Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2008, 16:25
appiej
appiej is offline
heeft iemand ervaring met verpleegkunde duaal??? het maakt niet uit of het mbo of hbo is. Want hoe gaat dat met naar school gaan? en hoeveel verdien je dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2008, 20:27
coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb mijn opleiding duaal gedaan binnen de GGZ. In de GGZ verdien je iets meer dan wanneer je in het algemeen ziekenhuis werkt (ander cao). Ik verdiende in mijn laatste jaar bruto 1611 euro per maand. Het verschilt een beetje per school hoe het met lesdagen is geregeld. Vanuit de GGZ-instelling waar ik werkte, hebben ze er voor gezorgd dat we af en toe lesweken hadden, zodat er meer groepsdynamica zou ontstaan. Als je één a twee dagen per week les hebt, is er onvoldoende sprake van groepsdynamica volgens bepaalde mensen. Ik vond de combinatie erg leuk!
Oud 07-03-2008, 10:37
skip
skip is offline
Ik ben momenteel 3e jaars verpleegkunde van de duale variant. bij ons is school geregeld vanuit de hogeschool en organiseert eens per 5 of 6 weken (als er schoolvakanties tussen zitten) een schoolweek. Afhankelijk van je instelling, telt deze schoolweek gewoon mee met je werkuren of moet je ervoor terug werken.

als duaal student ontvang je een leerling salaris en dit verschilt per instelling. Je gaat wel vaak ieder jaar een beetje omhoog.

Voordeel aan de duale variant vind ik dat je onwijs veel praktijkervaring opdoet en op die manier toch wel een stukje voor hebt op voltijdstudenten na diplomering (overigens alleen in het begin hoor....na een jaar merk je m.i. niet echt meer wie voltijd en wie duaal hebben gedaan).

als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel.

~SKIP~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten