Advertentie | |
|
![]() |
|
Voor photoshop heb je geen zware videokaart nodig, laat ik dat even voorop stellen. Daarnaast is het wel handig om te weten wat voor spellen je ongeveer wilt spelen, en nog belangrijker, wat je budget is.
Je hebt een vrij oud moederbord met een AGP-slot, de huidige series videokaarten gebruiken een andere interface, maar er zijn ook nog wel AGP-kaarten te koop. Eén van je opties is bijvoorbeeld een videokaart met een 3850 chip zoals deze van sapphire. Een goedkoper alternatief is een chip van de generatie daarvoor, de 2600, ook van Ati, die vind je hier bijvoorbeeld voor 60 euro. /edit ik bedenkt me trouwens net dat we hier een hele mooie sticky voor hebben en dat daar alles ook wel overzichtelijk in staat... naja, nu heb je in ieder geval twee goede mogelijkheden.
||||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Maar dat DDR2 Ram ga ik zoiezo nodig hebben als ik vet wil gaan multitasken.. En dan is misschien een Quad-core daarvoor toch een beetje interessanter. Citaat:
![]() Tja. Weet iemand misschien nog een goedkoop high-end moederbord waar ik een Dual-core in kan steken? die grafische kaart zie ik dan later wel. Cheers ![]()
|
Die moederborden zijn ongeveer vergelijkbaar, beide hebben een P45 chipset erop zitten. De MSI (P45 NEO-F) staat voor 77 euro in de pricewatch, de Asus (P5Q) voor 89 euro. Denk dat je bij Asus ook een stukje voor de naam betaalt, dus je kunt net zo goed voor de MSI gaan.
Probleem is overigens wel dat je een mini tower hebt, en dat daar alleen mATX (micro-ATX) moederborden inpassen, die zijn kleiner dan een "standaard" moederbord. Bovengenoemde bordjes zullen er niet inpassen. Je zou kunnen overwegen om een kast/voeding erbij te kopen, bijv. een AOpen QF50-serie. Die zijn voor tussen de 40 en 50 euro te koop en daar zit ook gelijk een goede voeding bij, dus dan heb je dat probleem ook opgelost. Koop er een Radeon HD3850 bij (prima videokaart) en je hebt voor 350 euro een goeie upgrade: http://tweakers.net/ext/pricewatch/?...1%2C218245%2F1
Laatst gewijzigd op 18-08-2008 om 13:25. |
![]() |
||
Had een heel strak idee uitgewerkt hoe ik het ging doen maar dat kwam net iets boven de €480..
maar ik heb weel eens rondgekeken op internet en voor die prijs heb je een hele mooi computer ![]() Specs: Citaat:
Thanks ![]()
||
Citaat:
![]() En voor die prijs ![]() Bedankt iedereen, van mij mag er nu een slotje op, tenzij er geen nieuwe videokaart in dat moedebord past..
||
oude chipset van het moederbord
667MHz geheugen (800 kost 1 euro meer!!) geen videokaart Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() & @ Rens, zie ik dat goed of isdaar een Asus moederbord voor €37 ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[agp] nieuwe grafische kaart doet het niet SuperS | 6 | 01-08-2005 10:48 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] DirectX 9c Anaïs | 13 | 28-09-2004 00:18 | |
Software & Hardware |
Grafische kaart , drivers nodig ? A_l'aise | 6 | 28-08-2003 18:13 | |
Software & Hardware |
wat voor grafische kaart raden jullie aan ? Egyptian | 11 | 24-05-2002 23:50 | |
Games |
wat voor grafische kaart raden jullie aan ? Egyptian | 2 | 24-05-2002 11:39 | |
Software & Hardware |
Vraagje over grafische kaart. Verwijderd | 33 | 27-06-2001 00:10 |