![]() |
|
![]() |
Hee, ik heb ook last van concentratieproblemen, als kind viel dit opzich wel mee (wel snel afgeleid in de les) maar in de pubertijd is dit allemaal veel extremer geworden. Nu blijkt dat ik ADD heb (is een vorm van ADHD maar dan zonder het hyperactieve, de drukte vooral in je hoofd)
ik kan ook snel last hebben van drukte en mensen om me heen, omdat ik alles om me heen in me opneem, en me niet op 1 taak tegelijk kan focussen. Tijdens het leren dwalen mijn gedachten ook steeds af, waardoor ik soms een bladzijde 4 keer opnieuw moet lezen totdat ik het echt in me heb opgenomen. Mocht je hier nog meer over willen weten dan roep maar. Je kan even kijken op deze site http://www.levente.nl/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ook ging ik toen ik net de diagnose had gekregen(ergens in 2006 ofzo) naar het ggz om er beter mee leren om te gaan (gesprekjes/psycho-educatie). Het helpt allemaal best goed moet ik zeggen! Medicijnen werkten voor mij niet echt. Als je meer wil weten, dan hoor ik het wel. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het is inderdaad erg moeilijk om aan te tonen dat iemand ADD heeft, ik heb me bij bureau Merkelbach (ligt in sprang-kapelle) een dag door psychologen laten testen, daar kwam uit dat ik ADD heb. Daarna ben ik door gestuurd naar een neuroloog. Op het ziekenhuis kun je door middel van een hersenfilmpje wel met zekerheid aantonen dat iemand ADD heeft. Blijkbaar heb ik t zo erg dat in mijn raport stond dat ik zonder medicatie niet goed zou kunnen functioneren (en bedankt). Dus ik was ook niet echt een twijfelgeval
![]() Kreeg ook een erg hoge dosis Ritalin voorgeschreven.. Maar ik hou niet zo van medicijnen (vervelende bijwerkingen enzo) dus heb mijn dosis gewoon verlaagd (wel in overleg met mijn huisarts). Ritalin werkt echt super bij mij als het om leren gaat, en dingen onthouden (vergeet altijd afspraken, waar ik mijn sleutels gelaten heb, boeken kwijt enzovoorts). En als je onder de 18 bent en je hebt ADD kun je ook een pgb aanvragen (persoonsgebonden budget) voor het betalen van bijvoorbeeld begleiding, therapie of medicatie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu is het omgezet in zorg in natura, omdat ik dan meer begeleiding krijg. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Concentratieproblemen terwijl examens naderen! ecostudent | 4 | 22-04-2013 22:39 | |
Lichaam & Gezondheid |
Concentratieproblemen Juda[NL] | 24 | 06-04-2006 22:05 | |
Psychologie |
depressiesss load_harmony | 32 | 12-03-2003 09:32 | |
Psychologie |
Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in… Elka | 17 | 09-10-2002 16:58 | |
Psychologie |
concentratieproblemen Verwijderd | 9 | 04-10-2002 12:20 | |
Psychologie |
Niveau lager gaan op school? Sannetje | 9 | 01-03-2002 17:26 |