Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb daar ook heel lang aan zitten denken.
Ik zit nu zeg maar in 6 VWO en aan 't begin van het jaar heb ik echt helemaal niks aan school gedaan, ik had geen motivatie om iets te doen, geen zin, wilde eigenlijk helemaal niks meer doen. Ik heb het er nooit met me ouders of iemand op school over gehad. Die dachten ook maar een beetjuh van ' Iz nie boeiend laat hem ut zelf maar doen' Na iets van 4 maanden ging het weer iets beter en nu heb ik best wel een grote achterstand, en doe er ook niet bijzonder veel voor om die achterstand in te halen. Waarschijnlijk ga ik me ekzamen niet halen en dan probeer ik het volgend jaar nog een keer. In de hoop dat de problemen dat jaar dan ff wegblijven...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het punt is, je neemt je problemen mee. Waar je mee zit op het vwo, zit je nog steeds mee op de havo. Je kán het idd wel, je bent niet zomaar in 4vwo terecht gekomen. Als je naar de havo zou gaan, zou je je waarschijnlijk doodvervelen (dat zeggen wel meer mensen tegen je waarschijnlijk? Maar geloof me...) en je zou er nog steeds een beetje tegenaan hikken omdat je problemen niet opgelost zijn. Ik denk dat je je het beste toch eerst op je problemen kan concentreren, of waar je zo mee bezig bent. Als je niet lekker in je vel zit gaat de rest meestal ook niet zo lekker. Maar het is ook niet leuk om nóg een keer van klas te veranderen, vond ik dan. Ik heb ook wel een beetje het verschil in niveau gemerkt tussen vwo en havo, maar misschien ligt dat meer aan de school, is dat per school verschillend. Moeilijk ![]() Beetje warrige reply, sorry. Ik kan je alleen vertellen hoe het bij mij ging, het hoeft natuurlijk helemaal niet hetzelfde te gaan bij jou. Nou ja, ik zou iig je school niet te makkelijk opgeven, proberen over te gaan al is het maar net, maar zeker niet ten koste van... hoe zeg je dat... je geestelijke gesteldheid ![]() Es |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
op de basisschool was ik een van de beste leerlingen.. maar ook altijd het pispaaltje.. ik kreeg het advies om gymnasium te gaan doen.. ik zat in gymnasiumbrugklas, ik begon te puberen, en ik merkte dat ik veel gepest werd in vergelijking met anderen.. merkte dat ik mezelf niet kon zijn.. dus ik wilde veranderen... dat kostte me zoveel tijd dat ik het 2e jaar atheneum ben gaan doen in 2 atheneum kreeg ik problemen in familiesfeer, ouders kregen ruzie (nu gelukkig helemaal goed weer) en ik was nog steeds niet 'wie ik van binnen was'.. kostte me erg veel tijd, waardoor resultaten weer nergens op sloegen.. daarna 3 havo gaan doen.. tot mn diploma 5 van havo toe (wat ik (klinkt arrogant) op mn sloffen gehaald heb..), en toen had ik geen zin meer in die school waar ik al die dingen had meegemaakt.. ik doe nu een studie waarin ik mn hersens genoeg stof kan geven om bezig te blijven (bedrijfskundige informatica), en door vrienden en vriendinnen die ik over de jaren heb gemaakt voel ik me van binnen ook beter.. enige wat ik nu nog mis is n vriendin, maar da's weer een ander verhaal :-) al met al is voor mij alles nog redelijk goed uitgepakt dus.. maar het verschilt per persoon en per situatie, zoals Mactabilis hierboven al zegt.. succes! [Dit bericht is aangepast door @pie (27-02-2002).]
|
![]() |
hoi hoi,
ik heb ook zoiets meegemaakt... deed vorig jaar 4havo, had toen een tijdje pfeiffer waardoor ik best vaak afwezig was! maar rond januari was dat over, ik heel blij! kreeg ik in februari te horen dat m'n ouders gingen scheiden! vanaf dat moment ging het gewoon niet, ik maakte geen huiswerk, deed alles op het laatste moment enz... ik was totaal niet meer gemotiveerd! als ik op school zat vroeg ik me af waarom ik daar zat, ik zat er alleen maar voor me uit te staren... ik wilde echt beter m'n best doen enzo, maar op de een of andere manier lukte dit gewoon niet! ik heb heel lang getwijfeld enzo, over wat ik moest doen... heb toen in overleg met m'n ouders ervoor gekozen om naar het mbo te gaan! dit bevalt me heel goed en ik ben nu ook echt gemotiveerd! ik denk dat je er wel met mensen over moet praten, maar uiteindelijk zelf moet beslissen! het is jouw toekomst! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben dit jaar begonnen in 4vwo, dat ging wel aardig maar ik kreeg allerlei problemen waardoor ik me slecht concentreerde en ik had helemaal geen zin meer om nog 3 jaar vwo te moeten doen dus ben ik na de 1e toetsweek (die ik op het vwo met allemaal voldoendes afgerond had) naar de havo gegaan en het bevalt me echt een stuk beter!
Ik merk gewoon dat ik meer tijd heb om andere dingen te doen enzo.. en niet meer die druk op je schouders van het aanhikken tegen die 3 jaar... Ik had vwo kunnen halen, dat weet ik gewoon van mezelf, maar ik ben veel beter af met havo, ik voel me er zelf wel wat beter door iig! ook al waren de problemen niet meteen voorbij, wat logisch is, maar ik hield gewoon meer tijd over om daar aan te gaan werken.. Veel succes met het maken van je keuze! |
![]() |
|
Hm, maandag m'n eerste les in 4 havo... Was blijven zitten in 4 vwo, het jaar daarna had ik 't gehaald... Maar 5 vwo NG ging niet... Een Weense Wals aan cijfers... (1,2,3,1,2,3)
Gewoon omdat ik met mezelf in de knoop zit... Gelukkig ken ik een paar mensen in m'n nieuwe klas... Als je wil kan ik je wel ff op de hoogte houden van m'n ervaringen... MSN: prophet_atheism@hotmail.com
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeten wij blij zij met de kwalificatieplicht (nieuwe leerplicht)!!??? schoolfreaka | 40 | 09-10-2007 22:28 | |
Psychologie |
Wat doet een verkrachting/aanranding,langdurig seksueelmisbruik met je ??? Tieneke | 86 | 20-08-2005 21:11 | |
Algemene schoolzaken |
Thuis studie vraag. Ilsch | 16 | 29-07-2004 15:06 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Abnormaal Verwijderd | 0 | 03-06-2004 20:39 | |
Algemene schoolzaken |
Aantal blijven zitters hoog! Mindfields | 53 | 14-08-2003 13:18 | |
Eindexamens 2003 |
Is jouw school een "goede" school? En what about je mede-examenkandidaten? *Sneeuwmuts* | 34 | 23-04-2003 15:38 |