Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 10:06
Verwijderd
Er wordt veel geklaagd over snelheden van computers en internetverbindingen (nou ja, vooral dat laatste), terwijl je, met een beetje zoeken, zo tientallen programma'tjes en foefjes kunt vinden die zeggen dat ze je computer een oppepper geven. Negen van de tien keer blijkt het een sof. Daarom roep ik deze topic in het leven. Als je een goed programma'tje weet die de computer/het internet aanzienlijk versneld, post het hier. Als je een tip hebt over het versnellen, post het hier. Ik denk dat veel forummers dan wat aan 'jouw' vinding zullen hebben.

Alvast bedankt,
DutchECK
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 10:20
Verwijderd
simpel:

Computer sneller maken (en tegelijkertijd stabieler) is je OS wat je hebt uitkleden tot het hoogstnodige. Neem een raid config. met dezelfde schijven en een snelle procc. met een goed GPU.

Nou, dat is alweer opgelost ....

Over I-net. Het was volgens mij verboden om je I-net snelheid te tweaken, dusse .....

(gewoon een goede verbinding nemen, maar daar moet je wel wat voor over willen hebben)

Oh ja, had nog een proggie om je FBS (toch) snelheid aan te opassen, eff zoeken, post ik later wel
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 10:20
dystopia
dystopia is offline
TweakXP kun je al een heleboel mee tweaken. Een RegCleaner of een prog als Ad-Aware kan het zaakje in die mate versnellen omdat het register dan verschoont wordt of je computer weer spyware vrij wordt gemaakt. Scheelt toch weer. Ook een virusscanner over je bak heenhalen kan helpen omdat virussen ook je PC kunnen vertragen. Een 'autoprotect' feature van een virusscanner vertraagt het hele zooitje echter weer. Tijdens het gamen is dat bloated. Dan zet ik 't zelf ook uit. Verder niet teveel draaien maar dat verschilt ook per PC.

Verder kun je sommige modems uncappen maar meestal is dat niet mogelijk. Een dikke web/ftp server terwijl je aan het fraggen bent zal natuurlijk ook niet je ping verhogen dus stel je wilt fraggen: sluit zoveel mogelijk programma's af.
Oud 30-07-2002, 12:52
proycon
proycon is offline
Geen programma's erop.. programma's eraf juist Hup.... weg met Windoze...

Zet Linux er maar eens op Dat scheelt al!
Oud 30-07-2002, 12:57
Verwijderd
Citaat:
proycon schreef:

Om er dan achter te komen dat GTA3 niet op Linux draait
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef:
Om er dan achter te komen dat GTA3 niet op Linux draait
Huh?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:24
mvos100
mvos100 is offline
Sneller maken? Koop gewoon een nieuwe pc. Pentium 4, 3 ghz kom binnenkort uit dus zal maar vast gaan sparen
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 17:33
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
proycon schreef:

Deze grapjes zijn niet origineel meer. Windows vs. Linux flamewars mag je elders houden. Het gaat hier om Windows.
Oud 30-07-2002, 23:26
@pie
@pie is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Er wordt veel geklaagd over snelheden van computers en internetverbindingen (nou ja, vooral dat laatste), terwijl je, met een beetje zoeken, zo tientallen programma'tjes en foefjes kunt vinden die zeggen dat ze je computer een oppepper geven. Negen van de tien keer blijkt het een sof. Daarom roep ik deze topic in het leven. Als je een goed programma'tje weet die de computer/het internet aanzienlijk versneld, post het hier. Als je een tip hebt over het versnellen, post het hier. Ik denk dat veel forummers dan wat aan 'jouw' vinding zullen hebben.

Alvast bedankt,
DutchECK
van geen enkel programma, maar bv het weghalen van programma's of uitschakelen van services versnelt je PC
Oud 31-07-2002, 09:43
pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
proycon schreef:

tja, maar als ik linux+x draait dan draait het niet sneller dan windows hoor
en ms-dos is ook redelijk snel

wat mij opvalt is dat de windows keuze wel veel scheelt, als je kies voor win98 (of evt. win me) dan heb je een veel minder zwaar OS dan een stuk sneller draait (dan xp/2k) (maar wel stukje minder stabiel is)
Reageren

Regels voor berichten