Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2008, 14:55
Angelllll
Angelllll is offline
Ik heb echt even de mening van andere mensen nodig.
Normaal zou ik dit nooit doen, maar hier komt mijn verhaal(tje)

Ik heb nou ongeveer een half jaar een relatie.
Twee jaar terug heb ik ook een relatie gehad met dezelfde jongen die een jaar duurde.
Dat is uitgegaan omdat hij niet meer te handelen was (liegen, schreeuwen, gewelddadig etc)
Zo een 1,5 jaar later kreeg ik ineens een mail dat hij wou praten.
Dat hebben we gedaan, en heel langzaam aan kregen we weer contact.
Hij had toen wel een andere relatie maar hij zei dat dat niets voorstelde.
Wij hadden toen die tijd een heel hechte band, deden alles samen en noemde elkaar ook onze zielsverwant.
Rond Mei stelde we vast dat we het maar moesten proberen omdat we allebij gewoon geen kant op konden met onze gevoelens die gegroeid waren.
Nu ligt hij ongeveer 2 maanden in het ziekenhuis omdat hij Post traumatische stress stoornis heeft, de reden voor zijn gedrag van die tijd terug.
Toen wij uit elkaar waren zag hij in dat er echt iets mis met hem was en is in therapie etc gegaan.
Ik heb lange tijd getwijfeld omdat de mensen in onze omgeving er nog (steeds) niets vanaf weten omdat zij het niet zullen accepteren, hoewel HIJ het wel aan zijn ouders heeft verteld. Nu zat ik eergister op zijn mail (en nee niet om te checken) en zag ik een apart mailtje wat ik opende.
Daarin stond een tekst van loesje en een berichtje wat alleen van een verliefd meisje kan komen.
Zij bleek hem bezocht te hebben dat had hij mij niet verteld.
Er stond een tel nr bij in de mail en ik was gewoon in shock (ik las op zijn hyves dat hij haar een prive bericht had gestuurd met dat hij haar bijzonder vind, dat soort prive berichtjes stuurde hij wel vaker naar andere meisjes) Heb haar gebeld maar zij liet niet veel los.
Dus in die shock toestand heb ik hem een mail gestuurd met dat t over en uit is. Daar kreeg ik savonds een bericht dat ik heel vaag vond. Er stond niet in van Wat is er aan de hand? maar meer van jij hebt je conclusie al getrokken dus hier houd het dus bij op. Hij probeerde helemaal niets.
Daarna heeft hij haar die avond nog een paar mailtjes estuurg met dat Ik een ex vriendin ben dat er niets van snapt en dat hij het leuk zou vinden als zij zaterdag langs zou komen etc etc.
Vandaag zouden we nog praten en hij zei dat hij weg moest, toen ik zei dat hij na haar ging zei hij dat hij dat gewoon had gemaild omdat hij wist dat ik zijn mailbox zou bekijken. Hij heeft wel gezegd dat hij niet meer haar heeft gedaan, maar mijn probleem is meer dat hij helemaal geen moeite deed om mij te overtuigen om t niet uit te maken, terwijl hij zo blij was dat t weer aan was, dat hij altijd van mij heeft gehouden etc,

Sorry voor dit lange verhaal maar ik heb gewoon f een reactie nodig van buiten staanders.
Ik hou echt weer van hem, had dat NOOIT meer verwacht, en ben gewoon bang dat ik weer gekwetst word als ik me weer helemaal kwetsbaar opstel.

Laat wat van je horen, wat dan ook.

Alvast bedankt, Angelllll
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2008, 15:36
Angelllll
Angelllll is offline
Jullie weten het ook niet....
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 15:44
Lorelei
Lorelei is offline
Nou ja, blijkbaar is hij niet bijzonder geinteresseerd in het vinden van een oplossing tussen jullie. Dat kan liggen aan het feit dat-ie op dit moment duidelijk niet lekker in z'n vel zit, door de manier waarop jij het hebt uitgemaakt of omdat hij echt niet geinteresseerd in je is. Maar het komt er wel op neer dat als hij niet gemotiveerd is om een oplossing te vinden, dat je toch nergens zult komen.
Oud 20-09-2008, 17:10
Smokin'
Smokin' is offline
Tuurlijk checkte je zijn mail gewoon. Zelfs al had je die intentie eerst niet, als je dat mailtje opende was je gewoon zijn email aan het controleren. Vervolgens stuur je hem een bericht dat het over en uit is. Wat je eigenlijk wilde was hem ontlokken dat hij 'zijn best' voor je ging doen, want toen hij er betrekkelijk onverschillig op reageerde was dat ook niet goed. Hoe kan hij trouwens en in het ziekenhuis liggen en andere meisjes bezoeken? Dit is echt een mess, ik zou er maar mee kappen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2008, 18:28
Kitten
Kitten is offline
Ik zou, als dit mijn vriendin betrof, niet gelijk gemaild hebben, maar eerst om opheldering vragen. Emotioneel direct reageren in dit soort situaties leidt meestal tot niets. Je hebt hem gedumpt en hem het idee gegeven dat hij geen vertrouwen van jou geniet. Ik zou in zo´n geval ook niet de moeite doen om nog eens te kijken of jij over te halen viel.

Maar, whats done is done, je moet of a) er mee leven en leren van je fouten, of b) kijken of je de relatie kan herstellen. Dat is niet makkelijk, maar ik durf bijna uit ervaring te zeggen (near misses) dat fragile relaties heel goed comebacks kunnen maken. Maar daar moet JIJ voor door ´t stof durven, en HIJ de moeite doen die daar voor nodig is. Als dat er niet komt, kan je het vergeten.
Oud 20-09-2008, 19:25
Verwijderd
Het is stom van je dat je meteen gemaild hebt. Je had eerst moeten informeren, het bij hem navragen en daarmee laten zien dat je respect hebt voor je vriend. Maar, dat is gebeurd. Je kunt nu (net zoals Kittin' al zegt) twee dingen doen. Het dood laten bloeden, en verder gaan met je leven. Of je kunt toegeven dat je een fout gemaakt hebt (door hem meteen te mailen) en aangeven dat je er graag over wil praten omdat je je niet lekker voelt bij de manier waarop dingen gelopen zijn. Aan de hand van dat gesprek kun je dan nog zien wat je doet.
Maar mocht het nog goedkomen, zullen jullie er allebei moeite voor moeten doen. Als een van jullie daar niet toe bereid is, kun je die hele relatie vergeten, imo.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 13:19
cenerentola
cenerentola is offline
Toch zonde, mijn indruk is dat jullie best wel goed bij elkaar passen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 18:29
Volk
Volk is offline
Waarom je best doen voor iemand die haar eigen conclusies trekt en meteen zegt dat het over en uit is zonder eerst hem iets te vragen? Waarschijnlijk vraagt hij zich nou af of jij uberhaupt wel ooit iets voor hem hebt gevoeld als je het zo makkelijk uit maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 21:57
Pluis
Pluis is offline
Je dumpt je zielsverwant toch ook niet bij de eerste tegenslag via de mail?
Als je hem terugwil, moet je het eerstvolgende bezoekuur aangrijpen en met hem gaan praten. Dat gemail is zo onpersoonlijk en is ook nog eens bron van heel veel misverstanden.
Oud 23-09-2008, 09:45
WolterB
WolterB is offline
De mals van je vriendje lezen, nazoekwerk doen via allemaal sites, comminiceren via de e-mail.

Je kan beter irl met elkaar praten, dan voorkomt 99% van de misverstanden en onduidelijkheden en zorgt ervoor dat alle achterdocht niet nodig is.
Oud 23-09-2008, 11:27
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waarom je best doen voor iemand die haar eigen conclusies trekt en meteen zegt dat het over en uit is zonder eerst hem iets te vragen? Waarschijnlijk vraagt hij zich nou af of jij uberhaupt wel ooit iets voor hem hebt gevoeld als je het zo makkelijk uit maakt.
Nou, ik vind dat wat pluis zegt de andere kant op ook geldt. Als hij haar echt als zielsverwant beschouwde, zou hij wel willen weten wat er precies gebeurd is.

(ik praat verder niet goed dat zij in z'n mail heeft lopen snuffelen en het toen meteen heeft uitgemaakt, dat was natuurlijk bijzonder stom)
Oud 23-09-2008, 12:43
igfy
igfy is offline
Ik zou het de moeite niet meer waard vinden. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik had ook ooit eens een vriendje die zei dat wij zielsverwanten waren en meer van dat soort terminologie. Ondertussen loog hi me ook over van alles en nog wat voor en had hij totaal geen respect voor mij. Als jou vriendje op die manier met andere meisjes omgaat, terwijl hij de gevolgen daarvan prima in kan schatten, vind hij je blijkbaar toch niet zo belangrijk of denkt hij dat je toch wel bij hem zal blijven omdat "jullie nou eenmaal zielsverwanten zijn". Daarnaast heeft hij blijkbaar genoeg problemen, dus ik zou gewoon het contact met hem verbreken. Je komt wel weer iemand anders tegen.

In iemands mail kijken is idd een beetje fout. Tenzij hij ook altijd in jouw mail kijkt en er blijbaar zoveel vertrouwen is tussen jullie. Mijn vriendje laat ook wel eens programma's openstaan, maar daar ga ik ook niet in rondneuzen.
Oud 23-09-2008, 14:55
Volk
Volk is offline
Citaat:
Nou, ik vind dat wat pluis zegt de andere kant op ook geldt. Als hij haar echt als zielsverwant beschouwde, zou hij wel willen weten wat er precies gebeurd is.

(ik praat verder niet goed dat zij in z'n mail heeft lopen snuffelen en het toen meteen heeft uitgemaakt, dat was natuurlijk bijzonder stom)
Als ik opeens een mail zou krijgen van mijn vriend waarin staat dat het uit is dan ga ik ook geen moeite doen om hem terug te winnen hoor. Als het voor hem zo makkelijk is dan doet het mij heel veel pijn maar met zo iemand wil ik niet zijn. Ik heb liever iemand die dan op z'n minst even komt vragen hoe en wat. En misschien denkt die jongen ook wel zo. Hij heeft waarschijnlijk al genoeg problemen aan zijn hoofd en hoeft er geen hysterische vriendin bij die op basis van niks het zomaar uit maakt.

Dat is hoe ik het zie.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 15:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als ik opeens een mail zou krijgen van mijn vriend waarin staat dat het uit is dan ga ik ook geen moeite doen om hem terug te winnen hoor. Als het voor hem zo makkelijk is dan doet het mij heel veel pijn maar met zo iemand wil ik niet zijn. Ik heb liever iemand die dan op z'n minst even komt vragen hoe en wat. En misschien denkt die jongen ook wel zo. Hij heeft waarschijnlijk al genoeg problemen aan zijn hoofd en hoeft er geen hysterische vriendin bij die op basis van niks het zomaar uit maakt.

Dat is hoe ik het zie.
Mwah, ik zou toch op z'n minst willen weten waarom.
Oud 25-09-2008, 08:53
Verwijderd
Ik ga even op verschillende onderdelen van je verhaal reageren.
Citaat:
Hij had toen wel een andere relatie maar hij zei dat dat niets voorstelde.
Als hij dat zegt vind ik dat niet zo heel positief.. een relatie heb je toch niet omdat het niks voorstelt.. Houd in de gaten dat iemand die zo over een ander praat ook net zo makkelijk zoiets over zijn relatie met jou kan gaan zeggen.
Citaat:
Daarin stond een tekst van loesje en een berichtje wat alleen van een verliefd meisje kan komen.
Zij bleek hem bezocht te hebben dat had hij mij niet verteld.
Er stond een tel nr bij in de mail en ik was gewoon in shock (ik las op zijn hyves dat hij haar een prive bericht had gestuurd met dat hij haar bijzonder vind, dat soort prive berichtjes stuurde hij wel vaker naar andere meisjes)
Ik ben van mening dat hij niet achter allerlei meisjes aan hoeft te zitten als hij jou echt leuk vindt, dus ik vind dit een nogal foute actie van hem.
Citaat:
Dus in die shock toestand heb ik hem een mail gestuurd met dat t over en uit is.
Ja, dat vind ik begrijpelijk. Jij verwacht dat hij daarna inziet dat hij iets raars heeft gedaan en zich vervolgens komt verontschuldigen, omdat jij belangrijk voor hem bent.
Citaat:
Daarna heeft hij haar die avond nog een paar mailtjes estuurg met dat Ik een ex vriendin ben dat er niets van snapt en dat hij het leuk zou vinden als zij zaterdag langs zou komen etc etc.
Volgens mij is dit een type jongen dat het erg leuk vindt om aandacht te krijgen van veel verschillende meisjes en het heerlijk vindt als er weer eentje verliefd op hem wordt. Terwijl het van zijn kant allemaal niet zo serieus is.
Ik denk dat hij het ook niet zo heel lang volhoudt met hetzelfde meisje.
Citaat:
Vandaag zouden we nog praten en hij zei dat hij weg moest, toen ik zei dat hij na haar ging zei hij dat hij dat gewoon had gemaild omdat hij wist dat ik zijn mailbox zou bekijken.
Nou ik kan je met 100% zekerheid vertellen dat dat onzin is. Tuurlijk mailt hij haar niet op zo'n manier "omdat hij weet dat jij later in de mailbox zal kijken." Dat is een heel flauw smoesje en dat is typisch iets wat jij wel graag zou willen geloven, maar wat natuurlijk eigenlijk nergens op slaat.
Citaat:
Hij heeft wel gezegd dat hij niet meer haar heeft gedaan, maar mijn probleem is meer dat hij helemaal geen moeite deed om mij te overtuigen om t niet uit te maken, terwijl hij zo blij was dat t weer aan was, dat hij altijd van mij heeft gehouden etc
Ja, dat snap ik.. ik zou in ieder geval niet te veel energie erin steken, laat ook genoeg van zijn kant komen en blijf kritisch, hou jezelf niet voor de gek.

Verder ben ik het niet eens met mensen die vinden dat je niet in iemands mailbox mag snuffelen. Maar ik ga er niet te uitgebreid op in, want anders krijg je overal dezelfde discussie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten