradyn. Verder moet je gewoon veel slapen en gezond leven. Mijn probleem is dat ik moeilijk in slaap kom, dus dat wil nog niet heel erg
Meer dan gezond leven kun je niet doen lijkt me. Verder denk ik dat het ook wel aan de tijd van het jaar ligt en dat je in de lente vanzelf weer wat opknapt.
Oud 01-03-2008, 17:01
Verwijderd
in wel seizoen je leeft.. dat verschild heel erg hoor! Als het lekker weer is, word iedereen er automatisch vrolijker van.. en leef je toch anders dan dat het koud is en je je daardoor wat minder lekker voelt.
Tjah.. moe-zijn is ook niet alles... ik zit er al een jaar aan vast... en ben er voorlopig nog niet uit.. tjah te lang te veel gedaan.. en toen ben ik vast gelopen.. weerstand is dus erg belangrijk! ecrivaine.. kom je niet in slaap omdat je erg druk bent nog in je hoofd... zelf heb ik daar geen last van... wel heb ik dat ik dat ik nooit uitgerust wakker word.. en dat ik juist zo lekker... dat als je uitslaapt je om half 11 ofzo wakker word.. en er lekker tegenaam kan gaan.. dat mis ik wel! maar jah.. er zijn genoeg andere leuke dingen
nu maar hopen dat het snel weer lekker weer word!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2008, 19:31
Labster
Labster is offline
Ik zou eens naar een andere huisarts gaan. Aan een huisarts die niets weet te bedenken, geen tips of suggesties heeft heb je niet veel aan. Kan het mss zo zijn dat je je moe voelt omdat je denkt dat je moe bent?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 21:41
Marijke89
Marijke89 is offline
Ik merk inderdaad dat het seizoen nogal uitmaakt. In de winter heb ik veel minder energie dan wanneer de lente komt! En in de zomer voel ik me ook veel lekkerder natuurlijk.

De dokter heeft wel vanalles geprobeerd en onderzocht. Ook wel actie ondernomen trouwens want ik had afgelopen zomer een tekort aan vitamine b12, ik heb toen een spuit gekregen en ik heb mijn voedingspatroon aangepast.

Toch is het probleem nog niet helemaal opgelost.

Ik heb inderdaad ook een tijdje gedacht dat ik me moe voelde doordat ik er teveel mee bezig was. Toen heb ik geprobeerd om langer doe te gaan als ik me moe voelde. Gevolg: ik werd daadwerkelijk ziek en moest een paar dagen rustig aan doen.

Ik denk eerder dat ik me psychisch te druk maak en me daardoor altijd enigszins vermoeid voel.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten