Ik studeer Rechten in Utrecht (WO). Heb m'n Bachelor inmiddels afgerond, zit nu een jaar in Cambridge (valt officieel nog in m'n bachelorprogramma, heb er dus een jaartje aan vast geplakt).
Welke vakken je krijgt verschilt nogal per universiteit, maar in elk geval krijg je vakken op het gebied van verbintenissenrecht, goederenrecht, staatsrecht, bestuursrecht, strafrecht, internationaal recht, Europees recht. En verder kun je veel zelf invullen.
Weinig contacturen (2x in de week 1:45u werkgroep en 2x in de week 1:45u hoorcollege). Je wordt dus geacht veel zelf te doen en dat is vooral veel lezen ja. Maar moet eerlijk zeggen dat ik de studielast altijd bijzonder licht heb gevonden. Ik denk dat ik gemiddeld 15 uur in de week aan het studeren was. Maar dat verschilt per persoon I guess (en wellicht ook per universiteit). Heb er zelf altijd veel dingen naast gedaan (actief binnen de studievereniging, veel extra curriculaire activiteiten (heb m'n bachelorprogramma in een honours-traject gevolgd, het Utrecht Law College), twee dagen in de week werken, veel sporten).
Heb het vanaf dag één een onwijs leuke studie gevonden, heb er nog steeds veel plezier in. Je moet het wel echt leuk vinden denk ik, anders kom je niet door al die boeken heen..
Als je nog specifieke vragen hebt, stel ze gerust.