Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 17:19
sanasoufi
sanasoufi is offline
Hoi allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen? Ik ben studente aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en studeer Rechtsgeleerdheid.

Ik ben gestart op 1 september 2005 en heb mijn B1 voor 1 september 2007 behaald. Wegens ziekte heb ik enorme studievertraging opgelopen. In 2008 en 2009 heb ik geen tentamens kunnen maken. In 2010 kon ik weer aan de slag. Nu het 2012 is, betekent dit dat het mijn laatste jaar is om de bachelor te kunnen behalen. Ik heb nog 5 vakken te doen (verbintenissenrecht, goederen, materieel, bestuurs en staatsrecht). Dat moet prima kunnen alleen zijn er nu 2 overgangsregelingen. Dit zorgt bij mij voor wat verwarring. Ik ben al bij de studieadviseurs geweest (al twee keer zelfs) echter die zijn niet eenduidig. Het punt is dat de vakken die je op grond van de overgangsregeling 2012 moet behalen niet overeenstemmen met die van uit 2008. De vakken die staan in de overgangsregeling 2008 zijn anders dan die genoemd in de nieuwe overgangsregeling 2012. Tenminste ik kan me voorstellen dat rechtsgeschiedenis = hist ontw v/h recht gewoon klopt. Er is alleen 1 vak waar ik over twijfel: Inleiding internationaal en Europees recht. Ik heb inleiding internationaal recht gedaan, waarvoor ik 4 ECTS heb gekregen. Het vak inl int en Eu recht = 6 ECTS.

Nu heb ik dus al twee keer gevraagd aan twee verschillende studieadviseurs hoe dit zit: De ene beweert dat je gewoon de oude rekenhulp van 2008 moet gebruiken en dan is het dus geldig. De ander heeft mij vorige week een nieuwe rekenhulp laten zien (die later online wordt gezet), waarop duidelijk staat dat je inl int en eu recht gehaald moet hebben.