Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2002, 21:25
Verwijderd
Ik heb al geruime tijd (eigenlijk al sinds de middelbare school, nu iets meer dan 3 jaar dus) last van concentratieproblemen. Een half uur geconcentreerd huiswerk kunnen maken op een dag is veel voor mij. Opzich is dat nooit een probleem geweest, ook zonder (veel) huiswerk te maken kon ik goed mee komen in de lesstof. Toch zal dat komende schooljaren en vooral op universiteit (waar ik toch heen wil) anders zijn (zit nu in 4vwo). Ik denk dat het ligt aan het te veel nadenken van mij (over zin van het leven enz.).
Heeft iemand hier ook ervaringen mee en tips om me beter te kunnen concentreren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2002, 21:52
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef:
Ik heb al geruime tijd (eigenlijk al sinds de middelbare school, nu iets meer dan 3 jaar dus) last van concentratieproblemen. Een half uur geconcentreerd huiswerk kunnen maken op een dag is veel voor mij. Opzich is dat nooit een probleem geweest, ook zonder (veel) huiswerk te maken kon ik goed mee komen in de lesstof. Toch zal dat komende schooljaren en vooral op universiteit (waar ik toch heen wil) anders zijn (zit nu in 4vwo). Ik denk dat het ligt aan het te veel nadenken van mij (over zin van het leven enz.).
Heeft iemand hier ook ervaringen mee en tips om me beter te kunnen concentreren?
Jaaa herken ik. k heb niet zoveel tijd om te posten, maar wilde ff zeggen dat ik dat ook precies zo heb
Kuzzzz
Oud 28-09-2002, 00:57
utopian me
utopian me is offline
ik heb er zelf ook vaak last van...
deze site geeft tips, misschien zit er iets handigs bij:
http://www.leidenuniv.nl/bvdu/sz/so/concendo.html
Oud 28-09-2002, 18:32
Ilsje
Ilsje is offline
Je wil nie weten hoeveel mensen er last van hebbuh. Misschien kan iemand op school je helpen? Hebben ze bij mij ook gedaan. En met je therapeut over praten (als je die hebt).
Met citaat reageren
Oud 28-09-2002, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Ilsje schreef:
Je wil nie weten hoeveel mensen er last van hebbuh. Misschien kan iemand op school je helpen? Hebben ze bij mij ook gedaan. En met je therapeut over praten (als je die hebt).
Ik geloof best dat er veel mensen last van hebben, ook al doen de mensen in mijn omgeving dat denken van niet (zij maken zo'n 2 tot 3 uur huiswerk per dag, niet dat ik dat ooit zou doen, elke dag, maar zou wel handiger zijn alsik mij een keer langer dan een half uur kan concentreren).
Ik zou niet weten wie op school mij kan helpen, in vertrouwenspersonen heb ik geen vertrouwen meer.
Ik heb ook geen therapeut.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2002, 07:10
Verwijderd
Erg veel last van Niet zozeer omdat ik steeds bezig ben met de zin van het leven, maar omdat ik met andere dingen in mijn hoofd rondloop..

Tot nu toe ging ik door de HAVO en mijn studie tot Software Engineer haast zonder na te denken. Pas enkele weken geleden kwam ik mezelf tegen vanwege ietwat ingewikkelde opgaven over discrete Wiskunde en diverse semantiekregels. Op een gegeven moment voelde ik mij echter erg dom, omdat een ander die ik van vroeger ken wél die modules gehaald heeft en hij helemaal niet zo slim is.

2 rusteloze nachten leidden ertoe dat ik het nu weer simpel vind
Met citaat reageren
Oud 01-10-2002, 12:56
Nar'Hyarmen
Nar'Hyarmen is offline
Citaat:
Shadow Of Death schreef:
Ik geloof best dat er veel mensen last van hebben, ook al doen de mensen in mijn omgeving dat denken van niet (zij maken zo'n 2 tot 3 uur huiswerk per dag, niet dat ik dat ooit zou doen, elke dag, maar zou wel handiger zijn alsik mij een keer langer dan een half uur kan concentreren).
Ik zou niet weten wie op school mij kan helpen, in vertrouwenspersonen heb ik geen vertrouwen meer.
Ik heb ook geen therapeut.
aaaaaaaaaaaarg jou probleem heeft bij mij mijn hele vwo carriere gekost :@ en boos dat ik ben want ik ben zo slim... (zeggen ze) ik weet ook niet hoe je het op kan lossen. Er zijn wel medicijnen voor overigens.. Homeopathische zelfs. Ik heb die wel gehad, maar ik vergeet altijd medicijnen te nemen dus werkte het niet echt....
Oud 02-10-2002, 19:09
Verwijderd
dit forum lijd mij keihard af, ik probeer al een uur te leren maar ik blijf meer antwoordjes geven op de topics
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 00:15
Gael
Gael is offline
Ik moet nog steeds mijn boekopdracht afmaken, en morgen inleveren.

SHAAIIIISSAAAHH
Met citaat reageren
Oud 04-10-2002, 12:20
Quiana
Quiana is offline
Toen ik op school zat, schreef ik alles wat in mijn hoofd zat in steekwoorden op (net als in dat topic van Gwennygirl )
, en dan was het soms wel uit mn hoofd.
Heb ook een tijdlang gedaan, als ik alle woordjes van Frans ken, mag ik dit en dit (weetikveel, bellen oid )
en als ik het echt wilde hielp dat wel
Nouja, moet eiglijk mn mond houden, ben 2 x blijven zitten, maar wilde toch ff antwoorden
Reageren

Regels voor berichten