Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2008, 12:20
hardstyler
hardstyler is offline
Ik doe nu Havo 4 ben nog nooit in mn leven blijven zitten. Toch gaat het dit jaar niet goed, en willen de leraren mij meteen van de Havo af hebben... Wat vinden jullie hier van? Ik moet zeggen dat ik niet echt veel heb gedaan.

En heeft iemand een idee voor iets dat ik eventueel na de Havo kan doen? Liefste iets met muziek of beeld. Kan zelf niet iets vinden.

Dankuu!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2008, 13:09
Gunkan
Gunkan is offline
Wel, het is voor jou natuurlijk erg belangrijk om te bepalen waarom het dit jaar even niet zo goed gaat. Als je dat weet, dan kan je d'r namelijk nog wat aan doen.

Je zegt dat je dit jaar niet echt je best hebt gedaan. Als je nou echt met't HAVO door wilt gaan (jaartje overdoen?), dan kan je in gesprek gaan met de school. Moet je eerst bepalen -waarom- je minder goed je best bent gaan doen, zodat je er wat aan kunt doen.

Over je tweede vraag: mijn broer heeft indertijd een MBO opleiding gedaan in Hilversum. Die school is tegenwoordig samen gegaan met het ROC Amsterdam. De opleidingen vindt je hier.

Hij heeft de opleiding voor "broadcast engineer" gedaan, maar ze hebben ook andere boeiende opleidingen 't Schijnt een goeie school te zijn en die opleiding heeft'm geen windeieren gelegd. Hij is er erg goed mee terecht gekomen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 13:30
Magican
Magican is offline
Ga naar je decaan, heb een gesprek met hem. Zitten blijven is niet erg en na je havo kun je MBO, HBO gaan doen of gaan werken.
Oud 25-04-2008, 13:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hij heeft de opleiding voor "broadcast engineer" gedaan, maar ze hebben ook andere boeiende opleidingen 't Schijnt een goeie school te zijn en die opleiding heeft'm geen windeieren gelegd. Hij is er erg goed mee terecht gekomen.
Mits je bereid bent met grote regelmaat de enige blanke te zijn en schoolgenoten die als volslagen debielen naar elkaar zitten te gillen en schreeuwen, en tijdens een gesprek met open mond kauwgom kauwen, kunt verdragen.

Maar waarom MBO gaan doen als je een klas Havo kunt doubleren? Als je de verkeerde opleiding pakt sturen ze je na een week of drie theorie gewoon fulltime aan het werk (niveau 4 verpleging ROC Asa, zowel BBL als BOL). Dat is gewoon geen opleiding. Komt het er dan op aan, dan kun je bij scholing net zo goed 'totaal gefaald' op je CV zetten.

Technische dingen zit men om te springen, dus daarbij zal het wel los lopen, maar goed, als je stopt met je opleiding om 'iets met muziek' op MBO niveau te gaan doen loop je kans dat het gewoon uitdraait op werkeloosheidstraining.

En ja, het pad terug omhoog is daarna heel wat lastiger dan het pad naar beneden ooit was. Dus blijf gewoon lekker op de Havo. Sluit nu nog geen deuren die nooit meer opengaan.
Oud 25-04-2008, 13:12
Gunkan
Gunkan is offline
Hoho, ik bedoelde een MBO opleiding -na- het afmaken van het HAVO. Dat is sowieso veel slimmer! Zorg eerst dat je dit af hebt en ga daarna eens kijken wat je echt wilt doen.

Overigens vind ik dat T_ID wel iets laatdunkend doet over MBO. Zo slecht is het echt niet
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 13:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Overigens vind ik dat T_ID wel iets laatdunkend doet over MBO. Zo slecht is het echt niet
Hoe moet ik het dan noemen als iemand gemiddeld in een jaar niet meer dan 4-8 uur onderwijs per week krijgt?

Misschien is die opleiding dan wel bitter slecht, maar dat is dan ook wat kan gebeuren. En gebeurd dat eenmaal, dan ben je de rest van je leven de sjaak.
Oud 25-04-2008, 14:36
Gunkan
Gunkan is offline
Citaat:
Hoe moet ik het dan noemen als iemand gemiddeld in een jaar niet meer dan 4-8 uur onderwijs per week krijgt?
HBO?

Dat was bij m'n vrouw ook niet anders toen ze aan de FEM in Utrecht zat. Informatica/Bedrijfskunde in 6 uur per week... Uhuh, sure... En dat noemen ze "voltijd". *groan*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten