Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2008, 19:03
Praganonut
Praganonut is offline
Ik ben vorige maand gestopt met roken.
En sindsdien heb ik last van overmatig maagzuur..

Waar komt het door en weet iemand een remedie voor dit?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 10:12
Verwijderd
Rennies?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 10:38
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Langs de dokter voor echte maagzuurremmers. Rennies is meer symptoom bestrijding!
Oud 15-06-2008, 21:18
DDM
DDM is offline
Citaat:
Langs de dokter voor echte maagzuurremmers. Rennies is meer symptoom bestrijding!
Maagzuurremming is sowieso symptoombestrijding. Dus dat is geen argument. Ik zou het gewoon bij de "simpele" Rennies houden.
Oud 16-06-2008, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Maagzuurremming is sowieso symptoombestrijding. Dus dat is geen argument. Ik zou het gewoon bij de "simpele" Rennies houden.
In mijn zelfzorgstandaard staat dat als de klachten na 14 dagen niet over zijn en er ook al een zelfzorgmiddel (rennie) is gebruikt, er moet worden doorverwezen naar de arts.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Bijna alle geneesmiddelen zijn symptoom bestrijders . Enkele middelen die daar buiten vallen zijn antibiotica en cytostatica.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:50
amor
amor is offline
Ik zou langs de huisarts gaan. Ik heb er sinds 6 weken ook erg last van. Rennies hielpen niet bij mij, en 2 weken terug ben ik bij de huisarts geweest. Nu heb ik voor 2 weken pantozol gekregen. Het helpt wel een beetje maar niet helemaal helaas.
Met maagklachten moet je erg voorzichtig zijn. Wanneer heb je er het ergst last van, na het eten?
Oud 16-06-2008, 22:46
DDM
DDM is offline
Citaat:
In mijn zelfzorgstandaard staat dat als de klachten na 14 dagen niet over zijn en er ook al een zelfzorgmiddel (rennie) is gebruikt, er moet worden doorverwezen naar de arts.
Vind ik in dit geval overdreven. Een jongen van 26 jaar die last krijgt van overmatig maagzuur na het stoppen met roken heeft vast geen maagcarcinoom. Want dat is de essentie van het doorverwijzen; pathologie.
Oud 16-06-2008, 23:07
El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Citaat:
Vind ik in dit geval overdreven. Een jongen van 26 jaar die last krijgt van overmatig maagzuur na het stoppen met roken heeft vast geen maagcarcinoom. Want dat is de essentie van het doorverwijzen; pathologie.
Misschien is het wel een maagzweer of zweer aan de twaalfvingerige darm. Is het niet zo dat juist met het stoppen van roken maagklachten zouden moeten afnemen?
Oud 17-06-2008, 00:04
Verwijderd
Citaat:
ja het is wel logisch dat hij er last van krijgt door te stoppen met roken, maar een maand vind ik persoonlijk wel erg lang. Maarja jij bent de dokter he
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 10:03
Praganonut
Praganonut is offline
Dank, voor de reacties. Ik heb gelukkig een oplossing gevonden.
Door het stoppen van het roken is mijn " normale eetritme" weer op gang gekomen.
Dus mijn lichaam wil meer brandstoffen hebben en dat is door "honger" te produceren wat gepaart gaat met het meer produceren van maagzuur.

Met andere woorden: ik moet gewoon wat meer eten(in mijn geval).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 22:17
MTpower
MTpower is offline
Of melk drinken, of yoghurt eten zoiets dergelijks. Kalk neutraliseerd het maagzuur.
Oud 18-06-2008, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Als het na een aantal weken niet overgaat van iets als Rennies, of vanzelf, of door meer te eten zoals in dit geval, is het natuurlijk wel handig om even langs de dokter te gaan. Dan niet meteen omdat je een maagcarcinoom zou moeten hebben, maar omdat het sowieso een vervelende klacht is en om erger (beschadiging) te voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2008, 15:32
DDM
DDM is offline
Citaat:
Als het na een aantal weken niet overgaat van iets als Rennies, of vanzelf, of door meer te eten zoals in dit geval, is het natuurlijk wel handig om even langs de dokter te gaan. Dan niet meteen omdat je een maagcarcinoom zou moeten hebben, maar omdat het sowieso een vervelende klacht is en om erger (beschadiging) te voorkomen.
Als T.S. naar een dokter wilt gaan staat hij vrij. Ik had het over de tekst wat bijvoorbeeld in de bijsluiter staat van Rennie. En dit hoef je niet meteen te extrapoleren naar T.S. Er lijkt een plausibele verklaring voor deze klacht. En dat blijkt ook maar weer he, want T.S. geeft dat zelf aan.
Oud 19-06-2008, 08:59
Verwijderd
Niet zo aangebrand meteen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten