Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik heb geen wekker, maar m'n vader maakt mij altijd wakker. Ik kan altijd heel slecht wakker worden 's ochtends, maakt niet uit hoe laat ik ga slapen en hoe laat ik wakker word (ook als het 12 uur is wil ik het liefst in bed blijfen liggen
![]() Maar doordeweeks word ik meestal rond 7 uur / kwart over 7 wakker gemaakt, dan roep ik dat ik wil blijven slapen, zet na een kwartier de tv aan (journaal/goedemorgen Nederland) en na een tijdje komt m'n vader roepen dat ik dan toch echt m'n bed uit moet komen. Uiteindelijk kom ik even voor acht echt m'n bed uit om daarna te moeten haasten en te laat te komen. ![]()
|
![]() |
Mijn wekker gaat om half zeven en meestal kruip ik dan meteen met mijn ogen nog dicht mijn bed uit omdat ik ik dan altijd heel nodig moet plassen. Als het dan nog helemaal donker is in huis heb ik heel erg de neiging om mijn ogen gewoon dicht te houden en na het plassen weer verder te slapen, maar meestal is het licht op de gang al aan dus dan gaan mijn ogen wel open. Als ik me dan eenmaal realiseer dat ik echt op moet staan gooi ik een plens water over mijn hoofd en poets ik mijn tanden voordat ik de meisjes wakker ga maken en dan is het hel. Gelukkig doe ik dat allemaal op de automatische piloot. Soms is het zo erg dat als ik de meisjes naar school heb gebracht, ik thuis weer mijn bed in kruip en verder slaap tot ik uit mezelf wakker word, meestal rond een uur of elf.
|
![]() |
|
Ik heb altijd een echte wekker en mn telefoon. Die telefoon snoozt en die wekker rinkelt een half uur achter elkaar door. Ik sta altijd op tussen 7 en 9 uur 's ochtens. Dan ga ik douchen (ik kan de deur niet uit zonder te douchen, daarnaast kan ik mn haar niet kammen als het niet nat is gemaakt --> iets met donkere-mensen-haar en gebroken borstels) Meestal kost dat zoveel tijd dat ik geen tijd meer heb om te ontbijten. Dus dat doe ik op de fiets of helemaal niet.
Ik kruip er 's ochtens wel vrij snel uit, ik blijf niet lang liggen. Hoewel ik in coma ben. Het eerste wat ik doe is richting badkamer lopen en onder de douche staan --> word ik wakker van
|
Verwijderd
|
Meestal als de wekker gaat druk ik op snooze, dan mompel/scheld/jammer ik tot de wekker weer gaat, en dan ga ik er uit want anders kom ik te laat. Mijn telefoon ligt trouwens op een kastje waar ik niet bij kan zonder uit bed te komen, anders druk ik hem in mn slaap uit. Als ik om 8 uur op mn werk moet zijn, moet ik om 7:40 weg, en dan gaat de wekker om 7:00. Dat is eigenlijk te weinig tijd, maar ik heb nou eenmaal geen zin om nog vroeger op te staan.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als mijn wekker gaat, sta ik meestal meteen op en ga ik douchen of wat koud water in m'n gezicht plensen. Ik kan volgens mij wel meteen normaal functioneren, maar ik word liever even rustig wakker. Op dagen waarop ik niet vroeg op hoef, word ik meestal vanzelf rond half negen wakker en rond negen uur sta ik dan op.
|
![]() |
|
Ik hoor mijn cdspeler aangaan, blijf nog even liggen, 1 nummer ofzo, en dan sta ik op en ga ik naar de badkamer om de wc te gebruiken. En vanaf dan ben ik wel wakker, eigenlijk. Ik hoef niet per se te douchen, dat doe ik alleen als ik weer eens moet douchen van mijzelf.
|
Als ik 's ochtends college heb zet ik de wekker anders niet. Dan word ik wakker, vaak net een paar minuten voor de wekker (nouja, telefoon) afgaat, echt altijd. Dan zet ik 'm uit voordat ie gaat en dan ga ik gelijk uit bed. Ik zet de wekker altijd zo'n drie kwartier voordat ik weg moet. Ik zet de computer aan en dan ga ik naar de wc, want ja ook ik moet altijd nodig plassen als ik wakker word. Dan kom ik terug en klik ik op inloggen terwijl ik douchespullen pak en de douche in duik. Tien minuten later haal ik ontbijt van beneden en eet ik dat op m'n dooie gemakje op terwijl ik teh internetz afspeur en tegelijkertijd m'n haar doe enzo. Daarna ga ik weg.
Als ik geen college heb dan word ik uit mezelf vaak rond een uur of tien wakker of eerder. Dan zelfde ritueel eigenlijk, gelijk uit bed etc.
|
![]() |
Ik word meestal een paar minuten voor de wekker wakker. Ik zet mijn wekker niet vroeg zodat ik dan nog even kan blijven liggen als de wekker al gegaan is, dat vind ik zonde van mijn slaaptijd. Als 'ie afgaat, blijf ik hooguit vijf minuutjes liggen. Moeite met uit bed komen heb ik doorgaans niet.
Ik douche altijd 's ochtends. Niet per se om wakker te worden, maar gewoon omdat ik dat fris vind. Anderhalf uur nadat ik opgestaan ben ga ik de deur uit (als ik college of werkgroep heb).
|
Ligt er aan of ik in een ritme zit of niet. Maar momenteel: m'n eerste wekker gaat een half uur voor ik op moet staan. M'n tweede wekker gaat 5 minuten later en snooze ik een paar keer tot ik door krijg wat ik eigenlijk doe. Inmiddels is het dan een half uur later en ga ik m'n bed uit. Ik loop rechtstreeks door naar de douche en word onder die douche wakker.
|
Verwijderd
|
Als ik voor iets belangrijks moet opstaan zet ik twee wekkers: die van m'n telefoon en van m'n gewone wekkerradio, de gewone wekker als eerste en mijn telefoon ongeveer tien minuten later.
Anders alleen m'n telefoon eigenlijk. Maar dan verslaap ik me wel snel. ![]() Nadat ik ben opgestaan hoef ik gelukkig alleen nog op het aan-en-uitknopje en het koffiezetknopje van m'n senseo in te drukken, want ik ben lui. ![]() Jammer genoeg komt het meestal voor dat ik al veels te laat opsta, ik drie minuten douche en een rijstwafel ofzo meeneem en naar m'n fiets of de bus hol. |
![]() |
|
Mijn mobiel is mijn wekker en zodra hij gaat denk ik: dit is niet waar, het is allemaal niet waar. Na een paar minuten stopt hij dan en denk ik: "ZIEJEWEL!". Helaas gaat hij na 5 minuten nog een keer. Dan ga ik uiteindelijk maar dat ding zoeken (ik ben hem altijd kwijt. Ik denk altijd dat ik hem op dezelfde plek neerleg, maar blijkbaar denkt dat ding daar anders over). Meestal ben ik dan net te laat, en heb ik een goed excuus om nog 5 minuten te wachten. Daarna zet ik hem uit en loop ik met een "omgnoezitiztooearlyz" gezicht naar beneden en zet ik koffie.
|
Ik gebruik m'n radio als wekker. Hij staat op 103.8 fm, een overblijfsel van toen het nog van yorin was. Tegenwoordig is het radio rock classic arrow. Ze draaien nummers zoals shout van tears for fears of icequeen van within temptation en alles wat ertussenin zit. Meestal luister ik een minuut of 10-15 naar de muziek en dan ga ik me aankleden.
Meestal sta ik 10 over 7 op, maar het is ook afhankelijk van wat ik die dag te doen heb. Als ik m'n wekker uit zet wordt ik meestal om half 10 uit mezelf wakker.
|
Verwijderd
|
Pf, als ik om 9 uur op college moet zijn, gaat om 7.15 de wekker op mijn telefoon. Dan snooze ik tot half acht. Rustig opstaan, omkleden, soms douchen vaak niet, koffie drinken. Dan ben ik wakker en dan is het om 8 uur tijd om weg te gaan
![]() Als ik verder vrij heb een ochtend of dag, zet ik meestal wel een wekker, maar dan blijf ik gerust wat langer liggen. Wekker uit en nog een beetje radio luisteren enzo. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snooze bijna altijd, ook al ik haast heb, ik heb er namelijk een gruwelijke hekel aan om meteen uit bed te springen. Meestal ben ik nog erg moe, dus als ik niet ergens heen moet blijf ik een uur langer in bed liggen dan ik gepland had, meestal weer in diepe slaap.
![]() Douchen doe ik soms 's ochtends, koffie drinken soms, muesli eten meestal en internetten vrijwel altijd. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb een vertieft ritme, of eigenlijk een gebrek aan ritme. Als ik college heb om 9:00 sta ik om 6:30 op (met héél veel tegenzin), als ik later college heb sta ik meestal rond 8:30/9:00 op. En als ik vrij heb, iets na 9:00 ofzo - ligt eraan hoe vroeg ik in bed ben gekropen want dat varieert nogal. Als ik vroeg op moet ga ik wel vroeger naar bed, maar meestal kan ik dan niet slapen.
Maar omdat mn collegetijden/werktijden en alles nogal veel variëren bouw ik geen ritme op. :') Fail. Oh, en ik heb eén wekker en die snooze ik meestal 1 of 2 keer voordat ik eruit kom, ongeacht hoe laat ie staat. |
![]() |
|
![]() |
ik zet tegenwoordig op mn gsm 3 tot 5 wekkers, die ik een paar keer 'snooze'. als ik me dan alsnog verslaap duurt dat meestal een of anderhalf uur, waardoor ik te laat op mn werk verschijn
![]() ik ben 's ochtends wel redelijk chagrijnig en ik kan in de trein naar mn werk niet veel hebben, mensen moeten dan gewoon hun mond dicht houden en lezen of slapen, en vooral mij niet storen. als ik echt uit mezelf wakker mag worden dan wordt het zomaar 11, 12 uur voordat ik opsta. |
![]() |
|
Mijn ritme is verkloot, dus ik kan echt op elk tijdstip wakker worden als ik wil (erg handig). Een wekker van half 6 in de ochtend tot 12 uur 's middags is geen probleem, maar meestal word ik ergens wel uit mezelf wakker, zeker als ik vroeg op moet staan. Vaak is dat 2 tot 5 minuten voordat de wekker gaat
![]()
|
Ik zet momenteel nooit een wekker. Want mijn eerste college is toch pas om 4 uur. Ik word meestal uit mezelf wakker (of van de buurkindjes die schreeuwen op de oprit
![]() ![]()
|
Mijn telefoonwekker gaat als ik moet werken om half 8, en dan snooze ik nog zeker een kwartier verder. Tenzij ik mezelf de avond ervoor verplicht heb om de volgende ochtend te gaan douchen, dan zet ik de wekker om kwart over 7 en sta ik om half 8 onder de douche
![]() Als ik vrij heb zet ik geen wekker en word ik steevast om half 12 wakker. ![]()
|
Ik heb een wekker, waar ik nooit de uitknop kan vinden. Als 's ochtends dus de wekker gaat trek ik met alle geweld de stekker eruit. Dat doe ik altijd en moet ik dus ook iedere avond mijn wekker opnieuw instellen. Ik trek al automatisch de stekker eruit.
![]()
|
Ik kan altijd nét voordat mijn wekker gaat wakker worden. Wel moet ik dan vlak voordat ik in slaap val weten hoe laat het is. Toch is het niet fijn om uit mezelf wakker te worden. Ik word namelijk wakker met een onrustig gevoel.
Liever kijk ik niet naar de klok wanneer ik in slaap val. s'Ochtends maakt de wekker van mijn mobiel me wakker. De telefoon speelt een liedje af. Na 9 minuten gaat de wekker nog een keertje. Soms zet ik nog even de televisie aan, soms spring ik gelijk het bed uit.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe slaap jij het liefst? Sperzieboon | 57 | 31-03-2008 16:32 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Verhalen & Gedichten |