Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2008, 16:11
Verwijderd
Ik heb op dit moment kabelinternet, gewoon met een draadje enzo. Nou ga ik morgen een nieuwe pc (laptop) kopen en ik zag dat in elke laptop die ik zo'n beetje bekeken heb wel een ethernetkaart zit, maar kan ik dan zo het internet ermee op? Of moet ik nog allerlei instellingen aanpassen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2008, 17:30
freyk
freyk is offline
Dat ligt eraan.

Eerst moeten we weten hoe je netwerk eruit ziet:
Als het directe verbinding hebt (provider > kabelmodem >laptop) dan zou je vanuit je kabelmodem een netwerkkabeltje naar je laptop doen en moet je bijvoorbeeld de hostname (computernaam) aanpassen.

Als je een verbinding hebt met een router (provider > kabelmodem > router > laptop) dan zijn er geen instellingen nodig, tenzij je gebruik maakt van draadloos internet.

Dus willen we graag weten hoe je netwerk eruit ziet en wat het merk en typevan je modem (en router) is.
Oud 05-08-2008, 22:01
Verwijderd
Ik heb een directe verbinding, modem-->pc.
Waar moet ik dan precies wat aanpassen?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 22:03
Verwijderd
Oh, ik heb trouwens zo'n kabeltje, dat zit nu dus in m'n pc, maar dat komt dan in m'n laptop.
Ik heb toen ik het abonnement aanschafte zo'n cdtje van @home gekregen, heb ik er toen ingestopt, maar volgens de klantenservice was dat niet nodig geweest.
Heb ik daar nog iets aan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2008, 22:04
Verwijderd
Merk en type: motorola, "surfboard cablemodem"
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 01:00
Verwijderd
Waarschijnlijk doet-ie het zo wel.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 02:11
vinniedas
vinniedas is offline
In de meeste gevallen is het zo dat je een LAN-kabel in een vrije poort op de modem aansluit en de andere die sluit je aan op de Ethernet ingang van je Laptop. Er word dan automatisch een IP toegewezen en je zit op het web. En zoals @Home/ziggo al zei, die cd is niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 03:27
TopDrop
TopDrop is offline
Hoogstwaarschijnlijk doet ie het zo wel
Oud 06-08-2008, 10:05
Verwijderd
Koop een draadloze router erbij zodat je niet altijd met een kabeltje hoeft te lopen klooien.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2008, 18:36
Verwijderd
Dank voor jullie reacties! Pc komt met een aantal dagen, hoop dat het dan werkt (en zoniet, dan laat ik het zeker weten)

Citaat:
Koop een draadloze router erbij zodat je niet altijd met een kabeltje hoeft te lopen klooien.
Ik woon zodanig klein dat ik dat een beetje overdreven vind. Maar toch bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 10:59
Verwijderd
Nog één vraagje: moet ik de kabel erin steken als de laptop al aanstaat, of vóór het opstarten.
En moet ik de modem nog uit- en weer aanzetten oid?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 11:01
M@rco
M@rco is offline
Maakt niet uit. Modem kan ook gewoon aanblijven
Oud 20-08-2008, 19:05
Verwijderd
't Is gelukt! Kreeg wel een melding dat ik de stekker van de modem eruit moest trekken en dan opnieuw proberen, maar nu werkt het!

Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten