Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2012, 17:19
sanasoufi
sanasoufi is offline
Hoi allemaal,

Kan iemand mij misschien helpen? Ik ben studente aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en studeer Rechtsgeleerdheid.

Ik ben gestart op 1 september 2005 en heb mijn B1 voor 1 september 2007 behaald. Wegens ziekte heb ik enorme studievertraging opgelopen. In 2008 en 2009 heb ik geen tentamens kunnen maken. In 2010 kon ik weer aan de slag. Nu het 2012 is, betekent dit dat het mijn laatste jaar is om de bachelor te kunnen behalen. Ik heb nog 5 vakken te doen (verbintenissenrecht, goederen, materieel, bestuurs en staatsrecht). Dat moet prima kunnen alleen zijn er nu 2 overgangsregelingen. Dit zorgt bij mij voor wat verwarring. Ik ben al bij de studieadviseurs geweest (al twee keer zelfs) echter die zijn niet eenduidig. Het punt is dat de vakken die je op grond van de overgangsregeling 2012 moet behalen niet overeenstemmen met die van uit 2008. De vakken die staan in de overgangsregeling 2008 zijn anders dan die genoemd in de nieuwe overgangsregeling 2012. Tenminste ik kan me voorstellen dat rechtsgeschiedenis = hist ontw v/h recht gewoon klopt. Er is alleen 1 vak waar ik over twijfel: Inleiding internationaal en Europees recht. Ik heb inleiding internationaal recht gedaan, waarvoor ik 4 ECTS heb gekregen. Het vak inl int en Eu recht = 6 ECTS.

Nu heb ik dus al twee keer gevraagd aan twee verschillende studieadviseurs hoe dit zit: De ene beweert dat je gewoon de oude rekenhulp van 2008 moet gebruiken en dan is het dus geldig. De ander heeft mij vorige week een nieuwe rekenhulp laten zien (die later online wordt gezet), waarop duidelijk staat dat je inl int en eu recht gehaald moet hebben.

Ik zie op dit moment al voor me dat ik aan het eind van het jaar mijn diploma aanvraag en te horen krijg: U heeft inl int en eu recht niet gedaan. Ik begrijp dat jullie geen studieadviseurs zijn, maar misschien dat iemand met een andere studieadviseur heeft gesproken of het beter begrijpt? Ik weet namelijk echt niet of ik het vak nu wel of niet moet volgen.

Bij voorbaat dank,

Sana.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2012, 21:09
Verwijderd
Er is toch maar één studieadviseur per faculteit?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 21:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Schrijf een brief aan de Examencommissie van je opleiding. Die is als enige bevoegd een beslissing hierover te nemen. Over het algemeen krijg je binnen vier weken antwoord.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 21:52
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Er is toch maar één studieadviseur per faculteit?
Op veel (grote) faculteiten zijn er meerdere, soms ook per opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 20:15
Studeren Erasmus uni Rechten studenten!
anjali
1 04-08-2009 18:47
Studeren Gap year tijdens studietijd?
Femic
10 06-02-2009 15:53
Algemene schoolzaken Erasmus Universiteit Nederlands Recht
anjali
1 01-02-2009 20:40
Studeren Bedrijfskunde
Li
25 24-06-2005 18:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.